Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hittoa nuo TE-keskusten yksilöohjaajat oikein kuvittelevat?

Vierailija
02.12.2021 |

He kuvittelevat, että minulla, pätkätyöläisellä (taas vaihteeksi työttömällä), olisi muka varaa johonkin autoon. "Kun tulet tänne käymään, niin parkkipaikkoja löytyy sieltä ja sieltä." Kerroin, että minulla ei ole autoa, vaikka ajokortti onkin. Siihen vastattiin: "Ai, minä kun luulin, että melkein kaikilla aikuisilla on auto." Paras oli ehkä se, kun tämä samainen ihminen kysyi minulta: "Kirjoitetaanko lähihoitaja isolla alkukirjaimella?"

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahden vuoden työhistoriakatkos. Siitä ura- tai mikä lie valmentaja kysyi joka tapaamiskerralla (4 x) uudelleen, mihin olet unohtanut nämä vuodet. Siis kun minä olen jo selittänyt, että...

Minun ystävälleni kävi noin. Ollut työtön yt takia. 3v työtön ja mihin olet kadottanu nämä tärkeät vuodet. ystäväni itki ja kysyi eikö kyykytys riitä, kun ei ole työtä, niin ei ole työtä. Ja hän etsi sitä työtä. Ystävälläni kävi lottovoitto. Minun mieheni oli ravintolassa viettämässä miesten iltaa. Siinä sitten täysin tuntematon mies osallistui mieheni porukan kanssa keskusteluun. Asiat meni työhön ja tämä tuntematon mies kysyi,että tunteeko ketään, joka osaa ne ja ne hommat. Mieheni mietti ja sanoi en tunne. Ilta meni hyvin ja mieheni vaihtoi numerot tämän tyypin kanssa, koska heillä oli samoja kiinostuksen kohteita ja ihan sit tapais muuten vaan ja tutustuisi

Aamulla kysyin mieheni iltaa miten meni ja mies kertoi, että tapas mielenkiintoisen tyypin, jolla on oma firma ja hyvä onkin jne. Mieheni kertoi keskustelusta ja sanoin, että meidän ystävä on vailla työtä etkö muista. Mieheni soitti tälle tyypille sanoi joo on muuten kaveri. Nyt ystäväni on töissä tällä tyypillä.

Kun ystäväni työllistyi, niin Te-toimistosta otettiin yhteyttä, että kerro miten olimme avuksi työllistymisessä. ÖÖ ette mitenkään. Miksi haluatte pointsit asiasta mihin ette edes liity. Heille oli tärkeää, että ystäväni jättäisi palautteen heidän eduksi. Syy oli, etttä tämä kyseinen virkailija sanoi, että on hyvä olla itse aktiivinen. Eivät saaneet palautetta.

Vierailija
42/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitetaan, mutta vain lauseen tai virkkeen alussa.

Virkkeen alussa kyllä, lauseen alussa ei välttämättä. Tiedätkö, mitä eroa niillä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sinne on näihin kyttäystalkoisiin revitty aivan pystymetsästä töihin porukkaa ilman minkäänlaista osaamista. Joku oli uutisjutun mukaan kommentoinut asunnottomalle, että "sullehan jää hyvin rahaa käteen kun ei tarvitse maksaa vuokraa". Että sellaista palvelua valtio tuottaa verorahoilla.["

kaiken huippu kun nämä valopäät alkaa soittelemaan työkseen sinun numeroosi ja jutskailemaan diipadaapaa, ja ellet vastaa kun heitä sattuu huvittamaan soittaa "kontrollisoitton" niin uhataan karenssilla tyyliin " soittoon/yhteydenottoon ei vastattu".

Tuo siis metkitään omiin te-sivun tietoihisi ellet kyttää puhelintasi siltä varalta että  Te-konrolloija päättää pikkasen kontrolloida. 

Muista olla lyhytsanainen , äläkä anna suostumustasi kuntouttaviin 9-euron soppareihin jotka on piilotettu työllistymissuunnitelmaan ja niiden hyväksymiseen lukematta.  

Vierailija
44/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun keikkatyöläinen ei ole työsuhteessa, vaan työt sovitaan työvuorokohtaisesti, niin silloin on työtön.

Sinne ei edelleenkään ole mikään pakko ilmoittautua. Jos taas nostelet päivärahaa välillä niin eipä se työkkärin "kyttäys" iso harmi ole. 

Vierailija
45/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sinne vuoteen 2009, jolloin TE-keskukset lakkautettiin.

Vierailija
46/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahden vuoden työhistoriakatkos. Siitä ura- tai mikä lie valmentaja kysyi joka tapaamiskerralla (4 x) uudelleen, mihin olet unohtanut nämä vuodet. Siis kun minä olen jo selittänyt, että...

Minun ystävälleni kävi noin. Ollut työtön yt takia. 3v työtön ja mihin olet kadottanu nämä tärkeät vuodet. ystäväni itki ja kysyi eikö kyykytys riitä, kun ei ole työtä, niin ei ole työtä. Ja hän etsi sitä työtä. Ystävälläni kävi lottovoitto. Minun mieheni oli ravintolassa viettämässä miesten iltaa. Siinä sitten täysin tuntematon mies osallistui mieheni porukan kanssa keskusteluun. Asiat meni työhön ja tämä tuntematon mies kysyi,että tunteeko ketään, joka osaa ne ja ne hommat. Mieheni mietti ja sanoi en tunne. Ilta meni hyvin ja mieheni vaihtoi numerot tämän tyypin kanssa, koska heillä oli samoja kiinostuksen kohteita ja ihan sit tapais muuten vaan ja tutustuisi

Aamulla kysyin mieheni iltaa miten meni ja mies kertoi, että tapas mielenkiintoisen tyypin, jolla on oma firma ja hyvä onkin jne. Mieheni kertoi keskustelusta ja sanoin, että meidän ystävä on vailla työtä etkö muista. Mieheni soitti tälle tyypille sanoi joo on muuten kaveri. Nyt ystäväni on töissä tällä tyypillä.

Kun ystäväni työllistyi, niin Te-toimistosta otettiin yhteyttä, että kerro miten olimme avuksi työllistymisessä. ÖÖ ette mitenkään. Miksi haluatte pointsit asiasta mihin ette edes liity. Heille oli tärkeää, että ystäväni jättäisi palautteen heidän eduksi. Syy oli, etttä tämä kyseinen virkailija sanoi, että on hyvä olla itse aktiivinen. Eivät saaneet palautetta.

Ja tämä siis tapahtui ennen vuotta 2014, koska sen jälkeen työllistymisen on voinut ilmoittaa verkkopalvelussa eikä perään soitella, tilasto otetaan suoraa asiakkaan vastauksista.

Vierailija
47/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa vaaditaan selvityksiä miksi teen keikkatöitä? 

Daa.

No siksi, kun ei vakkaripaikkoja saa/edes ole.

Kohta 2v tehnyt sosiaalialalla täysiä viikkotunteja (32-38h) keikkaa eli en todellakaan ole "työtön". Vuorolisien kautta palkkani on parempi kuin monella vakkarilla, jotka tekevät pelkkää arkiaamua.

Silti täyttelen kuukausittain työttömyysilmoitusta kelalle ja  päälle vastailen te-keskuksen viesteihin ja sähköposteihin ja "kerron tilanteestani".

Luulisi siellä olevan joku sataatuhatta täysin työtöntäkin kiusattavaksi.

Jos et ole työtön, niin miksi olet TE-toimistossa työnhakijana? Ei sinun tarvitse olla! Jos töitä ei joskus ole, voit ilmoittautua työttömäksi, mutta tuo "olen varmuudeksi asiakkaana" ei ole järkevää.

Vierailija
48/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuonne pääsee tuollaisia töihin, mutta korkeakoulutettu läheltä liippaavalla monipuolisella julkishallinnon työkokemuksella ei pääse?

Esitä pikkuisen tyhmempää seuraavassa haussa.

Ex-anoppi olisi varmaan päässyt muiden työntekijöiden kouluttajaksi. Kaiken minkä voi käsittää täysin päinvastoin kuin mitä todellisuus on, myös käsitetään väärin. Minulla 20v ei ole ajokorttia = ajokokemusta paljon kymmenen vuoden ajalta. Minulla on nilkat jouduttu jäykistämään = kiinnostunut balettitanssijan urasta. Paha siitepölyallergia = selvittää puutarhaopintojen mahdollisuutta. Jne.

Ja tietysti työtön saa karenssia kun ei ole yhteistyöhön pystyvä pyytäessään korjauksia tietoihinsa.

Missä vaiheessa työttömät tajuavat, että he ihan itse ilmoittavat nuo tiedot ja myös virheet ovat heidän.

Vierailija
49/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työurani aikana saanut yhtään työpaikkaani työkkärin kautta eikä heidän toimistaan ole ollut kuin häiriötä elämääni.

M49

Vierailija
50/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daa.

Kohta 2v tehnyt sosiaalialalla täysiä viikkotunteja (32-38h) keikkaa eli en todellakaan ole "työtön". Vuorolisien kautta palkkani on parempi kuin monella vakkarilla, jotka tekevät pelkkää arkiaamua.

Silti täyttelen kuukausittain työttömyysilmoitusta kelalle ja  päälle vastailen te-keskuksen viesteihin ja sähköposteihin ja "kerron tilanteestani".

Jos et ole työtön, niin miksi olet TE-toimistossa työnhakijana? Ei sinun tarvitse olla! Jos töitä ei joskus ole, voit ilmoittautua työttömäksi, mutta tuo "olen varmuudeksi asiakkaana" ei ole järkevää.

No kun keikkatyöläisenä en ole työsopimuksen alainen työnantajaan. Haluaisin vakkarityön, mutta niitä ei saa. Ainakaan te-keskuksen "avulla".

Tietääkö muuten kukaan ketään, joka olisi 2000-luvulla saanut vakipaikan työkkärin kautta?

Vierailija
51/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä sinne vuoteen 2009, jolloin TE-keskukset lakkautettiin.

Työkkäri se kansankielessa on.

Virallisesti saa sitten olla te, yt, sp tai vaikka qr palvelukeskus ry-ab-oy.

Vierailija
52/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuonne pääsee tuollaisia töihin, mutta korkeakoulutettu läheltä liippaavalla monipuolisella julkishallinnon työkokemuksella ei pääse?

Miksi ihmeessä edes haluaisit tuonne töihin? Asiakkaat vinkuu ja valittaa, mikään ei kelpaa ja jos tässä on kyse työkkärin Omavalmentajasta, lähtöpalkat pyörii 2300-2400 välillä. Bruttona. 

En ole tuo jolta kysyt, mutta hain myös enkä päässyt, vaikka olisi sopiva koulutus. Varmaan koulutus onkin haussa vain haitaksi.

Asiakkaat tuskin vinkuvat ja valittavat, jos heitä ei kiusaa typeryyksillä. Oikeiden asioiden hoitamistakin olisi ihan tarpeeksi.

Tuo palkka nettonakin olisi paljon enemmän kuin saan työttömyyskorvausta, joten kyllä se riittää motivoimaan.

Vierailija
53/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun keikkatyöläinen ei ole työsuhteessa, vaan työt sovitaan työvuorokohtaisesti, niin silloin on työtön.

Sinne ei edelleenkään ole mikään pakko ilmoittautua. Jos taas nostelet päivärahaa välillä niin eipä se työkkärin "kyttäys" iso harmi ole. 

Jos meinaat kelalta saada jeniäkään, niin sulla on oltava te-perkeleen lausunto työttömyydestä. Kelan silmissä keikkalaiset ja pätkätyöläiset ovat työttömiä.

Vierailija
54/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitetaan, mutta vain lauseen tai virkkeen alussa.

Virkeen edessä. Lauseen alussa vain pisteen, huutomerkin tai kysymysmerkin jälkeen. Virkkeessä voi nääs olla sivulause ja päälause, jotka erotetaan pilkulla.

Pakko oli näsäviisastella, sorry : )

Vierailija
55/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sinne on näihin kyttäystalkoisiin revitty aivan pystymetsästä töihin porukkaa ilman minkäänlaista osaamista. Joku oli uutisjutun mukaan kommentoinut asunnottomalle, että "sullehan jää hyvin rahaa käteen kun ei tarvitse maksaa vuokraa". Että sellaista palvelua valtio tuottaa verorahoilla.["

kaiken huippu kun nämä valopäät alkaa soittelemaan työkseen sinun numeroosi ja jutskailemaan diipadaapaa, ja ellet vastaa kun heitä sattuu huvittamaan soittaa "kontrollisoitton" niin uhataan karenssilla tyyliin " soittoon/yhteydenottoon ei vastattu".

Tuo siis metkitään omiin te-sivun tietoihisi ellet kyttää puhelintasi siltä varalta että  Te-konrolloija päättää pikkasen kontrolloida. 

Muista olla lyhytsanainen , äläkä anna suostumustasi kuntouttaviin 9-euron soppareihin jotka on piilotettu työllistymissuunnitelmaan ja niiden hyväksymiseen lukematta.  

Onneksi ensi vuonna toukokuussa sovitaan tarkka puhelinaika, jolloin asiakas varaa 30 min siihen, että keskustellaan ja nimenomaan on paikassa, jossa voi koko tuon ajan puhua rauhassa, ei siis huutavaa lasta tms. häiriötä. Jos tämä ei onnistu, varataan käyntiaika TE-toimistoon ja muistutetaan, että työnhaku katkeaa aika herkästi.

Vierailija
56/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä edes haluaisit tuonne töihin? Asiakkaat vinkuu ja valittaa, mikään ei kelpaa ja jos tässä on kyse työkkärin Omavalmentajasta, lähtöpalkat pyörii 2300-2400 välillä. Bruttona. 

Mietipä sitä kun törmäät akateemiseen työttömyyteen. En kyllä erityisesti haluakaan mutta oli jossain vaiheessa vaihtoehto.

Jos tuollainen palkka kelpaa niin sitten on sama lähteä duunariksi helpompiin hommiin. Tai lisäkoulutus. 

Duunariksi helpompiin hommiin ei noin vain lähdetä. Niihinkin nykyään vaaditaan koulutus.

Mäkkäriin hampurilaisia paistamaan ei vaadita, mutta sinne ei liian koulutettuja oteta.

Lisäkouluttautuminen taas maksaa. Työkkäri voi antaa luvan kouluttautua työttömyystuella, mutta sitä ei mitenkään automaattisesti heru. Itse en päässyt vaihtamaan duunarialalle.

Vierailija
57/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työurani aikana saanut yhtään työpaikkaani työkkärin kautta eikä heidän toimistaan ole ollut kuin häiriötä elämääni.

M49

Itse myös jokaikisen työpaikan löytänyt. 

V-tuttanut vaan rankasti noiden latistavien soittojen jälkeen, silloin kun on ollut työttömänä ja on ollut siis pakko ilmoittautua työnhakijaksi Te-toimistoon että saa ansiosidonnaista, eli oli pakko kuunnella täyttä pascan jauhamista puhelimitse karenssin uhalla. Mitään hyötyä ei missään vaiheessa noista virkailijoista työllistymiseni suhteen todellakaan ollut, jotku jopa neuvoivat väärin ja olivat ihan pihalla pykälistä jos jotain kysäisi. Joidenkin asenne työnhakijaa kohtaan oli ala-arvoinen eli alentuvan ärsyttävä!

Olisko 1/5 soittajasta ollut ihan fiksun oloinen .

Sori, mutta näin sen kontrollin koin.

Hyi helkkari, en ikinä enää halua asioida moisten kanssa toivon tosiaan että töitä riittää !!!

Vierailija
58/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M49

Itse myös jokaikisen työpaikan löytänyt. 

V-tuttanut vaan rankasti noiden latistavien soittojen jälkeen, silloin kun on ollut työttömänä ja on ollut siis pakko ilmoittautua työnhakijaksi Te-toimistoon että saa ansiosidonnaista, eli oli pakko kuunnella täyttä pascan jauhamista puhelimitse karenssin uhalla. Mitään hyötyä ei missään vaiheessa noista virkailijoista työllistymiseni suhteen todellakaan ollut, jotku jopa neuvoivat väärin ja olivat ihan pihalla pykälistä jos jotain kysäisi. Joidenkin asenne työnhakijaa kohtaan oli ala-arvoinen eli alentuvan ärsyttävä!

Olisko 1/5 soittajasta ollut ihan fiksun oloinen .

Sori, mutta näin sen kontrollin koin.

Hyi helkkari, en ikinä enää halua asioida moisten kanssa toivon tosiaan että töitä riittää !!!

Aamen!

Vierailija
59/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daa.

No kun keikkatyöläisenä en ole työsopimuksen alainen työnantajaan. Haluaisin vakkarityön, mutta niitä ei saa. Ainakaan te-keskuksen "avulla".

Tietääkö muuten kukaan ketään, joka olisi 2000-luvulla saanut vakipaikan työkkärin kautta?

Ei työtä hakeakseenkaan tarvitse olla ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Jos te-toimiston asiakkuudesta on etua, niin sit toki kannattaa olla ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja kärsiä ne seuraukset, mitä siitä on.

Tuota satunnaista kontrollointia en oo kyllä kaivannut. "Et vastannut puhelimeen, kun kiitettiin soitella." No en joo vastannut, kun olin keikkatöitä tekemässä. Lisäksi mulla oli pieniä lapsia silloin, ei mulla ollut aikaa istua puhelin kädessä odottamassa TE-toimiston soittoa. Normaalit soittajat, niinku vaikka potentiaaliset työnantajat, jättää viestin tai soittopyynnön tai soittaa uudelleen, jos eivät saa kiinni.

Se satunnainen kontrolloijakin kyllä totesi, että no hyvinhän sulla on asiat, kun ilmoitti, mihin aikaan soittaa ja sai minut kiinni.

Vierailija
60/133 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daa.

Kyllä minä olen jokaisesta keikkatyöstä sopimuksen tehnyt! Tosissasiko väität, että tee keikkatyötä ilman sopimusta jonkinlaisena itsenäisenä yrittäjänä, joka kaiken lisäksi on välillä työtön? En usko!

Tiedän noin 4000 sellaista henkilöä, jotka ovat viimeisen 20 vuoden aikana saaneet vakkaripaikan TE-toimiston kautta. Miksi sinä et ole onnistunut? Tosin itse on noidenkin pitänyt työhaastatteluun mennä, ei voi lähettää työkkärin virkailijaa puolestaan.

Sinun ei tarvitse olla asiakkaana työkkärissä, ihan turhaan kiusaat sillä itseäsi.