Mitä hittoa nuo TE-keskusten yksilöohjaajat oikein kuvittelevat?
He kuvittelevat, että minulla, pätkätyöläisellä (taas vaihteeksi työttömällä), olisi muka varaa johonkin autoon. "Kun tulet tänne käymään, niin parkkipaikkoja löytyy sieltä ja sieltä." Kerroin, että minulla ei ole autoa, vaikka ajokortti onkin. Siihen vastattiin: "Ai, minä kun luulin, että melkein kaikilla aikuisilla on auto." Paras oli ehkä se, kun tämä samainen ihminen kysyi minulta: "Kirjoitetaanko lähihoitaja isolla alkukirjaimella?"
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sinne on näihin kyttäystalkoisiin revitty aivan pystymetsästä töihin porukkaa ilman minkäänlaista osaamista. Joku oli uutisjutun mukaan kommentoinut asunnottomalle, että "sullehan jää hyvin rahaa käteen kun ei tarvitse maksaa vuokraa". Että sellaista palvelua valtio tuottaa verorahoilla.["
kaiken huippu kun nämä valopäät alkaa soittelemaan työkseen sinun numeroosi ja jutskailemaan diipadaapaa, ja ellet vastaa kun heitä sattuu huvittamaan soittaa "kontrollisoitton" niin uhataan karenssilla tyyliin " soittoon/yhteydenottoon ei vastattu".
Tuo siis metkitään omiin te-sivun tietoihisi ellet kyttää puhelintasi siltä varalta että Te-konrolloija päättää pikkasen kontrolloida.
Muista olla lyhytsanainen , äläkä anna suostumustasi kuntouttaviin 9-euron soppareihin jotka on piilotettu työllistymissuunnitelmaan ja niiden hyväksymiseen lukematta.
Onneksi ensi vuonna toukokuussa sovitaan tarkka puhelinaika, jolloin asiakas varaa 30 min siihen, että keskustellaan ja nimenomaan on paikassa, jossa voi koko tuon ajan puhua rauhassa, ei siis huutavaa lasta tms. häiriötä. Jos tämä ei onnistu, varataan käyntiaika TE-toimistoon ja muistutetaan, että työnhaku katkeaa aika herkästi.
On se varmaan äärimmäisen hienoa olla työkseen tuolllainen työttömien muistuttelija.
Vanhemmat ja suku varmaan tosi ylpeitä !
Ei se ole muistuttamista, siinä voi laittaa selvarin ja katkaista maksatuksen, jos työtön ei olekaan työtön. Suku pitää siitä, että verorahojen tuhlaaminen loppuu.
"Ai, minä kun luulin, että melkein kaikilla aikuisilla on auto."
😄😄😅😅😅😆😆😆 Varmaan melkein kaikilla kortittomillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työurani aikana saanut yhtään työpaikkaani työkkärin kautta eikä heidän toimistaan ole ollut kuin häiriötä elämääni.
M49
Itse myös jokaikisen työpaikan löytänyt.
V-tuttanut vaan rankasti noiden latistavien soittojen jälkeen, silloin kun on ollut työttömänä ja on ollut siis pakko ilmoittautua työnhakijaksi Te-toimistoon että saa ansiosidonnaista, eli oli pakko kuunnella täyttä pascan jauhamista puhelimitse karenssin uhalla. Mitään hyötyä ei missään vaiheessa noista virkailijoista työllistymiseni suhteen todellakaan ollut, jotku jopa neuvoivat väärin ja olivat ihan pihalla pykälistä jos jotain kysäisi. Joidenkin asenne työnhakijaa kohtaan oli ala-arvoinen eli alentuvan ärsyttävä!
Olisko 1/5 soittajasta ollut ihan fiksun oloinen .
Sori, mutta näin sen kontrollin koin.
Hyi helkkari, en ikinä enää halua asioida moisten kanssa toivon tosiaan että töitä riittää !!!
Todella harvalla on yhtä hyvä tuuri kuin sinulla eli löydät piilotyöpaikkoja tuosta vain.
Kontrolli on tarpeen nimenomaan kaltaistesi takia eli halusit olla työtön. Se patistelu sai sinut reipastumaan ja etsimään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa vaaditaan selvityksiä miksi teen keikkatöitä?
Daa.
No siksi, kun ei vakkaripaikkoja saa/edes ole.
Kohta 2v tehnyt sosiaalialalla täysiä viikkotunteja (32-38h) keikkaa eli en todellakaan ole "työtön". Vuorolisien kautta palkkani on parempi kuin monella vakkarilla, jotka tekevät pelkkää arkiaamua.
Silti täyttelen kuukausittain työttömyysilmoitusta kelalle ja päälle vastailen te-keskuksen viesteihin ja sähköposteihin ja "kerron tilanteestani".
Luulisi siellä olevan joku sataatuhatta täysin työtöntäkin kiusattavaksi.
Jos et ole työtön, niin miksi olet TE-toimistossa työnhakijana? Ei sinun tarvitse olla! Jos töitä ei joskus ole, voit ilmoittautua työttömäksi, mutta tuo "olen varmuudeksi asiakkaana" ei ole järkevää.
No kun keikkatyöläisenä en ole työsopimuksen alainen työnantajaan. Haluaisin vakkarityön, mutta niitä ei saa. Ainakaan te-keskuksen "avulla".
Tietääkö muuten kukaan ketään, joka olisi 2000-luvulla saanut vakipaikan työkkärin kautta?
Ei työtä hakeakseenkaan tarvitse olla ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Jos te-toimiston asiakkuudesta on etua, niin sit toki kannattaa olla ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja kärsiä ne seuraukset, mitä siitä on.
Tuota satunnaista kontrollointia en oo kyllä kaivannut. "Et vastannut puhelimeen, kun kiitettiin soitella." No en joo vastannut, kun olin keikkatöitä tekemässä. Lisäksi mulla oli pieniä lapsia silloin, ei mulla ollut aikaa istua puhelin kädessä odottamassa TE-toimiston soittoa. Normaalit soittajat, niinku vaikka potentiaaliset työnantajat, jättää viestin tai soittopyynnön tai soittaa uudelleen, jos eivät saa kiinni.
Se satunnainen kontrolloijakin kyllä totesi, että no hyvinhän sulla on asiat, kun ilmoitti, mihin aikaan soittaa ja sai minut kiinni.
Mua uhkailtiin sähköpostein, kun en vastannut kahteen klo 12 ja klo 15 soittoon. Kerroin vastauksessani, että teen yövuoroja keikkoina ja en todellakaan pidä puhelinta äänellä päivisin, kun nukun, jotta pystyn työni hoitamaan.
"Aijaa". Tampio ehdotti sovittua aikaa puhelulle klo 9-15. Vastasin, että mitä kohtaa mun vastauksesta et ymmärtänyt? En todellakaan ala valvomaan minkään diipadaapa keskustelun takia. Jättivät onneksi rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen monella on auto, kun katsoo työkkärin lähellä parkkihallissa tai ihan työkkärin pihassa, millä sinne tullaan. Pahimmillaan työtön ajelee pihaan virkailijan nenän edestä ja sitten ihan pokkana ilmoittaa, että ei ole korttia. Fiksu virkailija sanoo silloin, että pakko soittaa poliisit paikalle, koska näin äsken, miten ajoit pihaan. Ja kas, löytyy kortti ja autokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daa.
Kohta 2v tehnyt sosiaalialalla täysiä viikkotunteja (32-38h) keikkaa eli en todellakaan ole "työtön". Vuorolisien kautta palkkani on parempi kuin monella vakkarilla, jotka tekevät pelkkää arkiaamua.
Silti täyttelen kuukausittain työttömyysilmoitusta kelalle ja päälle vastailen te-keskuksen viesteihin ja sähköposteihin ja "kerron tilanteestani".
Jos et ole työtön, niin miksi olet TE-toimistossa työnhakijana? Ei sinun tarvitse olla! Jos töitä ei joskus ole, voit ilmoittautua työttömäksi, mutta tuo "olen varmuudeksi asiakkaana" ei ole järkevää.
No kun keikkatyöläisenä en ole työsopimuksen alainen työnantajaan. Haluaisin vakkarityön, mutta niitä ei saa. Ainakaan te-keskuksen "avulla".
Tietääkö muuten kukaan ketään, joka olisi 2000-luvulla saanut vakipaikan työkkärin kautta?
Ei työtä hakeakseenkaan tarvitse olla ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Jos te-toimiston asiakkuudesta on etua, niin sit toki kannattaa olla ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja kärsiä ne seuraukset, mitä siitä on.
Tuota satunnaista kontrollointia en oo kyllä kaivannut. "Et vastannut puhelimeen, kun kiitettiin soitella." No en joo vastannut, kun olin keikkatöitä tekemässä. Lisäksi mulla oli pieniä lapsia silloin, ei mulla ollut aikaa istua puhelin kädessä odottamassa TE-toimiston soittoa. Normaalit soittajat, niinku vaikka potentiaaliset työnantajat, jättää viestin tai soittopyynnön tai soittaa uudelleen, jos eivät saa kiinni.
Se satunnainen kontrolloijakin kyllä totesi, että no hyvinhän sulla on asiat, kun ilmoitti, mihin aikaan soittaa ja sai minut kiinni.
Miksi kuvittelet, että ne työkkärissä tietää sun töissäolosta,kun heille väität olevasi työtön? Ei niillä kristallipalloa ole. Onneksi toisen turhan soittoyrityksen jälkeen voi katkaista työttömyysetuuden maksamisen.
Suurin ongelma on kelan ja työkkärin välisen tiedonkulun toimimattomuus näin 2020- luvulla.
Ha ha, kuulostaa joltain nelivuotiaalta "kaikilla aikuisilla on auto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen monella on auto, kun katsoo työkkärin lähellä parkkihallissa tai ihan työkkärin pihassa, millä sinne tullaan. Pahimmillaan työtön ajelee pihaan virkailijan nenän edestä ja sitten ihan pokkana ilmoittaa, että ei ole korttia. Fiksu virkailija sanoo silloin, että pakko soittaa poliisit paikalle, koska näin äsken, miten ajoit pihaan. Ja kas, löytyy kortti ja autokin.
Oletko varma että auto on oma? Vai oliko auto lainassa joltakin.
Mites nämä, jotka laittaa puolison kirjoille muualle ja nostaa yksinhuoltatuet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daa.
Kyllä minä olen jokaisesta keikkatyöstä sopimuksen tehnyt! Tosissasiko väität, että tee keikkatyötä ilman sopimusta jonkinlaisena itsenäisenä yrittäjänä, joka kaiken lisäksi on välillä työtön? En usko!
Tiedän noin 4000 sellaista henkilöä, jotka ovat viimeisen 20 vuoden aikana saaneet vakkaripaikan TE-toimiston kautta. Miksi sinä et ole onnistunut? Tosin itse on noidenkin pitänyt työhaastatteluun mennä, ei voi lähettää työkkärin virkailijaa puolestaan.
Sinun ei tarvitse olla asiakkaana työkkärissä, ihan turhaan kiusaat sillä itseäsi.
Sosiaali ja terveyspuoli on täynnä ilman työsopimusta olevia irtovuoro keikkailijoita. Tarkista asia, jos et tiedä. Lopeta pauhaaminen asiasta, josta et selvästikään ole perillä.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mites nämä, jotka laittaa puolison kirjoille muualle ja nostaa yksinhuoltatuet?
Kappas se työssä käyvä lasten isä on asunnossa joka päivä ja hups on rahaa lähteä ulkomaanmatkalle, todella väärin, että lapsiperheet on noin eri arvoisessa asemassa.
Minulle ehdotettiin että menisin suoraan työnantajien luo kysymään töitä.
Olen vuonna 1982 saanut kesätöitä näin. Ehkä olen nykyään jo liian vanha tällaiseen työnhakuun😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daa.
Kyllä minä olen jokaisesta keikkatyöstä sopimuksen tehnyt! Tosissasiko väität, että tee keikkatyötä ilman sopimusta jonkinlaisena itsenäisenä yrittäjänä, joka kaiken lisäksi on välillä työtön? En usko!
Tiedän noin 4000 sellaista henkilöä, jotka ovat viimeisen 20 vuoden aikana saaneet vakkaripaikan TE-toimiston kautta. Miksi sinä et ole onnistunut? Tosin itse on noidenkin pitänyt työhaastatteluun mennä, ei voi lähettää työkkärin virkailijaa puolestaan.
Sinun ei tarvitse olla asiakkaana työkkärissä, ihan turhaan kiusaat sillä itseäsi.
4000 vakkarityöhön työllistettyä 20 vuoden aikana.
Voiko turhempaa toimijaa enää yhteiskunnan varoin pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimiston työntekijät ovat julkisella puolella töissä, ja sielläkin tosi huonolla palkalla. Äly, koulutus, motivaatio tms ei voi olla kovinkaan korkea.
Ja nämä ihmiset ovat siellä kertomassa muille miten töitä haetaan.
Ihan kuin joku kummeli-sketsi.
Entäs terveydenhoitaja, joka kertoo miten syödään terveellisesti, itse nostavat palkkaa.
Itse sain te- toimistosta kehoituksen hakea kotihoitoon töihin. Olen 59v. Työnantaja soitti ja oli ihmeissään, kun kerroin, että ei minulla ole ajokorttia. Te- toimiston tiedoissa on, että minulla ei ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daa.
4000 vakkarityöhön työllistettyä 20 vuoden aikana.
Voiko turhempaa toimijaa enää yhteiskunnan varoin pyörittää.
Työkkäristä työtön voi päästä työkokeiluun esim. kauppaan hyllyttämään tavaroita työmarkkinatuella, saa käyttää kaupan työvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän soittaa. Näyttää mahdollisesti paikalle tulevalle poliisille ajokortin ja se siitä.
Mutta sä nyt oletkin vaan surkea provoaja, eikä sun juttusi ollut edes totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimiston työntekijät ovat julkisella puolella töissä, ja sielläkin tosi huonolla palkalla. Äly, koulutus, motivaatio tms ei voi olla kovinkaan korkea.
Ja nämä ihmiset ovat siellä kertomassa muille miten töitä haetaan.
Ihan kuin joku kummeli-sketsi.
Entäs terveydenhoitaja, joka kertoo miten syödään terveellisesti, itse nostavat palkkaa.
Jospa yrittäisit vielä kerran, ei oikein auennut tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuonne pääsee tuollaisia töihin, mutta korkeakoulutettu läheltä liippaavalla monipuolisella julkishallinnon työkokemuksella ei pääse?
Esitä pikkuisen tyhmempää seuraavassa haussa.
Ex-anoppi olisi varmaan päässyt muiden työntekijöiden kouluttajaksi. Kaiken minkä voi käsittää täysin päinvastoin kuin mitä todellisuus on, myös käsitetään väärin. Minulla 20v ei ole ajokorttia = ajokokemusta paljon kymmenen vuoden ajalta. Minulla on nilkat jouduttu jäykistämään = kiinnostunut balettitanssijan urasta. Paha siitepölyallergia = selvittää puutarhaopintojen mahdollisuutta. Jne.
Ja tietysti työtön saa karenssia kun ei ole yhteistyöhön pystyvä pyytäessään korjauksia tietoihinsa.
Missä vaiheessa työttömät tajuavat, että he ihan itse ilmoittavat nuo tiedot ja myös virheet ovat heidän.
Ei pidä paikkaansa. Sieltä omilta sivuilta löytyy kaikkea väärää tietoa, jota joku on vaan sinne täytellyt oman mielikuvituksensa varassa. Siis niiden kohtien lisäksi, jotka täytetään itse. Niitä ei voi siellä omilla sivuilla muuttaa itse. Sitten jos joskus on ollut harvinainen tilaisuus, esimerkiksi TE-tädin kanssa samassa huoneessa sanoa asiasta, ja TE-tädillä on ollut kone auki, ja mahdollisuus korjata asia, on hän vain todennut, että eihän niitä voi muuttaa, kun ne on kerran sinne laitettu.
Miksi kuvittelet, että ne työkkärissä tietää sun töissäolosta,kun heille väität olevasi työtön? Ei niillä kristallipalloa ole. Onneksi toisen turhan soittoyrityksen jälkeen voi katkaista työttömyysetuuden maksamisen.