Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras puhelin

Vierailija
01.03.2015 |

Mikä on suosittelemanne puhelin, jos erityisen tärkeät kriteerit ovat:

• Paras akunkesto (kestää koko päivän pituisia puheluita)

• Paras kamera?

Muutenkin puhelin saisi kestää jonkin verran rajuja otteita (ei nyt seinään heittämistä, mutta vahingossa putoamisia ja kosteuttakin jonkin verran).

Olen nyt verrannut iPhone 6/6 Plussaa ja Sony Xperia Z3:a. Onko kokemuksia näistä?

Olen tykästynyt/tottunut nykyiseen iPhoneeni (4S), joten mietin, onko ärsyttävää opetella käyttämään Sonya, tai lähinnä minulle täysin uutta käyttöjärjestelmää. Nuo erot iPhonen ja Sonyn kameroissa, 8 vs. 20.7 megapikseliä, vaikuttavat aika suurilta erolta! Toisaalta mitä katselin testivertailuissa kuvaeroja, niin iPhonen kuvat kyllä näyttivät ihan yhtä hyviltä ellei jopa paremmilta. Onko noilla megapikseleillä sitten mitään väliä (vai onko silmä vain tottunut iPhone-tyylisiin kuviin :D)?! Kuten huomaatte, en ymmärrä paljoakaan kännyköiden teknisistä ominaisuuksista. Apuva. Suosituksia siis näistä tai jostain ihan muusta mallista. :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras puhelin taitaa tällä hetkellä olla iPhone 6 mutta marginaalisesti tehoiltaan heikompi toiseksi paras OnePlus One maksaa esim. 64 gigan tallennustilan kategoriassa 490 euroa vähemmän, joten jos hinta-laatusuhteella on minkäänlaista väliä, tai ihan vaan ei halua näyttää hölmöltä, valinta on aika selvä.

Kameroista en itse välitä, joten en osaa ottaa kantaa mutta tällä sivustolla voi vertailla puhelinten kameroiden ominaisuuksia. http://www.gsmarena.com/piccmp.php3

Vierailija
2/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung s6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsungilla on paras kamera, megapixeleillä ei ole väliä, kunhan niitä ei ole tosi vähän

Vierailija
4/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on itelläni Samsung Galaxy S5 ja oon ollu erittäin tyytyväinen tähän.
Applesta mulla on voimakkaat mielipiteet ja ne jätän kertomatta, koska täällä tuntuu olevan niin paljon näitä jotka Applea käyttäävät. En halua heitä alkaa sotaan lietsomaan mielipiteilläni.
Mulla Samsung kestää yllättävän hyvin päivän ajan. Puheluita tulee joskus puhuttua useampikin tunti putkeen ja netissä tulee pyörittyä. Kamera on hyvä, mut toki liikaa zoomaamalla kuvat heilahtaa herkästi. Liian pieni kameran silmä.
Mut siis olen tästä tykänny ja jatkossakin pyrin Samsungin ottamaan. Toki, jos Samsung on menossa Applen suuntaan (integroitu akku ISO miinus!!!) niin sit pitää alkaa harkitsee Sonya tms.

Vierailija
5/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:48"]

Kamera on hyvä, mut toki liikaa zoomaamalla kuvat heilahtaa herkästi. Liian pieni kameran silmä. Mut siis olen tästä tykänny ja jatkossakin pyrin Samsungin ottamaan. [/quote]

Sen verran minäkin sentään tiedän, että tavallisessa kännykän kamerassa ei ole zoomia, vaan se ainoastaan rajaa kuvan uudelleen mutta ei suurenna kauempana olevia kohteita. Samsungilta tosin löytyy outo Galaxy S4  Zoom, jossa on jonkinlainen objektiivi integroituna puhelimeen. http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_zoom-5447.php

Vierailija
6/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone on aivan helvetin ylihinnoiteltu muihin puhelimiin verrattuna. Jokin logo ja nimi tuo satasia tyhjää ilmaa hintaa niin saa jäädä sellainen kaupanhyllylle.

Vierailija
7/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on kans Samsung S5 ja se kamera on ihan tajuttoman hyvä, tai sitten se osaa vaan käyttää sitä hyvin.

Vierailija
8/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG G3

Vierailija
9/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans samaa mieltä siitä, että iphone on ylihinnoiteltu. En voi käsittää, että mikä siinä niin maksaa...

Vierailija
10/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOKIA 3310 sis matopelin :)

Vierailija
11/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sony Xperia Z1 (Compact) saisi halvemmalla ja akkukesto on huippu kamera yli 20 megapikseliä eikä tehoissa juurikaan eroa Z3:een. Tai nyt gigantissa Z2 299e tarjous.
Tietenkin Z4 ilmestyy kesällä Ja Z5 jouluna ja.....
Jos käyttömuistia yli 2 ram:ia niin riittää puhelin pariksi vuodeksi.

