Kenellä muulla on tänään saunapäivä?
Meillä lämpiää taas sunnuntaisauna, poikkeuksellisesti saunotaan perjantain sijasta sunnuntaisin, sillä saa myös pois sitä sunnuntai ahdistusta mistä täällä kirjoteltiin.
Kommentit (27)
Jopas täällä pikasaunojia on! Puoli tuntia ja -valmis. Meillä kun sauna lämmitetään, siellä naatiskellaan. Joskus tosi pitkän kasvan mukaan, mutta normiinkin menee aikaa huomattavasti enemmän. Lisäksi meillä käydään saunassa 2-3 erässä. Saunaan kyllä mahtuisi istumaan tai vaikka maate isokin porukka, mutta tykkää nuo isot pojat käydä saunassa ilman äitiä.
olispa mulla sauna, menisin heti!
Mulle tulee saunassa aina hiki. Muuten voisin käydäkkin.
Meillä sanotaan joka päivä, kesällä myös helteellä, onneksi päästään uimaan :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:30"]Kuinka paljon jokapäiväinen saunominen tuo kuukaudessa lisää sähkölaskua rivariasuntoon, jossa on oma sauna? [/quote] Oisko jotain 1.5-2e kerta
[/quote]
No ei todellakaan ole noin paljon ellei sauno 4h/kerta. 30-50 sentin luokkaa riippuen kiukaan koosta ja saunooko tunnin vai puoli.
[/quote]
Pitää kai sen kiukaan olla jonkin aikaa päällä saunomisen jälkeen, että sauna kuivaa?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:51"]
Pitää kai sen kiukaan olla jonkin aikaa päällä saunomisen jälkeen, että sauna kuivaa?
[/quote]
Ei tarvitse ainakaan meidän pienessä rivitalo saunassa, hyvin riittää jälkilämpö kuivattamaan saunan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:35"]
Ai niin ja saunon harvoin, max. kerran viikossa mutta joskus menee kuukausi-puolitoista ilmankin.
Onko tiellä jotka saunotte joka päivä, millainen kiuas? Hetilämmin, puukiuas, normi sähkökiuas? Hetilämmin on kyllä tosi kätevä. Minulla on normi sähkökiuas.
[/quote]
Normi sähkökiuas ja puolessa tunnissa lämpenee ja voi napsauttaa pois päältä siinä vaiheessa kun menee saunomaan, ei tule otettua kun yhdet löylyt ja pesulle.