Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies toimia kaupan kassana?

Vierailija
03.03.2015 |

Kysyn siksi, koska olen tässä harkitsemassa hakemuksen jättämistä kys. virkaan. Mielessäni kumminkin myrskyää ajatus naisten tehtävästä vain koska tunnen empatiaa asiakkaita kohtaan ja punastun kiukusta ajatella tulluksi nähdyksi naisten hommassa.

Jokun pikku-siwan kassalla oleminen ei ole niin pahaa, jos olisin kauppias itse, mutta kun puhutaan Prisman tasoisesta liikevaihdosta...

Voisiko jossain yliopistossa lukea pikaisesti esimies pätevyydet ilman kokemusta näihin "pikkutason tehtäviin"?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien kassatoimihenkilöllä on ollut peräti virka?

Kävin juuri aamupäivällä Sokoksella ja kassalla oli erittäin miellyttävä ja kohtelias nuorimies.

Ennen kuin pyrit kassaksi, pohdipa päissäsi, pystytkö punastumatta käsittelemään terveyssidepaketteja, tapmponipakkauksia, kondomeja tai vaikka inkontinenssisuojia tai raskaustestejä. Jotkut näitä tuotteita ostavat naiset saattavat vielä tänäkin päivänä vältellä mieskassoja.

Vierailija
22/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeen virkaan meinaat hakea?

Meitä lähimmässä Prismassa on varmaan neljäsosa kassoista miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"]

Voi olla. Kun naiset ovat aina vaan enemmän koulutettuja kuin miehet, niin kassoilla on työssä olevien miesten tulevaisuus. Ota äkkiä paikkasi kassalla, kohta voi olla myöhäistä kun paremman itsetunnon o.aavat miehet vievät kassatyöt nenäsi edestä. Tässä murrosvaiheessa sinulla on mahdollisuus, käytä se äläkä jää jahkailemaan.

[/quote]Taitaa olla jo 1/4 tai 1/3 kassoista miehiä nykyisin.

Seuraava murros ihan lähiaikoina on se se että kassat korvataan roboteilla. Ehkä miehiä on palkattu juuri siksi viime vuosina kassoille, että tekniikkan vahtiminen on heille mieleisempää ja kohta tarvitaan henkilökuntaa valvomaan robottikassoja.

Vierailija
24/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt miespuolisia kassoja S-marketissa, K-marketissa, Citymarketissa ja Prismassa, ei mitään ongelmaa. Minulle on asiakkaana aivan sama kumpaa sukupuolta kassa on, kunhan homma pelittää. Taitavat vain nämä miespuoliset kassat olla kaikki opiskelijoita, koska näyttävät tekevät melkolailla satunnaisia vuoroja. Ja vaikka tähtäimessä olisikin kaupan alan esimiestehtävät, on mielestäni hyvä tutustua myös ihan siihen käytännön työhön, jota kassat ja hylyjen täyttäjät tekevät.

Vierailija
25/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassavirkamieheksi Alepaan vai oikein Prismaan, että kuulostaa hienommalta? Valtion tai kunnan töissä voi olla virassa, kaupassa ei onnistu.

Meillä on lähikaupassa hidas ja epäkohtelias mies kassalla töissä, jos mahdollista menen toiselle kassalle. Isommissa lähellä olevissa kaupoissa on opiskeluikäisiä nuoria miehiä kassoilla töissä, nopeita ja tehokkaita kaikki, samoin kuin samaan ikäluokkaan kuuluvat naiset.

Vierailija
26/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään saannut vastausta itse kysymykseen! Eli voiko mies (eikä mikään "mies lainausmerkein") toimia työkseen kassalla? Homolta tai homofobisilta poikamiehiltä epäkarismaattisineen pottatukkineen ja riukuhartioineen ilman pelimiehiltä samastuttua naisten naurattamis tyyliä omaavat "miehet", ei voida odottaa samoja suorituksia tai vaatimuksia kuin mieheltä!!

-T:ap