500e kahdeksi viikoksi, riittääköhän?
Havahduin juuri äsken tuohon ajatukseen kun katsoin tilin saldon. Laskuja varten menee tietty summa aina tilipäivänä eri tilille, joten niistä ei tarvi huolehtia. Mies käy aina ruokakaupassa töistä tullessa joten tuosta ei tarvi ostaa edes ruokia, lounasiinkin on lounassetelit. Bensa on oikeestaan ainoa pakollinen mitä tarvii ostaa ja siihen menee ehkä 50e.
Rehellisesti, mitä ajattelet minusta?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:36"]
Olen toinen superhömelö kun en tajua miten luottokortti liittyy tähän mitenkään? Ohis
[/quote] :D no niin olet..
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:11"]
Miettikää miten helposti tuo 500e hupenee. Tässä muutamia esimerkkejä, joihin rahaa voi kulua. Koko perhe elokuviin ja mäkkäriin=100e. Kampaajalla leikkaus, raidat, shampoo, hoitoaine ja muotoilutuote=200e. Kaverin tuparilahja, baariin ja taksilla kotiin=100e. Kengät 100e. Apteekista paria eri vitamiinia ja perusvoidetta=50e. Harrastustarvike 50e. Kimppu tulppaaneja 20e. Lapsi lähtee kaverin kanssa laskettelemaan=50e. Ihan normaaleja ostoksia on myös vaikkapa silmälasit tai autonrenkaat, sitten pitää jo käydä säästötilillä. Ap.
[/quote]
Katsokaa elokuva kotona ja tehkää itse herkkuja. En ole itse ikinä saanut kampaajalle menemään 70 euroa enempää vaikka olen monisävyvärjännyt, leikkauttanut jne. Tarvitseeko sinun mennä sinne kaupungin trendikkäimpään kampaamoon? Tarvitsetko OIKEASTI lisää kenkiä, eikö vanhoilla voi enää kävellä? Tulppaaneja saa vitosella Cittarista...
Ei luoja, olet turhamainen ihminen. Minä elän kuukauden tuolla rahalla ja siitä ostan ruoat ja ihan kaiken. Nyt minulla on 25 euroa rahaa millä pitäisi pärjätä 8 päivää, että revi siitä ja mene muualle leveilemään rahoinesi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:46"]
Pitäiskö mun teidän mielestä kuluttaa vähemmän ja laittaa säästöön enemmän? Ja mitä niillä säästöillä sit sais tehdä?? Ap.
[/quote]
Jos sä tienaat nettona 2400€ ja laskuihin ja asuntolainaan menee vaan 1000€ ja mies ostaa ruuat, niin kyllä sun ennemmin pitäisi saada 1000€ kuussa säästöön kuin 400€. Jos mies päättää jossain vaiheessa, ettei haluakaan elättää sua, niin sulla menee pasmat ihan sekaisin kun olet tottunut holtittomaan kuluttamiseen.
Ne säästöt on pahan päivän varalle. Jos mies vaikka saa aivoinfarktin ja joutuu työkyvyttömäksi. Tulee sairaalaslaskuja ja palkkatulot lakkaa. Siinä menee hetki ennen kuin alatte saada jotain sairaspäivärahaa Kelasta tai työkyvyttömyyseläkepäätöksen.
VOI VELJET ! KYLLÄ ON MASSIA 10e/vrk pitäisi riittää yhden ihmisen ravintoon suomessa per päivä ! Riippuu toki kulutustottumuksista ns LIFE STYLE ! :D
Olisin maailman onnellisin jos saisin 500e kahdeksi viikoksi..
No ei riitä! Ota vekseli ja kulutusluotto, mulla toi summa menee jo kaupingilla kävellessä, illassa!
Ajattelen, että mitä ihmettä sinä ostat, jos pelkäät ettei tuo riitä kun laskut ja ruoka ei tuohon edes kuulu?
Mulla on toi koko kuukaudeksi eli kahdeksi viikoksi 500 e olisi jo ruhtinaallisesti rahaa.
Kumpaan kysymykseesi haluat vastauksen?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:56"]Kumpaan kysymykseesi haluat vastauksen?
[/quote]
Jälkimmäiseen?
Vastaus kysymykseesi: pidän sinua tuhlailevana shoppailijana, jos 500 e ei riitä kahdeksi viikoksi, kun sinulla ei ole kuin 50 e edestä pakollisia menoja.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:56"]Kumpaan kysymykseesi haluat vastauksen?
[/quote]
Jälkimmäiseen?
[/quote]
No olen sitä mieltä että olet huomionhakuinen.
Mulla jää vuokran ja työmatkakulujen sekä asumiskulujen jälkeen n. 800 kaikkeen elämiseen / kk. Ei ole koskaan edes tullut mieleen, etteikö riittäisi. En minä jaksa syödä niin paljon että tuo menisi, enkä tartte niin paljon vaatteitakaan, että jatkuvasti pitäisi shoppailla.
Oot hömelö jolla ei ole luottokorttia.
Miettikää miten helposti tuo 500e hupenee. Tässä muutamia esimerkkejä, joihin rahaa voi kulua. Koko perhe elokuviin ja mäkkäriin=100e. Kampaajalla leikkaus, raidat, shampoo, hoitoaine ja muotoilutuote=200e. Kaverin tuparilahja, baariin ja taksilla kotiin=100e. Kengät 100e. Apteekista paria eri vitamiinia ja perusvoidetta=50e. Harrastustarvike 50e. Kimppu tulppaaneja 20e. Lapsi lähtee kaverin kanssa laskettelemaan=50e. Ihan normaaleja ostoksia on myös vaikkapa silmälasit tai autonrenkaat, sitten pitää jo käydä säästötilillä.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:00"]Oot hömelö jolla ei ole luottokorttia.
[/quote]
Tämä meni kyllä ohi. On mulla luottokorttikin. Netistä ostaessa ja ulkomailla aika välttämätön. Ja myös säästötili, josta maksetaan isommat hankinnat ja lomamatkat.
Ap.
Olet hyvintoimeentuleva. Sen kai halusit kuulla?
Ihminen käyttää niin paljon rahaa kun sillä on. Ajattelen,että jos tämä aloitus pitää paikkaansa ja sinulla oikeasti on tuo summa kahdeksi viikoksi, niin laittaisin ainakin itse tuosta säästöön edes jotain.
Oot yksinkertanen etkä kiinnostava.
Meillä tuo raha ja vähän enemmänkin meni tänään, saa ihmetellä, josko kaapeista löytyy ruokaa puoleen kuuhun asti...
Ps. normaalisti emme tuhlaa näin, nyt oli ns pakko, ei tee hyvää . . .