Mies haluaa selata tilitietoni
Ja käydä läpi miten paljon rahaa käytän ja saan. Eli tulot ja menot läpi. Hän stressaa rahasta ja vaatii nyt minua näyttämään pankkitiedot.
Miten tällaiseen uhkaukseen pitäisi suhtautua? Tai siis voisin kyllä näyttää tietoni, mutta toisalta se tuntuu väärältä. Mitä mieltä olette?
Kommentit (132)
Eroaisin tuon uhkailun takia. Ei rakastavassa parisuhteessa toimita noin. Reilumpaa olisi sekin, että molemmat pistäisitte jonkin summan rahaa yhteiselle tilille ja sieltä sitten maksettaisiin välttämättömiä kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole naimisissa, avoliitossa ollaan. Ap
Kai teillä on jokin sopimus kulunkien jaosta. Jos teet osuutesi ei mitään syytä tehdä tiliä. Eikä muutenkaan oikeutta tunkeutua tietoihisi vaan jos mies on tyytymätön menköön matkoihinsa.
Mikä tässä aiheessa (kulujen jakaminen parisuhteessa) kiehtoo niin, että näitä avauksia on monta kertaa viikossa? Millaiset ihmiset näitä tehtailevat ja miksi?
Jokaisella ihmisellä on oikeus omaan pankkitiliin. Piste.
Yhteisten kulujen jakaminen ja maksaminen sovitaan ennen avo- tai avioliittoon sitoutumista. Muuttuvissa tilanteissa (vakavat sairastumiset, työttömyys yms) sovitaan uusiksi, mutta missään tilanteessa ei ole tarvetta rikkoa pankkisalaisuutta.
Yhteinen tili onnistuu helposti esim. S-pankista ruokien ostoon ja muihin välttämättömiin menoihin. Kaksi Korttiakin saa kaupanpäälle. Tilitietojen tarkistaminen tuntuu kyllä ainoastaan kontrolloinnilta. Kaikilla saa olla jonkin verran omaa rahaa, jonka käytöstä ei tarvitse olla tilivelvollinen muille.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään meikit ei maksa paljon mitään, kun marketista ja Tokmannita saa niitä alle 2e. Muttajotkut kampaajat ovat kyllä kalliita, jos käy kampaajalla. Tuosta tulee mieleen että miehellä itsellään on lähtenyt mopo kkäsistä. Pelaa rahansa tai muuta sellasta. Aika yleist ä että naimaton mies on pelannt liikaa jo pitkään. Älä anna pankkitietojasi hnelle. Voisit kysellä pankista neuvoja. Tuo uhkailu kuulostaa kyllä pahalle.
Se pankkisalaisuus koskee yksityisiäkin. Ansiotulot saa verotoimistosta jos jaksaa urkkia muttei pankista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä aiheessa (kulujen jakaminen parisuhteessa) kiehtoo niin, että näitä avauksia on monta kertaa viikossa? Millaiset ihmiset näitä tehtailevat ja miksi?
Jokaisella ihmisellä on oikeus omaan pankkitiliin. Piste.
Yhteisten kulujen jakaminen ja maksaminen sovitaan ennen avo- tai avioliittoon sitoutumista. Muuttuvissa tilanteissa (vakavat sairastumiset, työttömyys yms) sovitaan uusiksi, mutta missään tilanteessa ei ole tarvetta rikkoa pankkisalaisuutta.
Keskinäisen asuinsopimuksen ehdot on hyvä kirjata ylös, jotta vuokraaja joutuu itse vastuuseen jos maksut rästissä eikä ala siirtää sitä asuinkumppanilleen. Vuokranantaja vaatii sopimukseen yleensä yhden maksuista vastaavan nimen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä voi toki antaa " näppäriä ja nokkavia" vastauksia eikä laki vaadi tilitietojen näyttämistä mutta avoimeen ja rehelliseen suhteeseen kuuluu AVOIMUUS rahan käytössä. Varsinkin jos toinen maksaa asumisesta ja elämisestä enemmän kummankin puolesta. Millaisia ovat naiset jotka kyselevät muilta naisilta parisuhteeseen liittyviä neuvoja? Tai tuntemattomilta palstoilta? Parisuhteeseen ei tuoda muita mielipiteineen mukaan vaan asiat käsitellään keskenään.
Takuulla saa kysyä neuvoja ja pitää. Avoimeen suhteeseen kuuluu rehellinen ja kohtuullinen sopimus asioista. Oli suhde mikä vain.
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin tuon uhkailun takia. Ei rakastavassa parisuhteessa toimita noin. Reilumpaa olisi sekin, että molemmat pistäisitte jonkin summan rahaa yhteiselle tilille ja sieltä sitten maksettaisiin välttämättömiä kuluja.
Vaatii liikaa luottamusta. Jyvitys kuka vastaa mistäkin on parempi. Yhteistä tiliä voi käyttää väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei olisi mitään ongelmia näyttää tilitietojani. Onko niin, että rahankäyttösi on jotenkin holtitonta, ja tuhlaat turhuusiin ja hömppään? Hävettääkö sinua rahankäyttösi?
Kenelle hänen pitää hävetä jos tekee osuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei olisi mitään ongelmia näyttää tilitietojani. Onko niin, että rahankäyttösi on jotenkin holtitonta, ja tuhlaat turhuusiin ja hömppään? Hävettääkö sinua rahankäyttösi?
Sama mulla, hyvin voin näyttää tilitapahtumat ja saldon ja puhelimenkin saa tutkia jos haluaa. Ei minua haittaa pätkääkään.
Et tajua itsemääräämisoikeudesta mitään.
Eli viimeinen vuosi pitää käydä vain ruokakaupoissa ja tankkaamassa.