Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hittoa nuo TE-keskusten yksilöohjaajat oikein kuvittelevat?

Vierailija
02.12.2021 |

He kuvittelevat, että minulla, pätkätyöläisellä (taas vaihteeksi työttömällä), olisi muka varaa johonkin autoon. "Kun tulet tänne käymään, niin parkkipaikkoja löytyy sieltä ja sieltä." Kerroin, että minulla ei ole autoa, vaikka ajokortti onkin. Siihen vastattiin: "Ai, minä kun luulin, että melkein kaikilla aikuisilla on auto." Paras oli ehkä se, kun tämä samainen ihminen kysyi minulta: "Kirjoitetaanko lähihoitaja isolla alkukirjaimella?"

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöntä pomputusta siis tiedossa sulle. 😒

Vierailija
2/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoteltiinko erilaisia projekteja? T. Laskentatoimen merkonomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitetaan, mutta vain lauseen tai virkkeen alussa.

Vierailija
4/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne yleensäkään kuvittelevat, utopiaa. Karenssin myöntäminen on niiden työkohtainen tavoite.

Vierailija
5/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne elää jossain höttömaailmassa.

Vierailija
6/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tapaamisessa ja näytin mm. opiskelu- ja työtodistukset siinä samalla. Virkailija halusi katsoa yo-todistusta, koska ei ollut koska nähnyt ”livenä”.

Vierailija
7/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tapaamisessa ja näytin mm. opiskelu- ja työtodistukset siinä samalla. Virkailija halusi katsoa yo-todistusta, koska ei ollut koska nähnyt ”livenä”.

*koskaan nähnyt

Vierailija
8/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuonne pääsee tuollaisia töihin, mutta korkeakoulutettu läheltä liippaavalla monipuolisella julkishallinnon työkokemuksella ei pääse?

Vierailija
9/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdoteltiin projekteja vaikka en ollenkaan oo sen tyyppinen ihminen. Ja sitten jankutettiin suosittelijoista, niitä pitää olla. No vähän vaikea niitä on saada kun melkein joka paikassa on pomo joko jäänyt eläkkeelle tai muuten vaan vaihtunut. En kai mä nyt ala eläköityneitä johtajia vaivaamaan työhön liittyvillä asioilla.

Vierailija
10/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sinne on näihin kyttäystalkoisiin revitty aivan pystymetsästä töihin porukkaa ilman minkäänlaista osaamista. Joku oli uutisjutun mukaan kommentoinut asunnottomalle, että "sullehan jää hyvin rahaa käteen kun ei tarvitse maksaa vuokraa". Että sellaista palvelua valtio tuottaa verorahoilla.

Vierailija
11/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vain uuden auton. Menet autokauppaan, valitset sieltä mieluisimman. Olisiko joku uusi Mazda vai Nissan kiva? Mikä väri miellyttäisi sua? Penkinlämmittimet eteen ja taakse ja automaattisesti kääntyvä peili eiks vaan. Sillähän se on hoideltu.

Vierailija
12/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahden vuoden työhistoriakatkos. Siitä ura- tai mikä lie valmentaja kysyi joka tapaamiskerralla (4 x) uudelleen, mihin olet unohtanut nämä vuodet. Siis kun minä olen jo selittänyt, että...

Vierailija
13/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuonne pääsee tuollaisia töihin, mutta korkeakoulutettu läheltä liippaavalla monipuolisella julkishallinnon työkokemuksella ei pääse?

Esitä pikkuisen tyhmempää seuraavassa haussa.

Vierailija
14/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat vain uuden auton. Menet autokauppaan, valitset sieltä mieluisimman. Olisiko joku uusi Mazda vai Nissan kiva? Mikä väri miellyttäisi sua? Penkinlämmittimet eteen ja taakse ja automaattisesti kääntyvä peili eiks vaan. Sillähän se on hoideltu.

Ja lasku siitä työkkäriin, eikö niin?

Vierailija
15/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen myös. Pitkä työkokemus alalta sekä korkeakoulututkinto. En päässyt.

Vierailija
16/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahden vuoden työhistoriakatkos. Siitä ura- tai mikä lie valmentaja kysyi joka tapaamiskerralla (4 x) uudelleen, mihin olet unohtanut nämä vuodet. Siis kun minä olen jo selittänyt, että...

Valikoiva kuulo.

Vierailija
17/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yhteen työpaikkaan, jonne tuli yhteensä 208 hakemusta. Sanoin tuollaiselle ihmiselle, että olen niin keskiverto tapaus, ettei ollut käytännössä mitään mahdollisuuksia päästä siihen paikkaan. Hän totesi siihen, että kukaan ei ole Maija tai Matti Meikäläinen. Jokainen on hyvä jossakin, mutta sinun pitää tehdä parempi työhakemus seuraavalla kerralla, että saat varmasti sen työpaikan niiden yli 200 hakijan joukosta. Jaaaaaaaaa!

Vierailija
18/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Kaikki uskoo.

Vierailija
19/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioptimista porukkaa.

Vierailija
20/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu aikoinaan, jo useita vuosia sitten. Olin edellisen työpaikan haussa sanonut, että "on auto käytössä", mikä ei ole sama kuin että omistaisin auton. Kun sitten jatkossa aina tietoja selatessa tuli tuo "Niin, kun sullahan on auto", piti oikein tiuskaista, että en edelleenkään omista autoa, enkä ole ikinä omistanutkaan, vaan laina-autolla saanut kulkea.

Eikä se vieläkään mennyt läpi, vaan alkoi kysellä miksi tilanne on muuttunut? No joo, onhan se ihan ok, että joku vuosia lainaa jollekin autoaan, kun ei sitä itse tarvitse, kunhan pitää kaverille lainassa ja makselee bensat ja kulut.

Auto oli mun miesystävän auto, eikä hän tarvinnut sitä silloin.