Huolehditko vuokrakämpästä kuin omastasi?
Minä en. Vuokrakämppä on vain vuokrakämppä. Näen niin vähän vaivaa sen eteen kuin vain on mahdollista. En siivoa muuta kuin viikkosiivouksen, en mitään extraa.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:35"]Tämä on mun kotini. Tottakai siivoan ja hoidan myös puutarhaa. Ja laitan rahaa aiihen.
[/quote]
Minulle ei tulisi mieleenikään pistää omaa rahaa toisen omistaman asunnon puutarhaan.
Ap
Ei kai kukaan kattoja ja seiniä pese? Me vaihdettiin kylppärin kaakelit ja omistaja maksoi. Keittiöremppaa suunnitellaan yhdessä omistajan kanssa. Seinät maalattiin omilla rahoilla kun muutettiin. Tämä on kotimme ja se on ihana❤️
Joo. Yhtä paskainen ja sekainen, huolimatta siitä onko oma vai vuokra.
Tietenkin huolehdin!
En minä niitä uunintaustoja ketään muuta kuin itseäni varten siivoile, enkä voi ymmärtää tuota ajatusta että elettäisiin sonnassa siksi kun kämppä ei ole oma? Yäk :x
Olen ihan omallakin kustannuksella remontoinut mieleiseksi, osaan on vuokranantaja maksanut tarvikkeet. 15 vuotta tässä asunnossa tulee ensi kesänä täyteen, tämä on minun kotini. Itselleni tekisin haittaa, jos en huolehtisi asunnon kunnosta.
Multa löytyy kunnioitusta myös toisen omaisuutta kohtaan, joten tietenkin pidin hyvää huolta. Siivosin kämpät kunnolla myös kun muutin pois.
Eräskin vuokraemäntä silminnähden yllättyi kun tuli tekemään lopputarkastuksen ja huomasi, että olin puunannut vessankin siistiksi. Mun mielestä se oli oikeastaan surullista koska olen jotenkin pitänyt itsestäänselvänä, että vuokra-asuntoa kuuluu kohdella hyvin ja siivota vielä paremmin pois muuttaessa.
Ei se ole ihme, että vuokranantajilla on tiukat seulat. En minäkään haluaisi ap:ta omistamaani asuntoon asumaan.
Kyllä koti on koti, en halua asua paskan keskellä.
Kyllä, ja hoidan pikku puutarhaakin kuin omaani. Lisäksi en sotke yhteistä piha-aluetta heittämällä roskia tai tupakantumppeja ympäriinsä. Toisin kuin useimmat muut näiden rivitalojen asukkaat, joiden elämäntavat ovat kaikesta päätellen sikamaiset.
Kuka voi olla niin tyhmä ettei ymmrrä että vuokralla asuvakin haluaa asua siistissä asunnossa??? Pesen vessat pari kertaa viikossa kun itsehän täällä asun, sekä ihan kaiken muun. Oletko jotenkin täysi idiootti vai joku kermaperse?
Varmaan tarkemmin kuin mitä omastani huolehtisin... Takaraivossa on koko ajan ajatus, että asunto on jonkun toisen omaisuutta, joka on mulla vain lainassa. Enkä halua joutua korvaamaan mitään lähtiessäni.
Onneksi aspilla on kohta tarpeeksi rahaa asuntolainaa varten.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:56"]Varmaan tarkemmin kuin mitä omastani huolehtisin... Takaraivossa on koko ajan ajatus, että asunto on jonkun toisen omaisuutta, joka on mulla vain lainassa. Enkä halua joutua korvaamaan mitään lähtiessäni.
Onneksi aspilla on kohta tarpeeksi rahaa asuntolainaa varten.
[/quote]
En minäkään joudu korvaamaan mitään. Olen sossun asiakas. Ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan.
[/quote]
Ajattelin lähinnä kunnon siivousta. Jääkaapin ja uunien takaa, ikkunoiden pesua, katon ja seinien pesua.
Ap
[/quote]
Itsehän sinä niitä paskaisia seiniä katselet? Ei vuokranantajaa kiinnosta kuin loppusiivous, eli se missä kunnossa asunnon "palautat". Joko siivoat itse tai palkkaat jonkun. En ymmärrä tätä llogikkaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan.
[/quote]
Ajattelin lähinnä kunnon siivousta. Jääkaapin ja uunien takaa, ikkunoiden pesua, katon ja seinien pesua.
Ap
[/quote]
Varmaan kivaa asua likaisten seinien, harmaiden ikkunoiden ja kaiken sellaisen keskellä. Miten se liittyy vuokranantajaasi?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan.
[/quote]
Ap
[/quote]
Itsehän sinä niitä paskaisia seiniä katselet? Ei vuokranantajaa kiinnosta kuin loppusiivous, eli se missä kunnossa asunnon "palautat". Joko siivoat itse tai palkkaat jonkun. En ymmärrä tätä llogikkaa.
[/quote]
Lähtiessä en siivoa itse enkä palkkaa ketään. Sossu on maksanut takuuvuokrani, ei ole minulta pois.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan. [/quote] Ajattelin lähinnä kunnon siivousta. Jääkaapin ja uunien takaa, ikkunoiden pesua, katon ja seinien pesua. Ap [/quote] Itsehän sinä niitä paskaisia seiniä katselet? Ei vuokranantajaa kiinnosta kuin loppusiivous, eli se missä kunnossa asunnon "palautat". Joko siivoat itse tai palkkaat jonkun. En ymmärrä tätä llogikkaa. [/quote] Lähtiessä en siivoa itse enkä palkkaa ketään. Sossu on maksanut takuuvuokrani, ei ole minulta pois. Ap
[/quote]
Sossu vähentää ne siivouskulut seuraavasta sinulle kuuluvasta tuesta.
Tietenkin. Harmi, ettei vuokranantaja ja aiemmat asukkaat ole huolehtineet.
Todellakin! Olen ehkä välillä liiankin varovainen asunnon suhteen:) en esim ole ikinä kehdannut tehdä reikiä seiniin, huolehdin että kaikkien huonekalujen alla on ne "tassut" ettei lattiaan tule jälkiä, siivoan seinät kerran kuukaudessa ja joka viikko kunnon viikkosiivouksen. Silti minun on vaikea löytää asuntoa, koska olen menettänyt luottotietoni. Ja ei, en ole jättänyt yhtäkään vuokraa ikinä maksamatta..
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan. [/quote] Ajattelin lähinnä kunnon siivousta. Jääkaapin ja uunien takaa, ikkunoiden pesua, katon ja seinien pesua. Ap
[/quote]
Totta kai, kerran-pari vuodessa. Johan se on paloturvallisuusriski jättää vuosiksi pölyt kerääntymään.