Mies pyytää kotiinsa, ja kämppä on järkyttävässä kunnossa
Siis tilanne tämä, olen tavannut muutaman kerran miestä, joka noin puolen vuoden päästä vihdoin pyytää minut kotiinsa viereen nukkumaan.
Kämppä on ihan sotkuinen, sai oikein katsoa mihin astui eikä meinannut päästä kämpästä ulos.
Mitäs ajattelisit?
Kommentit (52)
Mutta toisaalta, antaapa heti oikean kuvan itsestään eikä peittele omaa luontoaan? Mun mielestä olisi vielä pahempaa, jos kävisi toisinpäin, että olisi muka kulissit siististi pystyssä mutta oikeasti olisikin jotain ihan muuta. Hän ei ainakaan halua antaa yhtään parempaa kuvaa itsestään kuin oikeasti on?
Ja muistakaa, että sekaisuus ja paskaisuus kämpässä on kaksi eri asiaa. Usein ne kyllä kulkevat käsi kädessä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:05"]
mies on todella ihana, kiltti ja huomaavainen. Monessa asiassa tosi säntillinen ja sillä tuntuu olevan asiat kunnossa. Sitten sen koti olikin tuollainen, se kummastutti kyllä kovasti. Hän oli kyllä aiemminkin minulle sanonut, ettei tykkää siivoamisesta. En minäkään tykkää, mutta ei mun kotini ikinä ole ollut tuollainen pahimmillaankaan.
AP
[/quote]
Jos se on niin kiireinen hyväpalkkaisessa työssä ansaitsemaan rahaa sinun käyttöön, että tarvitsee siivoojan kotiinsa.
Siitä siivouksesta sitten riitelette ja se on tosi väsyttävää siivota toisten jatkuvaa sotkua, ap. Etsi siivompi tapaus.
Minä olen kerran pistänyt yhden miehen siivoamaan. Piti mennä juhannuksenviettoon hänen mökilleen, kehui sitä maasta taivaaseen. Olin kyllä nähnyt kotinsa, täynnä tavaraa, vuoden edestä pölyä ja keittiössä viikon tiskivuori, mutta varsinaisesti ei kaaosta. Mutta se mökki. Se oli punainen 70-luvun hirsitalo. Olishan se ollut söpö siivottuna ja kunnostettuna, nyt se oli jymähtänyt 70-luvulle eikä ollut nähnyt rättiä 10 vuoteen, ja ullakolla pesi näätä, mikä voi pilata koko katon ja välipohjan kusellaan. Miehestä se oli vaan söpö, seinässä iso reikä takapuolella taloa... Piha rempallaan ja tontilla ollut toinen 60-luvulla rakennettu mökki oli homeessa, miehen mielestä asumiskelpoinen.... Hiirenpaskaa pöydillä ja sängyissä. Mies seisoi ihmeissään rätti kädessään: mitä tällä pitää tehdä?
Eihän siellä voinut syödä eikä nukkua. Ja ajatus niin käytännön elämässä avuttomasta ja maalaisjärkeä vailla olevasta miehestä ei herättänyt mussa ainakaan mitään hoivaviettiä...
Se loppui siihen ja ajelin kotiin. Otinkin puolisokseni siistin miehen. Imuroi, tamppaa matot, pesee keittiön lattian, pesee pyykkiä, vie roskat, tiskaa ja kerää tavaransa ja komentaa kersatkin siivoamaan, ei kaaosta, miehellä pysyy vasara kädessä ja älyä on, mikä on järkevää ja mikä ei. Pölyjä ja tahroja se ei tämäkään älyä pyyhkiä....mutta ei se mitään. Mä hoidan ne, ruuanlaiton, lampunvaihdot, kodinkoneiden asennukset, maalaukset, ompelut ja ikkunanpesut. Olen tarkempi ja kärsivällisempi;)
Onko hän siis toivoton tapaus? Ikää 35v kuitenkin jo :) Pitäisi kai tiedustella onko hän aina asunut yksin tai mihin edelliset suhteet on kaatuneet. Vai saako semmoisia kysyä ja missä vaiheessa?
