Käyttääkä/käyttikö joku kumihanskoja peppupesun yhteydessä
Lapseni on jo ylittänyt vaippaiän, mutta itse koin jotenkin luonnollisimmaksi käyttää kertakäyttöisiä kumihanskoja kun pesin kakat pois. En ole koskaan oikein kehdannut kertoa kenellekkään kun ajattelin, että mua pidetään niin outona :D
Onko joku muu tehnyt samoin?
Kommentit (12)
Olen lapseton, mutta lasten sairaanhoidossa työskennellyt, jolloin tietty käytin aina hanskoja vaipanvaihdoissa ym. Täytyy sanoa, että käyttäisin hankoja varmaan omankin lapsen kakkapesuissa.
Aivan varmasti sinua (meitä) pidetään täällä vauvapalstalla outoina. Monet äidithän pitävät oman vauvansa sontaa todella luonnollisena eikä lainkaan vastenmielisenä asiana.
'Eihän se ole kuin pienen lapsen pissi/kakka' lapsen ulostebakteerit vertautuva probiooteihin ;)
Käytin. Aivan pienen maitokakkavauvani kanssa en käyttänyt, mutta sitten huomasin, että on vaikeaa saada pestyä käsiään niin perinpohjaisen hyvin, etteivätkö ne haisisi edelleen kakalle. Sain myös käsiihottuman kovasta ja usein toistuvasta pesemisestä. Oli pakkokin alkaa käyttämään vinyylikäsineitä.
Pesen omankin pyllyni käyttämättä hanskoja, mihin tarvitsisin kumihanskoja parin viikon ikäisen pyllypesuilla?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:29"]Pesen omankin pyllyni käyttämättä hanskoja, mihin tarvitsisin kumihanskoja parin viikon ikäisen pyllypesuilla?
[/quote]
Minua ainakin inhotti lapsen pyllypesuissa kun se kakan haju jäi käsiin vaikka kuinka hinkkasi saippualla puhtaaksi. Ja sitä kakkaa jäi myös kynsien alle. Siksi minäkin käytin hanskoja.
En käyttänyt hanskoja lapsen kakkapyllyä pestessäni. Eikä kädet ikinä haissut kakalle. Pahimmat kakat pyyhin ensin paperilla/puhdistuspyyhkeellä.
Kädet kuivui talvella mutta otin tavaksi rasvata hyvällä perusvoiteella pesun jälkeen.
Se on itse asiassa ihan hyvä tapa, koska jotkut lapset saavat hpv:n vanhempien sormien välityksellä pesuissa ym.
Jos kakan haju jää käsiinne vaikka pesette ne, niin ette osaa pestä käsiänne kunnolla! Ei mulla ole koskaan jäänyt, mutta joskus on täytynyt pestä kädet kaksi kertaa.
No minulla ei kyllä ole lapsia, mutta vaatisin ylleni biohasardi-suojapuvun ennen kuin voin harkitakaan kenenkään takapuolen pesemistä.