Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea omaa teette työnantajan maksamalla ajalla? Pas**

Vierailija
02.03.2015 |

nnus ketjun innoittamana kyselen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen lehtiä, täytän ristikoita, käyn tupakalla, roikun netissä pöytäkoneella tai kännykällä, venytän kahvitunteja joskus...

Kunnalla olen töissä. Riittää kun hommat tulee tehtyä, kukaan ei huohota niskaan. Onneksi! Siksi rakastankin työtäni. Olisi varsin perseestä ellei ehtisi lakisääteisiä kahvi-ja ruokataukoja pitää!

Vierailija
42/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:13"]

En ehdi tehdä muita kuin firman töitä ja niistäkin teen osan kotona vapaa- ajalla.

Mulle maksetaan palkka työnteosta eikä omien asioiden hoidosta. Missä te olette oikein töissä - julkisella puolellako?

[/quote]

Mä olen julkisella puolella, mutta en kyllä tee muuta kuin töitä. Paitsi silloin, kun pitää soittaa lääkärille soittoajalla päivällä tms. Ennakkoluulosi ei lauennut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä poltan röökin ja katon kelloa

Vierailija
44/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm nukun, hoidan omia ja lapsen asioita (lääkäriin ym soitot esim), teen koko perheelle ruokaa, pesen pyykkiä.. En tee tätä kaikkea joka päivä, vaan silloin tällöin. En ole pph, mutta samantyyppisessä työssä.

Vierailija
45/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:28"]Luen lehtiä, teen käsitöitä ja piirtelen. Olen sh ja teen töitä dementikkojen kanssa. Ulkoilen myös paljon. Eli teen mitä itse haluan ja kun otan potilaita siihen mukaan niin se on viriketoimintaa. Voin muuten kertoa että olen potilaiden ja omaisen suosikkeja ja ihan sen takia etten jaksa niin paljon "töitä" tehdä :)
[/quote]

Minä taas olen työssä vaikeasti kehitysvammaisten päivätoiminnassa ja ihan totisinta työtä se on se asiakkaiden "mukaanotto" jos sen tekee asiakaslähtöisesti ja kuntouttavalla työotteella siten että asiakkaat aidosti osallistuvat ja tekevät. Toki se on myös mukavaa ja palkitsevaa työtä.

Itse hoidan joskus pakollisia puheluita jos tarvittavaan paikkaan on soittoaika työajalla. Ta onneksi joustaa tässä, päivätyön haittoja että omien asioiden hoito joskus vaikeutuu... Mutta noita puheluita ei ole edes viikottain ja eipä ne useinkaan yli 10-15min kestä.

Vierailija
46/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen blogeja, teen harjoitustöitä/ tehtäviä yliopistoon, päivitän verkkosivuja (josta mulle maksetaan eri taholta), selaan reseptejä, tutkailen vaatekauppojen tarjontaa, asuntoja, matkoja jne. Periaatteessa mitä vain, mitä voi koneella tehdä. Olen toimistosihteeri. Kk-palkka 2400 e.

Vierailija
47/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffailen netissä, maksan laskuja

Vierailija
48/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on ollut ehkä se että venytin ruokatuntia ja kävin työajalla shoppailemassa. Muuten yleensä roiku netissä ja teen koulujuttuja. Toimistohommissa olen.

Vierailija
49/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ja ihmiset vielä valittavat kuinka rankkaa työelämä on.
Noi lusmut työpaikalla ovat varmasti ensimmäisinä haukkumassa näitä "sosiaalipummeja" vaikka itse loisivat työnantajan piikkiin.

Vierailija
50/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä, onko hommia ja kuinka paljon asiakkaita. Olen siis kioskilla myyjänä. Mutta siis, vastaus kysymykseen; selaan nettiä, tekstaan kavereiden kanssa, täytän kalenteria, teen erilaisia listoja, esim. suunnittelen ruokalistaa/kuukauden budjettia, joskus luen lehtiä tai raaputtelen arpoja, nään kavereita kun tulevat käymään. Kun olin vielä koulussa niin välillä tein läksyjä ja nykyään on välillä joku kirjakin mukana mitä lueskelen. Työni hoidan kuitenkin hyvin, ja varsinaisia taukoja ei ole koskaan, aina pitää olla valmiudessa jos tulee asiaklaita.

Vierailija
51/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:28"]Luen lehtiä, teen käsitöitä ja piirtelen. Olen sh ja teen töitä dementikkojen kanssa. Ulkoilen myös paljon. Eli teen mitä itse haluan ja kun otan potilaita siihen mukaan niin se on viriketoimintaa. Voin muuten kertoa että olen potilaiden ja omaisen suosikkeja ja ihan sen takia etten jaksa niin paljon "töitä" tehdä :)
[/quote]

Minä taas olen työssä vaikeasti kehitysvammaisten päivätoiminnassa ja ihan totisinta työtä se on se asiakkaiden "mukaanotto" jos sen tekee asiakaslähtöisesti ja kuntouttavalla työotteella siten että asiakkaat aidosti osallistuvat ja tekevät. Toki se on myös mukavaa ja palkitsevaa työtä.

Itse hoidan joskus pakollisia puheluita jos tarvittavaan paikkaan on soittoaika työajalla. Ta onneksi joustaa tässä, päivätyön haittoja että omien asioiden hoito joskus vaikeutuu... Mutta noita puheluita ei ole edes viikottain ja eipä ne useinkaan yli 10-15min kestä.
[/quote]

Saan itse paljon irti siitä mitä teen potilaiden kanssa. Luen lehtiä ääneen ja keskustelen politiikasta ja ajankohtaisista asioista potilaiden kanssa. Opin valtavasti vaikka potilaat on dementoituneet.

Käsitöitä siis lähinnä kutomistöissä ja virkkauksissa autan potilaita mutta usein laitan mummukat opettamaan minulle uusia kuvioita ym. Aika paljon siinä oppii sellaista mitä ei kirjoissa eikä lehdissä ole.

Teen kaiken näköistä mikä ei varsinaisesti kuulu työkuvaani. Vielä ei ole tullut sellaista potilasta vastaan kenen kanssa en olisi voinut jotain extraa keksiä. Sellaista mistä hyötyy sekä potilas että minä. Jos ei muu onnistu niin roudaan vaikka potilaan sänkyineen kaikkinen pihalle niin saadaan molemmat vähän ulkoilmaa ja aurinkoa.

Vierailija
52/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:28"]Luen lehtiä, teen käsitöitä ja piirtelen. Olen sh ja teen töitä dementikkojen kanssa. Ulkoilen myös paljon. Eli teen mitä itse haluan ja kun otan potilaita siihen mukaan niin se on viriketoimintaa. Voin muuten kertoa että olen potilaiden ja omaisen suosikkeja ja ihan sen takia etten jaksa niin paljon "töitä" tehdä :) [/quote] Minä taas olen työssä vaikeasti kehitysvammaisten päivätoiminnassa ja ihan totisinta työtä se on se asiakkaiden "mukaanotto" jos sen tekee asiakaslähtöisesti ja kuntouttavalla työotteella siten että asiakkaat aidosti osallistuvat ja tekevät. Toki se on myös mukavaa ja palkitsevaa työtä. Itse hoidan joskus pakollisia puheluita jos tarvittavaan paikkaan on soittoaika työajalla. Ta onneksi joustaa tässä, päivätyön haittoja että omien asioiden hoito joskus vaikeutuu... Mutta noita puheluita ei ole edes viikottain ja eipä ne useinkaan yli 10-15min kestä. [/quote] Saan itse paljon irti siitä mitä teen potilaiden kanssa. Luen lehtiä ääneen ja keskustelen politiikasta ja ajankohtaisista asioista potilaiden kanssa. Opin valtavasti vaikka potilaat on dementoituneet. Käsitöitä siis lähinnä kutomistöissä ja virkkauksissa autan potilaita mutta usein laitan mummukat opettamaan minulle uusia kuvioita ym. Aika paljon siinä oppii sellaista mitä ei kirjoissa eikä lehdissä ole. Teen kaiken näköistä mikä ei varsinaisesti kuulu työkuvaani. Vielä ei ole tullut sellaista potilasta vastaan kenen kanssa en olisi voinut jotain extraa keksiä. Sellaista mistä hyötyy sekä potilas että minä. Jos ei muu onnistu niin roudaan vaikka potilaan sänkyineen kaikkinen pihalle niin saadaan molemmat vähän ulkoilmaa ja aurinkoa.

