Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviin apua!

Vierailija
24.03.2015 |

Mulla on tosi paha olo henkisesti. Itsemurha pyörii mielessä 3-4päivänä viikossa. Tosin välillä on monta viikkoa ettei oo itsariajatuksia. Mä tiiän että tartten apua ja haluankii sitä, mutten tiedä miten pystyisin kertoo lääkärille näistä?

En mä uskalla kertoo lääkärille, koska pelkään että se uhkailee m1-lähetteellä, vaikkei kriteerit riittäis.(näin kerran yks lääkäri teki ja sai siitä huomautuksen pot.asiamieheltä..)

Vähän aikaa sit hakeuduin päivystykseen itsetuhoisten ajatusten takia. Lääkäri vaan kysy että aiotko tappaa ittes erään jutun takia. En vastannu kysymykseen vaan kysyin siltä kysymyksen että eikö tähän koskaan saa apua. Sit se ehdotti että olisin jutellu psyk.sh:nkaa, mutten halunnut. Nyt kyllä jälkikäteen mietin että olis niidenkaa voinutkii jutella, ei siitä olis haittaakaan ollut.
Vaikka olis kuinka paha olo, ni mä en pysty varaamaan sen takii omalääkärille terveyskeskukseen aikaa, se on liian ahistavaa. Helpompaa on mennä päivystykseen. Mut sielläkii se puhuminen riippuu lääkäristä. Muutaman kerran ku oon pakolla sinne joutunut, ni oon vaan ns.kaunistellut totuutta. Sanonu vaan että itsetuhoiset ajatukset oli sillon ku jouduin päiv tulee, mut ei oo enää. Vaikka oikeesti oliskii.. En vaan pysty sanoo totuutta.

Eilen oli todella paha ahdistus, koska toinen mun vanhemmista oli laittanu musta viestiä yhelle tyypille, ja sit 3 eri henkilöö kerto viestistä eri version. Sit sanoin sille viestin laittajalle että alahan kertoo mitä laitoit. Se löi luurin korvaan ja laitto viestin että tapa ittes! Kyllä se tietää näistä viesteistä.

Ehkä se olis onnellinen kun hänen tyttärensä olisikin kuollut. Su laitto ton viestin ja jtn 2-3vk sitten laitto että hyppää parvekkeelta alas ym.

Eilen sit se joka sai sen viestin, tuli käymään ja sano että nyt sua taitaa tosi paljon ahistaa. (oikeessa oli, ei oo koskaan niin paljoo ahistanu vanhemman laittamien viestien takii, vaik se aina välil laittaakii että tapa ittes ym.) sit se sano että pakko hakee apua, et sä jaksa tuota kauaa.

Miten pääsee kelan maksamaan terapiaan? Tässä kaupungissa on ainoastaan yksi paikka, jossa voi käyä juttelemassa mut se on täysin poissuljettu vaihtoehto, koska se ei vaan toimi lupauksista huolimatta.

Välillä tuntuu että olis parempi ku kuolisin. Mut sit näkee kummityttöö joka innoissaan juoksee kaulaan kiinni. En mä haluu kuolla. Eläimetkii joutuis sit ties minne, mut apua mä tarviin.

Pääseekö nykyään enää psyk.osastolle vapaaehtoisesti jos uskoo että siitä olis apua? Vai meneeks sinne vaan jotkut psykoottiset ym? Siellä en vois itseäni satuttaa. Tosin tääl kaupungis on vaan suljettuja osastoja aikuisille...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa autta, mutta voimia sinne! niin kuin itsekin sanoit ettet halua kuolla ja sulla on asioita mistä saat iloa esim.kummityttö ja eläimesi. Toivottavasti saat tarvitsemaasi apua <3

Vierailija
2/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita johonkin auttavaan puhelimeen, niin saat ainakin tietoa mihin kannattaa olla yhteydessä ja mitä apua voit saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastolle pääsee jos itse haluaa ja on siin kunnossa että oikeesti tarvii apua sieltä. Mulle sanottii jo että pitäs mennä lepäilee osastolle mut sanoin etten oo menossa. Sulla on varmasti rankkaa ja se että toinen vanhemmista laittaa tommosta viestii ei todellakaa auta mitään. En ees pysty kuvittelee milt sust tuntuu. Toivon kuitenki että haet sitä apua vaikka sitte varaamalla ajan psykiatriselta sairaanhoitajalta ja käyt siellä juttelemassa ja kattelet vähän jos vaikka jonkun lääkityksen saisit sen juttelen tueks .. se psykiatrine sairaanhoitaja voi myös tehä sulle lähetteen eteenpäin jos tarve vaatii niin. Kaikkee hyvää sulle ja koita tulla kuntoon. Älä luovuta kuitenkaan. Apua saa kun sitä vaan hakee.

Vierailija
4/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako esim tk:sta ajan psyk.sh:lle, jos soittaa vaan? Päivystyksen lääkäri sano että juttele omalääkärinkaa siitä, että voisko tk:ssa käyä juttelee psyk.sh:lle. Kuulemma siellä on sellanen juttu että voi käyä 10krt juttelemas ja ne laittaa sit tarvittaessa eteenpäin. Mut nekii laittais vaan sinne paikkaan, jonne on niin pirun vaikeeta mennä...

Varmaan myös pahaa oloa ja ahistusta lisää se, etten uskalla nukkua. Oon asunu nyk.kämpässä alle 3kk ja naapurista on tullu sinä aikana iso ongelma, ku saattaa ihan yhtäkkiä tulla keskellä yötä mun kämpän ovee potkimaan, ilman mitään syytä. Nyt oon tässä varmaan 4 yön ajan nähny siitä painajaisia.. En halua enää nukkua yöllä, sillon ku on pimeetä. Tänäki yönä meen nukkuu vasta aamulla ku tulee valosaa pihalle.

Muuten jos menee vapaaehtoisesti psyk.osastolle, ni saako sieltä lähteä tasan sillon ku haluaa, jos kokee ettei siellä olosta ole hyötyä? En tiiä miten sinne vois mennä, koska karmivat muistot sieltä... Ja ku kävin syksyllä viemässä tavaroita kaverille sinne, olin siellä sisällä alle 10min, ni hirvee hengenahistus tuli siitä. Se on se paikka joka ahistaa.. Mut ehkä sille paikalle pitäs antaa mahdollisuus. Kukaan lääkäri tai terapeutti ei oo ehdottanut mtn osastoo, tukihenkilönkaa mietittiin. Se on sitä mieltä että olis hyvä olla jonkin aikaa jossain, mä sanoin sille ettei tod olis, vaik oikeesti vois ollakii...

Ap.

Vierailija
5/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 03:37"]Saako esim tk:sta ajan psyk.sh:lle, jos soittaa vaan? Päivystyksen lääkäri sano että juttele omalääkärinkaa siitä, että voisko tk:ssa käyä juttelee psyk.sh:lle. Kuulemma siellä on sellanen juttu että voi käyä 10krt juttelemas ja ne laittaa sit tarvittaessa eteenpäin. Mut nekii laittais vaan sinne paikkaan, jonne on niin pirun vaikeeta mennä...

Varmaan myös pahaa oloa ja ahistusta lisää se, etten uskalla nukkua. Oon asunu nyk.kämpässä alle 3kk ja naapurista on tullu sinä aikana iso ongelma, ku saattaa ihan yhtäkkiä tulla keskellä yötä mun kämpän ovee potkimaan, ilman mitään syytä. Nyt oon tässä varmaan 4 yön ajan nähny siitä painajaisia.. En halua enää nukkua yöllä, sillon ku on pimeetä. Tänäki yönä meen nukkuu vasta aamulla ku tulee valosaa pihalle.

Muuten jos menee vapaaehtoisesti psyk.osastolle, ni saako sieltä lähteä tasan sillon ku haluaa, jos kokee ettei siellä olosta ole hyötyä? En tiiä miten sinne vois mennä, koska karmivat muistot sieltä... Ja ku kävin syksyllä viemässä tavaroita kaverille sinne, olin siellä sisällä alle 10min, ni hirvee hengenahistus tuli siitä. Se on se paikka joka ahistaa.. Mut ehkä sille paikalle pitäs antaa mahdollisuus. Kukaan lääkäri tai terapeutti ei oo ehdottanut mtn osastoo, tukihenkilönkaa mietittiin. Se on sitä mieltä että olis hyvä olla jonkin aikaa jossain, mä sanoin sille ettei tod olis, vaik oikeesti vois ollakii...

Ap.
[/quote]

Täällä ainaki ekan kerran oman lääkärin kautta ohjas mut sinne mut siis sinne voi kuulema ite suoraa soittaa ja varata ajan ilman että sä oot omaa lääkärii yhteydes .

Vierailija
6/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 03:37"]Saako esim tk:sta ajan psyk.sh:lle, jos soittaa vaan? Päivystyksen lääkäri sano että juttele omalääkärinkaa siitä, että voisko tk:ssa käyä juttelee psyk.sh:lle. Kuulemma siellä on sellanen juttu että voi käyä 10krt juttelemas ja ne laittaa sit tarvittaessa eteenpäin. Mut nekii laittais vaan sinne paikkaan, jonne on niin pirun vaikeeta mennä...

Ap.
[/quote]

sul on varmaa joku paniikki tai ahdistushäiriö ja ku saat sulle sopivat lääkkeet ja juttelu apua ni luultavasti sun tilanne siitä alkaa kohentumaa. Kokeilisit vaikka eka varata aikaa sinne psykiatriselle sairaanhoitajalle. Se kuuntelee ja juttelee ja varmaa myös ehdottaa jonkun näköstä lääkitystä sulle.

Vierailija
7/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ikävältä sinun olosi.

Jos sinut on raiskattu, niin soita tukinainen.fi. Sillä on puhelin johon voit soittaa. Katso netistä numero.

raiskaus on sellainen asia, minkä kertominen on tosi vaikea.raiskattu syyllistyy, vaikka hän on syytön.

ne isäsi kommentit ovat ihan hirveitä. Se ihminen voi tosi huonosti, joka sellaisia kirjoittaa. Se ei ole normaalia, se ei myöskään ole sinun vikasi. Kun sinulla on tuollainen isäsuhde, niin se vaikuttaa siihen, että koet syyllisyyttä asioista, mitkä eivät ole sinun syysi. Isäsi on sinua syyllistänyt...ja se tekee sinusta syyllisen omassa mielessäsi..vaikka todelllisuudessa et ole syyllinen.

sinulle kuuluu suoja ja suojelu. Se olisi vanhempien tehtävä. Aina vanhemmat eivät vain pysty siihen suojan ja tuen antamiseen. Mutta se ei ole sinun vikasi.

sinulla on oikeus apuun. Yritä uskaltaa ottaa apu vastaan. Se psykiatrinen hoitaja olisi tosi hyvä. Yritä rohkaista itseäsi ja kerro hänelle mikä sinua painaa. Kirjoita vaikka lappu ja anna se hänelle. Muutama sana riittää. Että saisit sen asian ulos.

itse panttasin vaikka kuinka kauan... Ja kun sain kerrottua, niin sain apua ja asiat ovat sitten muuttuneet.

jotkut  uskaltavat kertoa heti. Se riippuu niin olosuhteista ja sattumasta.

se mikä sinua ahdistaa ja mistä koet syyllisyyttä...se on nyt sinun haasteesi.

voimia sinulle. Olet arvokas ja tärkeä ja hieno ihminen.

hienoa, että osaat nähdä arvokkaita asioita elämässäsi. Ihana, että niitä on.

Vierailija
8/8 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja iloa,valoa ja rakkautta elämääsi,sekä enkeleitä vierelläsi kulkemaan <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä