Ahdistuksesta johtuvia oireita vai jotain muuta?
- Puhun useimmiten normaalisti, mutta välillä rupean sössöttämään, tulee hetkellisesti sellainen lievä ässävika, minkä muutkin ihmiset huomaa.
- Yleensä olen oikein näppäräsorminen ja kätevä käsistäni, mutta välillä tavarat ei pysy käsissä, esim. käsi saattaa varoittamatta vaan pudottaa jotain, tai tehdessäni jotakin saatan yhtäkkiä tönäistä kädelläni jotain tavaroita vierestä kumoon.
- Yleinen kehonhallintakin vaihtelee huomattavasta ketteryydestä ja sulavuudesta siihen, että esim. kolhin itseäni vaikkapa kävelemällä ovenkarmia päin tai kaupassa huitaisen ohimennen tuotteita alas hyllyiltä. Eli välillä olen aika lailla sellainen "kävelevä katastrofi".
- Lisäksi epämääräisiä nielemisvaikeuksia, vedän omaa sylkeä tai juotavaa väärään kurkkuun tai niellessä ei menekään mitään alas.
Kaikkia näitä pahentaa ahdistus ja jännittäminen, ja nuo oireet saa ahdistumaan entisestään, mutta voisiko näiden juurisyy olla jotain muuta kuin pelkää ahdistusta?
Motoristen taitojen vaihtelun suhteen olen alkanut pohtia sellaistakin vaihtoehtoa, että ehkä en vaan ole aina täysin läsnä, ehkä olen välillä jotenkin puoliksi omissa ajatuksissani, joten sen takia en ihan hahmota missä olen ja mitä olen tekemässä, ja sitten tuleekin sählättyä.
Ajatuksia?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, olen kömpelö ja kolhin itseäni, tiputtelen tavaroita jne.
Olen ahdistusoireista kärsivä ja vaikka on lääkitys (joka muuten auttaa), niin näitä oireita se ei ole poistanut.Ai onko pelkkään ahdistukseenkin saatavilla säännöllistä lääkitystä? Mikä lääke? Onko sinulla ollut sivuvaikutuksia? Saako siis vaikka ei ole samanaikaisesti masennusta?
Minulla on essitalopraami, on masennus- ja ahdistuslääke. Minulla toimii.
En tiedä, olisiko muunlaisia lääkkeitä tarjolla.
Esim. Lyricaa käytetään ahdistukseen nykyään.
mm. Essitalopraami mullakin, mutta mulla ei täysin toimi.
Up