[/quote]

Olet harvinaista lajia. Toivottavasti kaltaisiasi on vielä olemassa, kun oma mieli lähtee ja päädyn laitokseen :)

Vierailija
53/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:34"]

Eipä tule oikein tehtyä mitään omia juttuja. Kännykkää selailen joskus ja soitan jotain omia puheluita, mutta nekin tosiaan omalla puhelimella. Työnantaja omistaa mut ihan kokonaan =D

Rekkakuski

[/quote]
Huhhei, etkai puhu puhelimessa samalla kun ajat rekkaa?
[/quote]
Kyllä puhun.

Vierailija
54/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vähän keppijumppaa ja venyttelen. Soitan omia puheluita, luen facebookkia ja sähköpostia.  Joskus käyn pitkällä lounaalla talon ulkopuolella. Enpä paljon muuta, toi jumppakin vain koska on istumatyö ja käy selälle.

Vierailija
55/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:25"]

Huh ja ihmiset vielä valittavat kuinka rankkaa työelämä on. Noi lusmut työpaikalla ovat varmasti ensimmäisinä haukkumassa näitä "sosiaalipummeja" vaikka itse loisivat työnantajan piikkiin.

[/quote] Työnantaja tietää että töitä on liian vähän... T:33

Vierailija
56/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, millaistakohan olisi olla tuollaisessa "suojatyöpaikassa". Itsellä työaikaliukuma 2kk ajalta vajaa 70 plussalla eikä ole todellakaan ole ylityöt tullut lehtien lukemisesta ja kynsienviilailusta. Terkuin stressihirviö

Vierailija
57/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, normaalit syömisrt ja vessareissut, jonkun verran netin käyttöä ja lehdenlukua. Etäpäivinä voin päivällä esim pestä pyykkiä ja pitää pidemmän ruokatauon, mutta toisaalta aloitan työt aikaisrmmin ja lopetan myöhemmin.

Vierailija
58/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. Mut rehellisesti mä teen töitä koko työjan. Ärrällä ei pärjää lusmuilemalla. Havoin ehtii pitämään edes ruokataukoa.

-N20

Vierailija
59/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimistotöissä, eli facetan ja roikun av:lla.

Vierailija
60/63 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:29"]

Wau, millaistakohan olisi olla tuollaisessa "suojatyöpaikassa". Itsellä työaikaliukuma 2kk ajalta vajaa 70 plussalla eikä ole todellakaan ole ylityöt tullut lehtien lukemisesta ja kynsienviilailusta. Terkuin stressihirviö

[/quote]

Ei millään pahalla, mutta mitä hienoo on olla työnarkomaani ja omin sanoin "stressihirviö"?
Mä nautin elämästä, teen työni hyvin mutta osaan relata myös välillä. Välillä kun olen käsitellyt jonkun hankalan asiakkaan tai homman, niin on ihan kiva käydä hakemassa kupillinen kahvia, nostaa jalat pöydälle ja selata hetki vaikka AV:ta. Työnantajan maksamalla ajalla.
Kukaan ei hyödy siitä, että töissä on ylisuorittajia jotka stressaa itsensä kipeäksi.
Koita rentoutua välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä