Maaret Kallion omahyväisestä kolumnista
http://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/a1305933419995
"Kurkista vihersmoothiesi takaa teho-osastolle, jossa päivän drinkki valuu tippapullosta. Havahdu viereiseen asuinalueeseen, ja näet isän sammuvan sohvalle ja äidin lyövän lapsiaan. Hyppää ulos bemaristasi ja ymmärrä, että tänäkin päivänä Hesarin tilaaminen on monelle taloudellisesti mahdoton kuluerä."
Miksi tuo omahyväinen olento asemoi lukijat henkilöiksi, joilla on bemarit ja hesarin tilaukset ja joden elämää ei alkoholismi varjosta?
Omahyväinen olento tekee tuolla kolumnillaan sen, minkä hän siinä kolumnissa näennäisesti haluaisi romuttaa.
Kommentit (4)
Ehkä tuota jaetaan siksi, että se tosiaan on voinut aiheuttaa ahaa-elämyksen. Uskon, että tosi moni kuplassa elävä ei tajua elävänsä kuplassa. Tuo sentään tajuaa.
Vaikka ei kyllä tarvitse olla erityisen köyhä ettei ole varaa Hesariin. Mäkin olen viimeisen pari vuotta miettinyt tilauksen lopettamista, ja olen kuitenkin keskituloinen.
Nauroin vedet silmissä tuolle kolumnille.
Kuin äidinkielen yo-kokeen essee; kielellisesti sujuva, näennäisen syvällinen, naiivi ja mielistelevä. Vaikea uskoa aikuisen ja korkeasti koulutetun ihmisen kirjoittamaksi.
En elä kuplassa mutta olen huomannut monen elävän. Olen minäkin siinä kuplassa toki joskus ollut.
Samaa katsoin ja ihmettelin, kun niin moni fiksuna pitämäni Facebook-kaverini oli linkittänyt ja tykännyt. Minusta tuo kirjoitus oli korni ja teennäinen.