Järkevää verosuunnittelua/verokikkailua
Kun "Nalle" lähtee Ruotsiin veroja pakoon on se järkevää verosuunnittelua. Jos taas köyhä eläkeläinen muuttaa Portugaliin tullakseen edes jotenkin toimeen on kyseessä verokikkailu?
Kommentit (8)
No, ahne ja laiska virkamies on huolissaan tulevaisuuden palkanmaksustaan. Uusi hallitus toivottavasti ihan oikeasti katkaisee velkaantumisen, no kukas se virkakyöstin lepäilyn sitten maksaa ellei mummo?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:57"]Kun "Nalle" lähtee Ruotsiin veroja pakoon on se järkevää verosuunnittelua. Jos taas köyhä eläkeläinen muuttaa Portugaliin tullakseen edes jotenkin toimeen on kyseessä verokikkailu?
[/quote]Harvemmin ne köyhät sinne muuttaa...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 21:57"]
Kun "Nalle" lähtee Ruotsiin veroja pakoon on se järkevää verosuunnittelua. Jos taas köyhä eläkeläinen muuttaa Portugaliin tullakseen edes jotenkin toimeen on kyseessä verokikkailu?
[/quote]
Kuka on sanonut, että Nalle lähti Ruotsiin verojen takia? Iltapäivälehden toimittaja? Se ei maksa yhtään vähempää veroja siellä. Rekisteröi autossakin Suomeen ja maksoi 200 tonnia pelkkää autoveroa.
itse hdotin vanhemmilleni Portugaliin muutos, kun miettivät mihin menisivät jotta olisi mukavampi ilmasto.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:03"]
Meidän kannattaisi kaikkien hakea ruotsin passi. Siellä ei ole perintöveroa lainkaan. Hulluhan Nalle olisi ollut, jos olisi tänne jäänyt. Portugalin mummon asioista en tiedä mitään.
[/quote]
Perintövero maksetaan perijän asuinmaanmmukaan, ei perittävän. Muutto ei siis vaikuttanut siihen mitenkään.
Suomen poliitikkojen kannattaisi miettiä miten ihmiset saataisi maksamaan veronsa tänne. Olisko verojen kohtuullistaminen ratkaisu?
Ehkä se Nallen perillinenkin osaa aikanaan Ruotsiin muuttaa.
Minulla on useita sairauksia (mm. Fibromyalgia ja Bronkiektasia )joiden takia Portugali ja Kanaria olisivat ihanteelliset asuinpaikat. Kanarian
ilmasto on todettu ehkä parhaimmaksi koko maapallolla, jonka olen itse omakohtaisesti saanut tuntea ilman kipuja ja kamalaa limaneritystä.
Eikö olisi kaikkien sairaiden kannalta paras vaihtoehto saada valita asuinpaikkansa sen mukaan missä oireet ovat poissa. Jos joku nyt uskaltaa väittää ettei tämä ole mahdollista niin ei omaa tarpeeksi tietoa tämän asian suhteen.
Meidän kannattaisi kaikkien hakea ruotsin passi. Siellä ei ole perintöveroa lainkaan. Hulluhan Nalle olisi ollut, jos olisi tänne jäänyt. Portugalin mummon asioista en tiedä mitään.