Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä te asutte, jotka ette tiedä yhtäkään koronaan sairastunutta?

Vierailija
02.12.2021 |

Hämmästyttää, kun tuossa toisessa ketjussa jotkut kirjoittivat, etteivät tiedä ketään, joka olisi saanut koronan. Missä ihmeessä te oikein elätte ja millainen on ystäväpiirinne / sukulaispiirinne?

Itse olen nelikymppinen perheenäiti Helsingistä ja tiedän noin 50 ihmistä, jotka ovat saaneet laboratoriovarmistetun koronan. Osa sukulaisia, osa tuttavaperheitä, osa kavereita ja heidän kavereitaan (joita en tunne).

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua hämmästyttää, että joku kuuluu tuttavapiireineen siihen noin 97% osuuteen Suomen väestöstä, joka ei koronaa ole sairastanut? 

Vierailija
2/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se asumispaikka, vaan se etten tunne ihmisiä.

Mä olen yksinäinen ihminen, jolla ei oo yhtään nimeä puhelimessa.

Joten mistä hitosta voisin tietää ketään koronan sairastunatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta viime viikolla meidän kylälle tuli korona, 3 sairastunutta.

Vierailija
4/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa. Sukulaisia ja ystäviä minulla on kymmeniä. Samoin työkavereita. En ole kuullut edes "tuttavan tuttavan tuttavasta", joka olisi koronan sairastanut. Työskentelen asiakaspalvelutyössä, jossa kohtaan satoja ihmisiä päivässä, jos sillä on merkitystä sinulle. 

Vierailija
5/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asun ja työskentelen pk-seudulla, enkä tunne/tiedä yhtään koronaan sairastunutta, enkä tietenkään kuolluttakaan. Olen itse perusterve, tosin hieman ylipainoinen, keski-ikäinen nainen, enkä ole sairastanut mitään tautia n. 5 vuoteen. Liikun julkisilla, käyn ihan normaalisti kaupoilla ja kyläilemässä, maskia käytän fiiliksen mukaan, 2xpiikit olen kyllä saanut, mutta lisää en ole ottamassa.

Tätä ollaan kaikkien kanssa ihmetelty, että missä korona oikein piileskelee, kun ei tunnu kehenkään tarttuvan. 

Vierailija
6/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella.

Kuulin, että työkaverin miehellä olisi ollut, mutta en ole koskaan nähnytkään tai tiedä edes nimeä, joten en laske, että tuntisin.

Vierailija
7/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-savossa. Tartuntoja täällä on ollut, mutta en tunne ketään. Suurin osa suomalaisista ei ole sairastunut koronaan, joten mikä ihme se on jos ei tunne?

Vierailija
8/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sukua ja tuttavia Lapista Helsinkiin, ja tiedän vaikka kuinka paljon koronan sairastaneita.

Vanhempieni työntekijä kuoli siihen, samoin kaverini isän kaveri.

Muista kuolleista en ole kuullut, mutta osa kavereista sairasti koronan jo silloin keväällä 2020, ja toinen noista kuolemistakin tapahtui jo silloin.

Tänä syksynä on kiertänyt naapuruston lapsissa ja rokottamattomissa aikuisissa.

Vierailija
9/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti elän. Käyn töissä, kaupassa, kampaajalla, ravintoloissa jne. jne. Töihin kuljen aina bussilla. Yleensä niillä ruuhkaisimmilla, koska toimistotyö 8-16. Tuttavapiirini on hyvin monenkirjava ja monikansallinenkin. Asun Jyväskylässä. Kaksi rokotetta on otettuna, maskia käytän lähinnä lääkärireissuilla. 

Vierailija
10/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa ja tiedän ainoastaan muutaman koronaan sairastuneen. Täällä koronatilanne ollut pahempi kuin Suomessa.

Vierailija
11/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä. En tunne ketään koronaan sairastunutta, mutta muutaman varmasti olemassa olemassa olevan ihmisen tiedän sairastuneen (puolison työkaveri, oman työkaverin lapsi jne.).

Vierailija
12/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella.  En tunne ketään. 

Vierailija
13/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei kerro sairastamisesta julkisesti koska häpeävät.

Vierailija
14/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa. Tiedän yhden sairastuneen, joka ei kuulu omaan lähipiiriini.

Vierailija
15/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on varmasti sairastaneet koronan mutta pitäneet flunssana ja jättäneet menemättä ikävään testiin jos oireet ei kovin pahoja. Eipä se silloin kerrokkaan asiasta. Monet myös salaa.

Vierailija
16/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttuni on testeissä rampannut, mutta aina negatiivinen tulos. Alkoi jo huvittamaan se touhu, kun ties kuin monenteen testiin olivat jo menossa. Ikäänkuin toivoisivat sitä positiivista tulosta, lottovoitto?

Vierailija
17/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ei kerro sairastamisesta julkisesti koska häpeävät.

Tai sitten vain ihan oikeasti eivät ole sairastaneet. Miksi on niin mahdotonta uskoa, että joku ei oikeasti tiedä koronaan sairastuneita? Mediahysterian takiako luulette, että tautia on joka kulmalla?

Vierailija
18/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kampissa, ja tunnen paljon ihmisiä jotka asuu myös pks

Vierailija
19/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Karjala, itse tunnen 3 henkilöä jotka sairasti koronan. Tiedän kyllä useampia, yhden kuolleenkin.

Vierailija
20/95 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä