Paljonko teillä lämpötila huoneessa?
Itsellä olohuoneessa noin 23 ja kylpyhuone/vessa 24,5.
Kommentit (76)
Markiiseissa , säleverhoissa ehkä talviale?
Huivi päässä ja kaulassa lämpenee myös kädet ja varpaat.
Ajatella että Britanniassa pärjäävät jäisissä ja homeisissa kivilinnoissa kymmenen asteen lämmössä.
Etätyöpisteen mittari näyttää 18,8.
Ei ihme, että haukutaan sähkönhintaa, ilmasto tuhoutuu, asumisen päästöt on suuret kun monilla on tupa kuin huonosti lämmitetty sauna. Kaikki yli 21 astetta on turhaa.
Lämpötilaero saa ilman viheltämään ikkunaraoissa varsinkin tuulisessa säässä.
Ikkunateippi auttaa vetoon.
Olohuone 19,5C. Makkarissa asteen vähemmän.
Meillä vanha talo, jossa n.18 plussaa, lattiat 4astetta vähemmän. Nurkka on hyvä jopa ruuan säilytyspaikka.
Mittari vain olohuoneessa, +20 näyttää. Oikein mukava, ei viluta eikä kolota.
+12 ... +21, riippuu vähän koska mittaa. Vanha talo jota lämmitetään puulla. Aamulla yleensä viileintä kun ei oo lämmitetty.
+22,7 lämmitin tänään leivinuunia, makkarissa +12 nukkujilla viileä ja raitis ilma 🥰
23 nyt. Lämmitettiin eilen illalla varaava takka, tein paljon uunissa ruokia ja meillä oli vielä vieraita. Makkarissa on onneksi viileämpi.
Vierailija kirjoitti:
+22,7 lämmitin tänään leivinuunia, makkarissa +12 nukkujilla viileä ja raitis ilma 🥰
Vähempikin riittäisi oleskelutiloihin, mutta risat termostaatit posottaa täysillä.
Kellarissa on pannun uuni, jota lämmittämällä säästäisi sähkölaskussa.
Tarvitsen opetella toimimaan sen kanssa. Sähkön hinta on korkealla.
25. Mulla on verenkierto-ongelmia, joten palelen todella helposti. Tässäkin lämpötilassa mulla on pitkät legginsit ja pitkähihainen paita päällä.
Vierailija kirjoitti:
15C. Hyvin pärjää.
Mulla olisi jo sormet kankeana noin kylmässä. Oletko koko ajan liikkeessä vai pystytkö tekemään töitä tietokoneen ääressä tuossa lämpötilassa?
Hesarissakin juttua venttiileistä.
https://www.hs.fi/koti/art-2000008409734.html
Ei niitä tilkittäisi esim. 24 asteen lämpötilassa. Nyt niitä tilkitään, koska on aivan saa ta nan kylmä. Ja vetää. Lisää lämpöä, loppuu se tilkitys ja valitus. Mutta kun ei. Pitää olla 20 ja säästää.