Mistä johtuu, että useita kertoja pettänyt puoliso on ihan hajalla, jos aviovaimo jättää?
Eikä pääse asiasta yli edes vuosien päästä? Liitossa huikentelevainen, epäluotettava, pettävä, mutta tullessaan jätetyksi murtuu täysin? Mistä voisi johtua?
Kommentit (33)
Toiset haluaa rusinat pullasta. Täysihoidon kotona ja "hoidon" kodin ulkopuolella. Loukkaantuu ja järkyttyy tärviölle, kun pakka repeää. Kuka sitä nyt saavutetuista eduista haluaa luopua.
Mua pettänyt luuhaa Tinderissä maksuversiolla.
Kun tuli epäilys, latasin tinderin ja selasin hänen ikäluokan miehet. Tykkäsin hänestä, kun osui kohdalle.
Eilen menin Tinderiin miehen oltua hiljaa pitkään. Yhtäkkiä alkoi tulla viestejä, jossa kierrettiin jotakin asiaa närkästyneenä, muttei voinut syytä sanoa. Oli lopulta ihan raivona.
Ei suostunut kertomaan mikä on.
Sanoin menneeni Tinderiin aiheuttaakseni reaktion hänessä ja ilmeisesti onnistuin. Osuin oikeaan, hän oli nähnyt minut siellä.
Kohta alkoi tekstarihuuto "pois huoraamadta sieltä Tinderistä".
Ei voi käsittää tällaista...
Epävarmuudesta, heikosta itsetunnosta, jne…
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt samaa. Olin luotettava kuin peruskallio, hän huikenteli, petti, joi, yleensäkin eli kuin poikamies täysihoidossa.
Kun mulle lopulta riitti, hän ei meinannut päästä siitä millään yli, ja on vielä vuosien perästä katkera.
Itsehän sen juuri sanoit, hänen peruskallionsa (sinä) petti alta. Meneehän siinä kuka tahansa sekaisin...
Vaimon ystävän ex on varmaan edelleen sitä mieltä, että hänen vaimonsa rikkoi perheen, koska tämä pakotti pettämisen tultua ilmi miehen valitsemaan hänen tai sivusuhteen välillä....
En ole tyypillisesti kostonhimoinen, mutta jotenkin keventävää lukea, että joku narsisti on vuosia katkera...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole terve se pettäjä. Varmasti itekin pettäisin moista.
Sairastako sitten petetään? Vähän erikoinen vastaus sulla kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus tulee siitä, että pettäjä luuli toisen pysyvän rinnalla, vaikka kuinka sikailisi. Kun toinen lähti, niin ei ymmärrä, koska hänen mielestään teot eivät näköjään olleet niin pahoja. Ja tavallaan hävettää, että teoilla olikin seuraukset (pettämiset -> ero) ja se johtuu pettäjän käytöksestä ja ero tavallaan paljasti sen, että pettäjässä oli syy.
Ja yleensä ihminen haluaa sitä, mitä ei saa. Tässä tapauksessa ex.
No ei heillä mikään hävetä vaan vittuttaa vaan, kun hommat eivät menneet niin kuin suunnittelivat.
Niin... Lähipiirissäni on yksi mies, joka on ihan kiltti perusperhemies mutta jotenkin oli sitten ajautunut sivusuhteeseen ja uskotellut itselleen, että tämä pysyy salassa ja vaimon kanssa jatketaan kuten ennenkin, uskon hänen ihan aidosti rakastaneen vaimoaan mutta selkäranka on jäänyt vähän löysäksi.
Kun se päivä sitten koitti, että jäi kiinni ja tämä illuusio mureni, hän oli jotenkin ihan aidosti järkyttynyt siitä että tosiaan jäi kiinni. Olin paikalla kun tämä tapahtui ja se oli jotenkin tosi hämmentävää, ihan kuin hän ei olisi koskaan tullut edes ajatelleeksi, että vaimo saattaisi saada sivusuhteesta vihiä, oli kai jotenkin vakuuttanut itse itsensä asiasta ja kyllähän se hänen maailmansa tuntui siinä murenevan kun vaimo ilmoitti haluavansa eron.
Tämän herran mateleva anteeksipyytely ja itkeminen siitä, ettei hänellä ole enää syytä elää johti kuitenkin siihen, että rouva hänet takaisin huoli, mutta olisi epäilemättä rypenyt itsesäälissä vielä vuosienkin päästä.
Jouduin olemaan tekemisissä pettäjämiehen kanssa eron jälkeen, koska meillä oli yhteinen lapsi. Jossain lapsenhakutilanteessa hän alkoi sitten tilittää kuinka raskas eromme oli hänelle. Tuossa vaiheessa hänellä oli uusi nainen ja sanoinkin, että voi avautua tälle uudelle elämänsä ongelmista. Minä keskustelen hänen kanssaan vain lapseen liittyvistä asioista.
Varmasti hänelle olisi ollut kätevää, jos liittomme olisi jatkunut ja olisi ollut ns. voita leivän molemmilla puolilla. Ärsytti myös kuinka tyhmänä hän piti minua.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuli epäilys, latasin tinderin ja selasin hänen ikäluokan miehet. Tykkäsin hänestä, kun osui kohdalle.
Eilen menin Tinderiin miehen oltua hiljaa pitkään. Yhtäkkiä alkoi tulla viestejä, jossa kierrettiin jotakin asiaa närkästyneenä, muttei voinut syytä sanoa. Oli lopulta ihan raivona.
Sanoin menneeni Tinderiin aiheuttaakseni reaktion hänessä ja ilmeisesti onnistuin. Osuin oikeaan, hän oli nähnyt minut siellä.
Ei voi käsittää tällaista...
Vaikea uskoa, että varattu olisi siellä omalla naamallaan..
Pettäjä ei ole luottamuksen arvoinen, koska eihän hän selvästi voi luottaa edes omaan itseensä. Joku vielä perustelee pettämistään sillä, että kumppani luottamuspulallaan ajoi hänet pettämään. Luottamus on avainsana.
Niin kauan kuin pettäjällä on peruskallio, johon hän voi luottaa, eli kärsivällinen ja uskollinen puoliso, voi hän huikennella miten vain. Puoliso on hänelle vähän niin kuin äiti.
Koska pettäjä ei halua erota vaimostaan. Jos haluaisi, niin ei silloin tarvitsisi enää pettää. Pettäminen kun ei sinkkuna onnistu. Pettäjä pettää, koska saa pettämisestä nautintoa. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi käsittää tällaista...Vaikea uskoa, että varattu olisi siellä omalla naamallaan..
Jos luottaa täysin siihen toiseen, ettei se koskaan tekisi vastaavaa.
Myöntääkö hän pettämisen? Usein pettäjä kieltää itseltäänkin totuuden.