Helsingin romahtaneet asuinauleet joihin ei enää haluta:
Top 7 jotka oli romahtaneet eniten:
Pasila
Pitäjänmäki
Ruskeasuo
Käpylä
Vallila
Alppila
Hakaniemi
Taitaa asuntojen arvoa tippua näissä.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8fca4b2d-b1b3-445b-816c-e3c…
Kommentit (457)
Pitäjänmäki yllätti :D eihän siel oo edes kuppiloita! Tiiän ite kun duuniporukalla koitettiin just viimeviikonloppuna ettii paikkaa missä vois yhet stobet ottaa, jouduttii menee Haagaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras päätökseni ikinä oli muuttaa pois Helsingistä vaikka paljasjalkainen stadilainen olinkin.
Elämänlaatu parani 90% (enkä edes tiedostanut aiemmin olleeni esim väsynyt siitä kaikesta turhasta ostoskeskuksissa käymisestä).
Nyt on omaa pihaa, mestää ja rauhaa. Luontoa, normaaleja lapsiperheitä naapurissa, eläimiä ja raikasta ilmaa.
Mä kävin landella kääntymässä mutta muutin takaisin. Ei ollut mun juttu ne oudot hiljaiset polut ja nukahtaneet pikkukylät.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaari. Uskotte tai ette. Moni haaveilee poismuutosta.
Miksi vain haaveilee? Lauttikseen muutosta haavelilee niin moni, että asunnosta eroon pääsemisen ei luulisi olevan ongelma.
Useimpien alueiden laskeneeseen arvostukseen vaikuttaa, noh, tiedätte kyllä mikä. Sitä ei saa sanoa ääneen.
Sovittaanhan, ettei käytetä asunnonvälittäjien väärin lanseeraamaa sanaa pyynti (verbistä, pyydystää), vaan hyvää suomen kielen sanaa pyyntö (verbistä pyytää).
HintaPYYNTÖ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän uskon kyllä. En edes ymmärrä miten siellä joku voi asua. Ei niinkään miljöön takia vaan sen, että siellä on todella kylmää ja tuulista. Talvisin sinne jäätyy.
Oletko kierrellyt Larun rantoja?? Tykkään kävellä siellä paljon ja fillaroida. Hyvät palvelut ja lyhyt matka keskustaan. Asianmukaiset vaatteet ja reipasta kävelyä.
Olen. Siksi sanoinkin, että miljöössä ei varsinaisesti ole vikaa vaan siinä, että siellä on järjettömän kylmä.
En halua vakituisesti asua ihan meren rannassa koska siellä jäätyy. Satunnaisesti on kiva käydä.
Vierailija kirjoitti:
Paras päätökseni ikinä oli muuttaa pois Helsingistä vaikka paljasjalkainen stadilainen olinkin.
Elämänlaatu parani 90% (enkä edes tiedostanut aiemmin olleeni esim väsynyt siitä kaikesta turhasta ostoskeskuksissa käymisestä).
Nyt on omaa pihaa, mestää ja rauhaa. Luontoa, normaaleja lapsiperheitä naapurissa, eläimiä ja raikasta ilmaa.
Tajuat kai että ei niissä kauppakeskuksissa tarvitse käydä jos et halua?
Itse yllätyin ,että Käpylä.Olen asunut siellä lapsuuden.Äiti asuu edelleen.Ihana paikka on.Itse en silti sinne enään muuttaisi.Yksi kunnon kauppa on ja se on Musta Pekka.Toivottavasti puu-käpylä pysyy ja ei rakennetta kivitaloja sinne.
Vierailija kirjoitti:
Taas on joku katkera kirjoittamassa. Itse asun Itäkeskuksessa ja muuttaisin koska tahansa Lauttasaareen. Rahatilanne jos olisi parempi en jäisi tänne enää sekunniksikaan. Lapset joutuvat olemaan koulussa jossa täytyy sietää kaikenlaista kommentointia. Jos antavat samalla mitalla takaisin joutuvat syytetyksi rasi smista. Tällaista tämä on. Laittaisin koska tahansa lapset kouluihin jotka on täynnä valkoisia suomenruot salaisia. Tietyillä kouluilla on hyvä maine ja niissä kouluissa on tietynlaisia lapsia, uskotte tai ette.
Lauttasaari. Rakennetaan ihan tukkoon, metro toi mukanaan ihme hiippareita jotka kuulemma "vaihtelee pusseja" siinä lähistöllä, meluisaa kun vanhat talot rempataan huonosti, uudet talot rakennetaan huonosti ja kaikki talon äänet kuuluu läpi ja pihoilta kaikuu lasten huudot joka suuntaan.
Tuttavapariskunta muutti sieltä pois puoli vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eivät enää haaveile vaan ovat muuttaneet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on joku katkera kirjoittamassa. Itse asun Itäkeskuksessa ja muuttaisin koska tahansa Lauttasaareen. Rahatilanne jos olisi parempi en jäisi tänne enää sekunniksikaan. Lapset joutuvat olemaan koulussa jossa täytyy sietää kaikenlaista kommentointia. Jos antavat samalla mitalla takaisin joutuvat syytetyksi rasi smista. Tällaista tämä on. Laittaisin koska tahansa lapset kouluihin jotka on täynnä valkoisia suomenruot salaisia. Tietyillä kouluilla on hyvä maine ja niissä kouluissa on tietynlaisia lapsia, uskotte tai ette.
Uskotaan. Lasten takia mekin muutettiin hyvälle asuinalueelle ja oli kyllä paras päätös koskaan.
Helsinki on monimuotoinen kaupunki eri kaupunginosineen, lähiöineen ja asumismuotoineen. Siinä on vissii ero puhutaanko kantakaupungista vai lähiöstä.
Harmittaa joskus kun ulkopaikkakuntalainen pitää Helsinkinä vain sukulaisserkun yksiötä Pihlajamäessä. Tai jos Helsinki on näkymä rautatieasemalta makkaratalolle.
Koko ikäni keskustassa asuneena en osaa pitää tätä edes kalliina. Se on mitä on. Työpaikka sitä myöten, ettei asumiskustannukset rasita taloutta liikaa.
En ollenkaan allekirjoita höpinöitä "ahdistavista kopperoista". Minusta on vapautta olla keskellä kaupungin elämää. Onkohan ihmisten - täällä joskus asuneiden - kokemukset pikkumurjuksta opiskelija-ajoilta?
Vierailija kirjoitti:
Helsingin menetetyt kaupunginosat kattavat Lauttasaaren ja Karhusaaren välisen alueen
Koivusaaren?
Totta...
;)
Mä oon päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että asun keskellä maaseutukaupunkia omakotitalossa joen varrella. Voisin hoitaa kaiken peruselämiseen tarvittavan ihan kävellen / fillarilla (omat lapsethan näin tekevätkin), mutta toki autoa tulee käytettyä jos haluaa vaikka retkeilemään mennä.
Käyn töissä Helsingissä (silloin kun pitää käydän toimistopäivän jälkeen Hifkin pelissä tai jossain muussa tapahtumassa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan. Lasten takia mekin muutettiin hyvälle asuinalueelle ja oli kyllä paras päätös koskaan.
Nykyään monet vanhemmat miettivät jo raskausaikana, millaiseen kouluun lapsensa haluavat. En yhtään ihmettele enkä myöskään tuomitse nykypäivän "koulushoppailua". He, joilla on varaa satsata lapsensa hyvinvointiin ja tulevaisuuteen, tekevät tietysti niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain haaveilee? Lauttikseen muutosta haavelilee niin moni, että asunnosta eroon pääsemisen ei luulisi olevan ongelma.
Niinpä ja Lauttiksen hinnat ovat pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuat kai että ei niissä kauppakeskuksissa tarvitse käydä jos et halua?
No jaa, työpaikalle kuljin kauppakeskuksen halki, siellä oli yksinkertaisinta käydä myös ruokakaupassa kotimatkalla. Kaikki mainostaminen kaikkialla sai myös ostamaan turhia vaatteita muka-tarpeeseen.
Kaikki ystävät tuli tavattua aina kahviloissa, viinibaareissa tai ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Pasilan hinnat räjähtivät Triplan myötä, enää tänne ei ole ihmisillä niin paljon varaa muuttaa.
Eikä etenkään halua muuttaa. Vastenmielinen betonilähiö, josta viihtyisät ja vehreät korttelit puuttuu
Se on se niiden kuntoutuskämppä siinä kadun varrella, näkyy muuten ratikastakin jo heti millaista porukkaa siel pyörii.