Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri pakottaa työkokeiluun

Vierailija
03.03.2015 |

Noloa kyllä keski-ikäistä ihmistä laittaa kokeilemaan oman alan töitä joita on jo ehtinyt tehdä paikkansa rikki. Tuo on vain sitä, että jonnekin pitää saada, eihän sillä mitään merkitystä ole työllistymisen kannalta, eikä muutenkaan. Huomioidaanko se 9 euron ylläpitokorvaus muuten toimeentulotuessa tuloksi? Toivottavasti ei, niin saan jo lähemmäs 2000 e/kk tulonsiirtoja: työkokeilu+asumistuki+toimeentulotuki ja lapsilisät.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarjoaa sulle mahdollisuutta näyttää taitojasi.

Vierailija
2/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:23"]Se tarjoaa sulle mahdollisuutta näyttää taitojasi.
[/quote]

Oot työkkäris töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raha huomioidaan tuloksi

Vierailija
4/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö olisi järkevämpää työkokeilla jotakin muuta kuin omaa alaa jos et sitä kerran voi enää tehdä? Ehdota niille työpaikka minne haluat.

Vierailija
5/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ymmärtänyt, että se 9 € on verotonta tuloa, sitä en tosin tiedä, katsotaanko se tuloksi toimeentulotuen laskennassa.

Vierailija
6/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:23"]Se tarjoaa sulle mahdollisuutta näyttää taitojasi. [/quote] Oot työkkäris töissä?

[/quote]

En ole työkkärissä töissä. Sanotaan vaikka silleen että tykkään puhaltaa tuulta siipien alle eli tsempata.

Vierailija
7/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä 9e ei lasketa tuloksi, sehän on kulukorvaus. Tosin sossu ei sitten myöskään välttämättä laske bussimatkoja menoksi...

Vierailija
8/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:29"]

Mä oon ymmärtänyt, että se 9 € on verotonta tuloa, sitä en tosin tiedä, katsotaanko se tuloksi toimeentulotuen laskennassa.

[/quote]

Toivottavasti ei, kun pitää muuten kovalla verolla ja ilman tulonhankkimisvähennystä käydä töissä.

Vierailija
9/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:32"]

Sitä 9e ei lasketa tuloksi, sehän on kulukorvaus. Tosin sossu ei sitten myöskään välttämättä laske bussimatkoja menoksi...

[/quote]

No en bussilla kulje sentään, vaan kävellen, pyörällä tai autolla.

Vierailija
10/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkokeilussa ja nöyryyttävä kokemus oli.

Vierailija
11/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:23"]

Se tarjoaa sulle mahdollisuutta näyttää taitojasi.

[/quote]

Jos ei  niitä töitä OSAA tehdä, niin on tyhmempi kuin apina.

Vierailija
12/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää siedettävä työpaikka ja sopia mahdollisimman pienestä tuntimäärästä ja kituuta läpi vain.

Jos osuu reilu työnantaja kohdalle, niin he saattavat antaa luvan käyttää kokeilua cv:ssä sillä tavalla kokemuksena, että sanaa työkokeilu ei mainita, eivätkä hekään mainitse mahdolliselle soittajalle.

Vierailija
13/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kulukorvauksia huomioida tuloksi toimeentulotuessa.

Vierailija
14/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:34"]Olen ollut työkokeilussa ja nöyryyttävä kokemus oli.
[/quote]
Onneksi mulla ei. Sain sitten työkokeilun jälkeen palkkatukipaikan ja olen kylöä tykännyt olla:)

Vierailija
15/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo 9 euron päiväkorvaus oikein on olevinaan? Sillä just ehkä vartin tekee päivässä töitä ja loppupäivän nukkuu varastossa tai vessan lattialla.

Vierailija
16/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaton työharjoittelu hiertää liittoja - "Todella röyhkeää"

Ammattiliittojen mukaan palkaton työharjoittelu on yhteiskunnallinen ongelma.

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2013120517798211_tb.shtml

Vierailija
17/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkaton työkokeilu hiertää liittoja, niin miksi eivät tee asialle mitään? Päinvastoin, aluetasolla kannustavat siihen, että työpaikoilla on (yleensä) nuoria kokeilijoita.

Vierailija
18/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:34"]Olen ollut työkokeilussa ja nöyryyttävä kokemus oli. [/quote] Onneksi mulla ei. Sain sitten työkokeilun jälkeen palkkatukipaikan ja olen kylöä tykännyt olla:)

[/quote]

Tää on harvinaista että ilmainen työkokeilu johtaa oikeisiin palkkatöihin. Yleensä yritykset hyödyntävät vain ilmaista työvoimaa sen harjottelun ajan ja kun edellisen harjottelijan aika tulee täyteen, otetaan työkkäristä toinen tilalle.

Olen ollut kuudessa eri paikassa tässä ilmaisessa työkkärin työharjottelussa, eikä kukaan ole palkannut sen jälkeen vaikka työni olen hoitanut esimerkillisesti, ja saanut jopa yrittäjiltä simputusta (luulisi olevan ennemmin kiitollisia kun joku tulee tekemään ilmaiseksi heidän yritykseensä töihin mutta paskat :/) ja huomannut, että ei näillä kenelläkään ole alunperinkään ollut tarkoitusta palkata lisää työntekijöitä. Harjoittelijana minulle on myös laitettu ihan yhtälailla suuri vastuu ja työtaakka kun palkkatöissä oleville, eikä mitään opastusta töihin ole ollut.

Vierailija
19/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä se merkitys, että työkokeilua järjestävän kunnan ei tarvitse enää maksaa sinusta sakkomaksua valtiolle. Nykyisinhän kunnat joutuvat maksamaan puolet jokaisen pitkäaikaistyöttömän työmarkkinatuesta. Toinen tärkeä vaikutus on se, että viralliset työttömyysluvut kaunistuvat, kun sinua ei enää lasketa työttömäksi.

Vierailija
20/55 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miksi liitot sallivat ilmaistyön. Kaikki ilmaistyö pitäisi kieltää. Työstä pitaa maksaa tes palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä