Veden himo. Välillä tulee päiviä, että pakko saada vettä oikein paljon.
Kommentit (16)
Olet syönyt jotain todella suolaista
Naisilla voi riippua kuukautiskierron vaiheesta, kuinka paljon nestettä keho vaatii. Minulla lisääntyy usein veden tarve 1-2 päivää ennen kuukautisten alkua mutta niiden alettua jano palautuu normaalille tasolle. Aivan joka kierron aikana tätä ei esiinny mutta melko usein kyllä.
Minulla oli pari kolme vuotta sitten epätavallisen voimakas tarve juoda paljon vettä. En muistaakseni ollut syönyt mitään erityisen suolaista eikä ollut hellekään. Muulloin en ole kokenut epätavallista janoa. Mutta muistan vieläkin, miten hyvältä raikas kylmä vesi maistui suussa. Maistuuhan se edelleenkin, mutta en siis sen kerran jälkeen ole kitannut sitä samalla tavalla.
Onko närästystä? Minulla närästyksen hapot polttaa ja kuivattaa kurkkua ja sitten on jatkuva jano
Laatuvettä voi juoda vaikka litratolkulla per päivä (esim. San Pellegrino 0.5L, 5€ per pullo). Kloorivesi ei puolestaan ole niin hyvää, että viitsisi juoda yhtään ylimääräistä.
Ei sitä vettäkään tarvitse hörppiä jatkuvasti kun jano ottaa huikan. Lasi pari päivässä
t. Metsuri kesätöissä
Vierailija kirjoitti:
Laatuvettä voi juoda vaikka litratolkulla per päivä (esim. San Pellegrino 0.5L, 5€ per pullo). Kloorivesi ei puolestaan ole niin hyvää, että viitsisi juoda yhtään ylimääräistä.
Sua kusetetaan aika pahasti jos pellegrinosta joudut tuollaisia hintoja maksamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla valkosipuli tekee tota
Mulle taas kahvin tai alkoholin juonti tekee tota. Toki raskaat suolaiset ateriatkin, vähemmissä määrin toki.
Sama. Etenkin sipsipussin jälkeen. Ei osannut lääkäri sanoa missä vika
Joskus muutama vuosi sitten minulla oli sellainen kausi, että aina noin kello neljältä iltapäivällä tuli aivan tajuton jano. Join ja join ja join vettä ja aina vain oli jano. Taisin kirjoittaa tälle palstallekin siitä. Sitten se vaihe vain meni ohi.
Pitää katsoa, löytäisinkö vielä vanhan aloitukseni tuosta aiheesta. Linkitän sen tähän jos löydän...
Diabetes?