Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri pakottaa työkokeiluun

Vierailija
03.03.2015 |

Noloa kyllä keski-ikäistä ihmistä laittaa kokeilemaan oman alan töitä joita on jo ehtinyt tehdä paikkansa rikki. Tuo on vain sitä, että jonnekin pitää saada, eihän sillä mitään merkitystä ole työllistymisen kannalta, eikä muutenkaan. Huomioidaanko se 9 euron ylläpitokorvaus muuten toimeentulotuessa tuloksi? Toivottavasti ei, niin saan jo lähemmäs 2000 e/kk tulonsiirtoja: työkokeilu+asumistuki+toimeentulotuki ja lapsilisät.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 15:29"]

Ap ei osaa edes vastata miksei mene johonkin muun alan työkokeiluun, jos oma ala on kerran hyödytön eikä sovellu hänelle. Hänen ajatustoimintansa on sillä tasolla että juuri ja juuri hahmottaa syövänsä omenaviineriä :D.

[/quote]

Halusiko joku siis tietää sen. Täällä on niin vähän yksityisiä firmoja joissa voisi toteuttaa työkokeilua sellaiselta alalta jota en ole tehnyt. Ehkä pankit, vakuutusyhtiöt, tehtaita jotka ovat miesvaltaisia, autokorjaamoja, partureita.Vaatii sitten jo tosiaan sitä osaamista, hierojat, kosmetologit, rautakaupat, no se ehkä kävisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt pari vuotta ollut työttömänä ja eivät ole vielä saaneet minua pakotettua mihinkään. Mulla on kelassa kuntoutushakemukset menossa ja joutuvat odottelemaan niiden käsittelyä, koska ensisijaisesti olisin tarkoitus olla kelan asiakas kylläkin, enkä työkkärin. Varmaan jo vuoden käsitelleeet sitäkin asiaa ja ei loppua näy. Halvemmalla pääsisitte tässäkin, kun olisi joku kansalaispalkka tai perustulo, nyt maksatte työkkärin ja kelan virkailijoiden palkat + muut tuet mitä saan.

Vierailija
44/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 15:51"]

Itse olen nyt pari vuotta ollut työttömänä ja eivät ole vielä saaneet minua pakotettua mihinkään. Mulla on kelassa kuntoutushakemukset menossa ja joutuvat odottelemaan niiden käsittelyä, koska ensisijaisesti olisin tarkoitus olla kelan asiakas kylläkin, enkä työkkärin. Varmaan jo vuoden käsitelleeet sitäkin asiaa ja ei loppua näy. Halvemmalla pääsisitte tässäkin, kun olisi joku kansalaispalkka tai perustulo, nyt maksatte työkkärin ja kelan virkailijoiden palkat + muut tuet mitä saan.

[/quote]

Halvemmalla pääsisimme, jos menisit töihin.

Vierailija
45/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kuntoutuspäätöksiä pantataan, kalliimmaksi se tosiaan tulee, kun ei mitään päätöstä saada tehtyä, että tiedettäisiin tuleeko henkilöstä työkykyinen ja sitten vielä töihin pääsy. Edellinen vastaaja ei ilmeisesti toivottanut sinua itselleen töihin, eikä ole siinä mielessä palkanmaksusta kiinnostunut, vaan mietiskelee niitä omia VEROeurojaan, että minnehän mikäkin niistä muutamasta sadasta eurosta menee.

Vierailija
46/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 15:51"]

[/quote]

Halvemmalla pääsisimme, jos menisit töihin.

[/quote]

Eipä ole työpaikkoja, johonkin pajaankin jos menisin mihin työkkäristä varmasti haluaisivat laittaa, ei tulisi yhtään halvemmaksi sekään.

Vierailija
47/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 9€ päivä korvaus ei ole verotonta tuloa. Kela työntää sen siihen päiväraha laskelmaan mukaan josta se vie sen 20%. Että kyllä osaavat työttömiä kusettaa. Jopa silloin uhkaillaan karenssilla jos ei ole mahdollista päästä kulkemaan. Esim täällä ei bussi kulje niin kuin työt olisivat aamulla saisi tunnin odottaa ennen töihin pääsee koska kulkee niin aikaisin ja illalla sen noin kolme tuntia töiden jälkeen ennen kuin kotona. Noin 90km päivälleen matkoja

Vierailija
48/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaako joku 9e korvauksella saavansa työntekijän muahahahaaa... Sillä voi näyttää porvarille persettä

Vierailija
49/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkokeilussa 9€ korvauksella 5 kk. jakso oli itse asiassa 6 kk alun perin mutta työllistyin samaan firmaan ennen kuin ehdin saada kokeilujakson loppuun. Eli erittäin toimiva ja hyvä systeemi minun kokemusten mukaan, jos vain jaksaa tsempata tuon kokeilujakson!

Vierailija
50/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työkokeilussa 9€ korvauksella 5 kk. jakso oli itse asiassa 6 kk alun perin mutta työllistyin samaan firmaan ennen kuin ehdin saada kokeilujakson loppuun. Eli erittäin toimiva ja hyvä systeemi minun kokemusten mukaan, jos vain jaksaa tsempata tuon kokeilujakson!

Otettiinko palkassasi huomioon ilmainen työ, jonka olit ehtinyt firmalle lahjoittaa?

Vierailija
51/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 9€ päivä korvaus ei ole verotonta tuloa. Kela työntää sen siihen päiväraha laskelmaan mukaan josta se vie sen 20%. Että kyllä osaavat työttömiä kusettaa. Jopa silloin uhkaillaan karenssilla jos ei ole mahdollista päästä kulkemaan. Esim täällä ei bussi kulje niin kuin työt olisivat aamulla saisi tunnin odottaa ennen töihin pääsee koska kulkee niin aikaisin ja illalla sen noin kolme tuntia töiden jälkeen ennen kuin kotona. Noin 90km päivälleen matkoja

Se 9€ todellakin on verotonta, mutta palvelun aikaisesta työttömyysturvan korotuksesta menee vero.

Vierailija
52/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otettiinko palkassasi huomioon ilmainen työ, jonka olit ehtinyt firmalle lahjoittaa?

Ei, työkokeilun ajalta ei saa palkkaakaan maksaa. Nytkö oli huono saada ihan oikea työpaikka työkokeilupaikasta? Sohvalle vaan vai?

Vierailija
53/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se 9€ todellakin on verotonta, mutta palvelun aikaisesta työttömyysturvan korotuksesta menee vero.

Sitähän saa aluksi, olikohan 180 päivää, sitä korotusta. Sitten sekin jää pois. Niin, se ei ole verotonta, minulle tuli vielä jälkiverojakin, kun sain sitä.

Vierailija
54/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän saa aluksi, olikohan 180 päivää, sitä korotusta. Sitten sekin jää pois. Niin, se ei ole verotonta, minulle tuli vielä jälkiverojakin, kun sain sitä.

Sitä saa ekat 200pv, eli melkein 10kk. Kyllä tuon ajan pitäisi riittää selvittääkseen uravalintansa tai testataakseen työtaitonsa. Muitakin palveluita on, kuntoutus, kuntouttava työtoiminta, yksilölliset palveluntarjoajat, työnetsintäpalvelut jne.

Vierailija
55/55 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota, oma ahneus korkeintaan.

Eihän tuo työkokeilu niin huono ole, jos jotkut sitten ovat saaneet oikean työpaikan ja työnantaja on tiennyt palkatessaan, että tästä tulee hyvä työntekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi