Huolehditko vuokrakämpästä kuin omastasi?
Minä en. Vuokrakämppä on vain vuokrakämppä. Näen niin vähän vaivaa sen eteen kuin vain on mahdollista. En siivoa muuta kuin viikkosiivouksen, en mitään extraa.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:32"]Minä en. Vuokrakämppä on vain vuokrakämppä. Näen niin vähän vaivaa sen eteen kuin vain on mahdollista. En siivoa muuta kuin viikkosiivouksen, en mitään extraa.
[/quote]
Pidän kyllä vuokrakämpästä hyvää huolta, varmaan samalla lailla kuin jos itse omistaisin. Tosin koskaan ei voi välttyä siltä tunteelta että vuokra-asunto ei ole oikea koti. Se on tyhjän päällä olemista ja jonkinlainen välitila lapsuudenkodin ja sen välillä kun joskus tulevaisuudessa on toivottavasti uuden ammatin myötä tarpeeksi hyvä työtilanne ja rahaa omaan omistusasuntoon.
Voisipa lähtiessä aiheuttaa asunnolle kunnon vesivahingon...
Tämä on mun kotini. Tottakai siivoan ja hoidan myös puutarhaa. Ja laitan rahaa aiihen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:35"]Tämä on mun kotini. Tottakai siivoan ja hoidan myös puutarhaa. Ja laitan rahaa aiihen.
[/quote]
Ei se ole SINUN kotisi. Majailet vain siinä.
Tämä on kotini. Omistussuhteilla ei le sen kanssa mitään tekemistä.
Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan.
Tietysti. Minun kotini tämä on. Ja minun koti on aina siisti! Sisustan mielelläni ja pidän paikat puhtaina, myös lattiakaivot.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:32"]
Minä en. Vuokrakämppä on vain vuokrakämppä. Näen niin vähän vaivaa sen eteen kuin vain on mahdollista. En siivoa muuta kuin viikkosiivouksen, en mitään extraa.
[/quote]
Joku muu varmaan asuu siinä, ei kai kukaan halua kotinsa olevan mitään muuta kuin viihtyisä?
Joo, varmaan vähän paremminkin kun ei kehtaa mitään outouksia tehdä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:35"]Tämä on mun kotini. Tottakai siivoan ja hoidan myös puutarhaa. Ja laitan rahaa aiihen.
[/quote]
[/quote]
Me majailemme vuokrakämpässä, josta maksamme vuokraa n.5000e/kk. Siivooja käy tekemässä viikkosiivouksen ja muutenkin huolehdimme asunnosta parhaan kykymme mukaan. Onhan tämä kuitenkin kotimme.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:35"]Tämä on mun kotini. Tottakai siivoan ja hoidan myös puutarhaa. Ja laitan rahaa aiihen.
[/quote]
[/quote]
Idiootti. Tottakai se on sen koti joka siinä asuu! Hän ei vain omista sitä, mutta maksaa asumisestaan ja asuu siinä. Joku voi jopa asua koko ikänsä vuokralla, onko hän silloin muka koditon koska vain majailee siellä? :D
Tietenkin, itsehän täällä asun vaikkakin vuokralla.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan.
[/quote]
Ajattelin lähinnä kunnon siivousta. Jääkaapin ja uunien takaa, ikkunoiden pesua, katon ja seinien pesua.
Ap
Tietysti. Tässä on asuttu kohta 22 vuotta.
Huolehdin. Ennen kuin muutin sinne, laitoin seinille uudet tapetit (minä valitsin ja vuokranantaja maksoi). Nyt on mun näkönen kämppä. :)
Tottakai siivoan ja pidän kunnossa. Olen asunut tässä asunnossa jo 13 v.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan.
[/quote]
Ajattelin lähinnä kunnon siivousta. Jääkaapin ja uunien takaa, ikkunoiden pesua, katon ja seinien pesua.
Ap
[/quote]
Tottakai! Juuri eilen pestiin hellan alta ja takaa ja muutenkin eletään ihan samoin kuin aiemmin omistusasunnossa. Ainoana erona tosiaan tuo, että isompia korjauksia tai remontteja ei aleta tekemään. Pienet jutut korjataan itse, jos se onnistuu pienellä vaivalla, kun ei jaksa huoltoyhtiöön kaikesta soittaa ja kokemuksesta on tullut huomattua, että itse tekee siistimpää jälkeä kuin huoltofirma.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:38"]Missä määrin? Siis kyllähän minä tämän kunnossa pidän ja koti tämä minulle on, mutta en minä keittiönkaappeja tai tapetteja rupea vaihtamaan. [/quote] Ajattelin lähinnä kunnon siivousta. Jääkaapin ja uunien takaa, ikkunoiden pesua, katon ja seinien pesua. Ap [/quote] Itsehän sinä niitä paskaisia seiniä katselet? Ei vuokranantajaa kiinnosta kuin loppusiivous, eli se missä kunnossa asunnon "palautat". Joko siivoat itse tai palkkaat jonkun. En ymmärrä tätä llogikkaa. [/quote] Lähtiessä en siivoa itse enkä palkkaa ketään. Sossu on maksanut takuuvuokrani, ei ole minulta pois. Ap
[/quote]
Sossu vähentää ne siivouskulut seuraavasta sinulle kuuluvasta tuesta.
[/quote]
En olekaan lähdössä tästä pois ennen kuin olen töissä. Maksan alle 500€ vuokraa tikkurilan kämpästä. Saa sossu rauhassa laskujaan lähetellä. Ap