Kolme kuukautta lakkiaisiin - ULKONÄKÖKRIISI!
Niin kuin otsikkokin jo huutaa, niin lakkiaiset häämöttävät tasan kolmen kuukauden päässä. Tilanne on se, että viimeiset pari vuotta ovat olleet henkisesti hyvin kuluttavia ja raskaita ja kaiken kiireen keskellä mulla ei ole ollut aikaa ja voimia huolehtia ulkonäöstäni - ja sen huomaa.
Haluaisin näyttää upealta ja itsevarmalta yo-juhlissani, mutta pelkkä ajatuskin tuntuu mahdottomalta. En viihdy kropassani, vaatteet eivät istu ja mieli on maassa ulkonäön vuoksi. Haluaisin näyttää upealta juhlissani, koska olenhan tehnyt niiden eteen mielettömästi töitä koko lukion ajan.
Pituutta on 160 senttiä ja paino on arvatenkin jossain 75 kilon paikkeilla. Pahin ongelmakohta on leveä takamus sekä paksut ja muhkuraiset reidet, joita häpeän yli kaiken. Myös kädet ovat löysässä kunnossa, mutta lantiosta alaspäin löytyvät ne pahimmat ongelmat. Vartaloltani olen ehkä päärynä tai tiimalasi. Millainen mekko voisi mahdollisesti sopia mulle? Maksimekkoa olen harkinnut ihan vain reisien takia, kun en niitä kehtaa esitellä (ellen sitten laihdu/kiinteydy ajoissa).
Laittakaa tänne kaikkia neuvoja, miten saisin itseni kuntoon! Saa laittaa laihdutusvinkkejä, kiinteytymisvinkkejä, terveellisiä reseptejä, meikkivinkkejä yms. yms. yms. Aivan kaikki käy! Kertokaa vaikka hyviä vlogeja ja blogeja, mistä löytyy apua ongelmaani!
Kommentit (4)
Neuvo: lue nyt ihmeessä kirjoituksiin!
Maksimimekko on ok jos korostaa vyötäröä vyöllä.
Eniten tuossavaiheessa varmastikin auttaisi laihduttaminen. En tiedä mihin sinulla on varaa/rahkeita, mutta suosittelen seuraavaa.
Teet ruoka suunnitelman joka päivälle ja pysyt siinä esim.
Aamupala: Marja-proteiinipirtelö
Lounas: keitto tai salaatti jossa proteiinia (syö tämä aika aikaisin)
Välipala: hedelmä ja kourallinen pähkinöitä
Illalinen: normiruokaa kohtuu annos, älä santsaa
iltapala: maustamatonta jog/ rahkaa marjoilla ja siemenillä
Tämä siis vain esimerkki, jonka suuntaisesti tulisi syödä. Sen lisäksi kävelyä niin usein kuin jaksat ja väh. kolme kertaa viikossa salitreeniä. Tee koko kroppaa kerralla, koska aika on niin lyhyt, että saat max hyödyn siitä paremmin. Treenissä täytyy tulla hiki ja hengästyä, eli tarpeeksi painoa ja tehoja treeniin.
Käyt kampaajalla ja meikissä juhlapäivänä. mahdollisiseti suihkurusketuksessa edellisenä päivänä, jos mekko avoin.
Korosta vyötäröä jos sinulla sellainen on. Käytä korkokenkiä jos vaan osaat niillä kävellä. Älä osta mitään aivan tavanomaista mekkoa jos haluat näyttää upelta ja erottua eduksesi. Pyydä myyjiltä apua, jos käyt jossain "paremmissa" liikkeissä. Mutta ennen kaikkea muista nauttia päivästä ja hymyillä!
"Saa laittaa laihdutusvinkkejä,"
-kuluta enemmän kuin syöt
"kiinteytymisvinkkejä,"
-treenaa lihaksia
"Terveellisiä reseptejä,"
-perusruokaa kohtuudella ja lautasmallin mukaan "meikkivinkkejä"
-oikean värinen meikkivoide, poskipuna ja/tai aurinkopuuteri tuomaan kasvoille muotoa, siistit ja suhteellosen voimakkaat kulmakarvat