AP
No jos aikuisella miehellä ei ole 35 vuotiaana sen verran älyä, että tajuaa että naiset pitää siististä kodista ja siivoaa ennen yövieraita, niin kyllä se on toivoton tapaus ja voit kyllä päätellä, että edelliset naiset on kyllästyneet olemaan piikoja. 30 v. se oli tuokin minun tapaus...
terv. 22
No ei välttämättä toivoton tapaus.
Mutta jos haluat muuttaa miesystävän kanssa yhteen kannattaa miettiä mitä tuollainen käytös käytännön arjessa vaikuttaa. Jos mies vaikka lupaa kustantaa siivojaan omistaan kerran kahteen viikkoon niin silti sinulle jää jokapäiväinen siivouksen ylläpito.
Turha kuvitella että mies välttämättä tulisi muuttumaan tuosta siisteyskäsityksestään. Jos et voi elää noin niin joudut itse siivoamaan toisenkin jäljet. Jaksatko sen tympiintymättä ? Ja jos mies jättää tekemättä asiat joista ei pidä muutenkin niin sitten olet liemessä. Jos lasten hoito ei huvita niin jättää tekemättä. Laskujen maksu, sori en tykkää. jne Eli suuri varoitusmerkkihän tuo kyllä on.
Kaikkien poikakavereideni luona on ekalla vierailulla ollut siistiä. Siis normaalisiistiä. En osaa edes kuvitella kuka veisi tyttökaverinsa aivan karseeseen kämppään. Ei edes suhteen alkuhuumassa viitsi siivota teitä varten... Entä jatkossa.
Jos olette tunteneet jo puoli vuotta niin kai te nyt voitte keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä? Joskus tuntuu että seksin harrastaminenkin on helpompaa kuin normaali keskustelu ;)
Kerro suoraa mitä mieltä olit hänen kodistaan ja siitä kaaoksesta. Tämän TÄRKEÄN keskustelun jälkeen näet onko miehessä potentiaalia muuhunkin kuin tapailuun silloin tällöin. Aikuinen mies kyllä osaa siivota kotinsa ja pitää sen järjestyksessä jos haluaa...jos ei halua/kykenen niin ei jatkoon missään tapauksessa! Minulle ainakin olisi ehdoton turn off :(
Asiahan on päivänselvä. Hänestä saa mukavan miehen, mutta kotityöt saat hoitaa sinä. Kannattaa miettiä, että teetkö sen iloisesti. Jos nimittäin et, ja alat naputtaa, komentaa, olla tyytymätön, ei siitä suhteesta mitään tavallista paskaa kummempaa tule. Mies ei siivoa, sehän selvisi jo. Tuo kuviohanjatkuu niin, että sun tyytymättömyydestä mies saa syyn lähteä milloin minnekin, pettää, tuhlata yksin omat rahansa jne. Ja sitten on edessä katkerat vuodet ja niiden jälkeen ero.
Jos et halua kodinhoitajaksi, ota asia samantien puheeksi. Jos muuten on hyvä mies. Mä en huoli enää ketään saman katon alle. Mulla ei ole mitään intressejä siivota toisten jälkiä, enkä jaksa kuluttaa enää yhtään energiaa olemalla tyytymätön tai yrittämällä pyytää aikuista ihmisitä osallistumaan kotitöihin.
Ja siis exäni ei eron tullen edes tiennyt missä vessaharja sijaitsee. Oltiin yhdessä 15v, kolme lastakin.
Mä ajattelin tällaista nättiä ajatusta, joskus ohimennen kerron, kuinka kiva olo sitten on, kun kämppä on siivottu. Jos hän ottaa jotenkin tämän siivousasian vielä puheeksi. En todellakaan haluaisi tämän takia miestä heivata, mutta kyllä se vähän takajaloilleen minut pisti. Mutta olen toisaalta sitäkin mieltä, että hyvä kun näyttää millainen on, eipä tarvi miettiä esittääkö se jotain..
Tokihan sellaisen puolison haluaisi varmasti jokainen, joka siivoaa, tekee ruokaa ja remontoi ja hoitaa lapset ja lemmikit.. Mutta ei aina kaikkea saa mitä haluaa.
AP
Pitääkö hän muuten huolta itsestään? Puhtaus, vaatteet jne?
On siisti tapaus ja vaatteet puhtaat :)
AP
Uskallankohan kutsua naisia ollenkaan kylään enää? Puolet talosta on aika rakennustyömaata, mutta nyt asuttu pääty on kyllä ihan kohtuusiistissä kunnossa.
remppa/rakennustyömaa on eri asia :)
Mun veljeni asunto oli aivan kauheassa kunnossa. Tavarat tiputettu justsiihen missä viimeksi käytetty. Pizzalaatikot lattialla yms.
Asuu nykyään tyttöystävänsä kanssa ja on kauhea siivousinyoilija. Ei kestä ollenkaan jos on tiskiä altaassa. Eli voi muuttua elämäntilanteen mukaan. Ei kaikille käy näin, mutta sekin on mahdollista
Niin, on tosi rasittavaa päätyä suhteeseen jonkun siivousmaanikon kanssa.
Riita tulee jo siitä että on parin päivän hesarit ja mainospostit viemättä paperiroskiin. Tai jos syödään pizzaa niin lautaset pitäisi tiskata heti samantien koska se ei pysty keskittymään mihinkään kun se vaan miettii niitä tiskaamattomia lautasia siellä tiskialtaassa.
Toisen törkeä sotku on toisen just eilen siivottu.
Mt-ongelmia? En tiedä kannattaako viskata kirvestä kaivoon ihan heti, varsinkin jos mies on halukas puuttumaan ongelmaan/halemaan apua. Mutta jos ei edes näe ongelmaa niin sitten eri asia.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:36"]No tää ei kyllä kuitenkaan halunnut petipuuhia, oli vähän väsynyt :D
Halusi silti, että jäin..
AP
[/quote]
Kai se odotti, että oisit siivonnut. :D
Mä kerran eksyin yhden miehen kämpille yöksi, ja jäin sitten krapuloissani odottelemaan miestä seuraavana päivänä töistä, kun sille näytti sopivan että jäin nukkumaan.
No se tuli kotiin, ja rupesi niskojaan nakellen tiskaamaan sitä viikon tiskivuorta sieltä altaista.
Käytös oli tylyä kuin mikä, ja lähdin.
Myöhemmin tapasin miehen ohimennen, ja selitteli että häntä vaan tympäisi kun en ollut edes tiskannut...
Kävi kanssa vastaavasti kerran, tosin ei oltu tapailtu kuin muutaman kerran ja miehen kämpille menokin tapahtui hieman extempore, alunperin oltiin nähty kaupungilla mutta päädyttiin lopulta hänen luokseen kokkailemaan. Ruokaa mies osasi kyllä laittaa mutta voi taivas sitä asuntoa, erityisesti vessa oli iljettävässä kunnossa. Ymmärrän että ei tiennyt etukäteen tulostani, mutta kyllä edes joku perussiisteys pitäisi olla ja olisi nyt sitten edes pahoitellut, kun on "vähän" "sekaista".
En suoraan tuon takia miestä dumpannut, mutta kyllä siinä aika lailla fiilikset katosivat kun yritin raivata sohvalle edes vähän istumatilaa ja mennä vessaan yökkäämättä. En itsekään ole kovin innostunut siivooja, mutta silti tai ehkä juuri siksi en tuollaista sottapyttyä halua. Paskan keskellä en vaan pysty elämään, ja jos joutuu miehen jälkiä koko elämänsä siivoamaan niin sellainen kyllä vituttaa aivan suunnattomasti. Nykyisellä miehellänikin olisi asiassa hieman parantamisen varaa, mutta läheskään yhtä toivoton hän ei ole.