Vierailija
12/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone 5S ei maksa enää paljoa ja tärkeiltä ominaisuuksiltaan vastaa kuutosta (eli tehoiltaan vastaava, ei tarvitse päivitysten takia vaihtaa puhelinta vielä vuosiin. Nimenomaan siis tuo S, ei normivitonen. 16 gigaa kun ottaa tilaa niin vaihtotarve tulee vasta kun kutonen on myös vanhentunut. Kuutosessa ei tullut niin merkittävästi mitään lisää että ostaisin sen noilla hinnoilla.

Vierailija
13/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 01:56"]Sony Xperia Z1 (Compact) saisi halvemmalla ja akkukesto on huippu kamera yli 20 megapikseliä eikä tehoissa juurikaan eroa Z3:een. Tai nyt gigantissa Z2 299e tarjous.
Tietenkin Z4 ilmestyy kesällä Ja Z5 jouluna ja.....
Jos käyttömuistia yli 2 ram:ia niin riittää puhelin pariksi vuodeksi.
[/quote]Ja on helppo käyttää. Ainahan uuteen tottuminen vie aikansa. Mä en koskaan uskonut kirjoittavani muulla kuin fyysisellä qwerty näppäimillä... (mikä vtun qwerty) mut pari päivää ja olin pro.
Kun se känny on kokoajan käytössä niin sen uuden android käyttöjärjestelmän oppii hetkessä. Ei se niin paljon eroa muihin ja kaikki on suht loogisesti laitettu.

Vierailija
14/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 02:01"]iPhone 5S ei maksa enää paljoa ja tärkeiltä ominaisuuksiltaan vastaa kuutosta (eli tehoiltaan vastaava, ei tarvitse päivitysten takia vaihtaa puhelinta vielä vuosiin. Nimenomaan siis tuo S, ei normivitonen. 16 gigaa kun ottaa tilaa niin vaihtotarve tulee vasta kun kutonen on myös vanhentunut. Kuutosessa ei tullut niin merkittävästi mitään lisää että ostaisin sen noilla hinnoilla.
[/quote]Muuten täydellinen mutta jos tottunut isompaan näyttöön niin ei vaan pysty. Tietenkin taas siihen voi tottua.

Vierailija
15/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 02:09"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 02:01"]iPhone 5S ei maksa enää paljoa ja tärkeiltä ominaisuuksiltaan vastaa kuutosta (eli tehoiltaan vastaava, ei tarvitse päivitysten takia vaihtaa puhelinta vielä vuosiin. Nimenomaan siis tuo S, ei normivitonen. 16 gigaa kun ottaa tilaa niin vaihtotarve tulee vasta kun kutonen on myös vanhentunut. Kuutosessa ei tullut niin merkittävästi mitään lisää että ostaisin sen noilla hinnoilla.
[/quote]Muuten täydellinen mutta jos tottunut isompaan näyttöön niin ei vaan pysty. Tietenkin taas siihen voi tottua.

[/quote]
Ap:llä oli nelonen, eli näytön ei pitäisi aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
16/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhonesta ei ole enää paluuta tai vaihtamista, varsinkin jos käyttää appseja kaikkeen. Muihin ei ole vastaavaa sisältöä ja käyttöliittymä on ylivoimainen.

Vierailija
17/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 02:23"]

iPhonesta ei ole enää paluuta tai vaihtamista, varsinkin jos käyttää appseja kaikkeen. Muihin ei ole vastaavaa sisältöä ja käyttöliittymä on ylivoimainen.

[/quote]

Minä käytin iPhonea vuodesta 2009 viime kesään asti ja kun vaihdoin 4:sta OnePlussaan, niin tuntui kuin olisi harpannut 5 vuotta eteenpäin käyttöjärjestelmän sujuvuudessa ja nopeudessa. En tosin kyllä koskaan kehdannut jutella puhelimelleni edes kotona.

Vierailija
18/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lankapuhelinta.

Vierailija
19/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Z3 jos tarvitset akkua ja käyttömuistia 3 ram. Itsellä z1 compact 2 ram ja netissä 17 välilehteä auki, 2 sportti appsia ja yks peli päällä ja hyvin toimii. Iphone 6 vain 1 ram josta on valitettu kun joutuu latailemaan sivuja välillä ja akkukestoakin on moitittu.
Toki juuri toi Gigantin uusi tarjous Z2 299e jossa ei paljon eroa Z3:een olis järkevä.
Eli riippuu mihin käyttää ja miten käyttää mutta halusit akkukestoa ja kameraa. Ihan ok kamera näyttää olevan Z3 ja päivityksiä tullut kun ei se megapikselin määrä kaikkea ratkaise. Omassa Sonyssa parempi kamera kuin vanhassa digipokkarissa.

Vierailija
20/24 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kamerahan on yhä lumia 1020:saa mutta akunkesto ei ole hääppöinen. Sonyista en tykkää joten suosittelisin sinulle enemmin iphone 6:sta. Toki hinnassa saat maksaa suurimman osan brändistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän