Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa selata tilitietoni

Vierailija
01.12.2021 |

Ja käydä läpi miten paljon rahaa käytän ja saan. Eli tulot ja menot läpi. Hän stressaa rahasta ja vaatii nyt minua näyttämään pankkitiedot.
Miten tällaiseen uhkaukseen pitäisi suhtautua? Tai siis voisin kyllä näyttää tietoni, mutta toisalta se tuntuu väärältä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään salattavaa niin miksi riskeerata suhteesi salailulla?

Jos olet täysin rehellinen ja teet niinkuin täällä sanot niin ei siinä pitäisi olla mitää ihmeellistä vaikka näytätkin. Se ymmärrän kyllä jos et ole rehellinen ja et halua jäädä kiinni valehtelusta

En halua suhdetta, jossa toinen on tuollainen nuuskija ja utelias. 

Mieluummin ilman suhdetta sitten. 

Vierailija
82/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota enemmän kuin siitä, että hän pyytää sinua näyttämään tilitiietosi olsiin (miehenä) huolissani tuosta uhkauksesta ”et halua tietää mitä käy jos et näytä". - Voisit tietsyti vastata, että voit näyttää, jos hän näyttää vastaavasti omansa. Ellei mies tähän suostu, niin minä saattaisin harkita eroa, koska en voisi olla yhdessä kumppanin kanssa, joka a ei luota minun tapaan käyttää rahaa, ellei hänellä ole erityistä aihetta epäillä ; jos b on, niin esittää perusteen tai perusteet miksi epäilee c joka ei suostu raha-asioiiden avoimuudessa toimimaan yhtä avoimesti kuin, mitä vaatii tai yrittäisi vaatia minulta.

Miksi olisit huolissasi tuosta sanomasta? Mies  heittää naisen pihalle jos avoimuutta ei ala herumaan raha-asioissa. Et ole mies vaan nainen viestisi perusteella. Miehet alkavat kyselemään parisuhteessa naisen raha-asioiden perään siinä vaiheessa kun tuntuu siltä että mies maksaa yhteiset laskut ja elämisen ja nainen ostelee käyttötavaroita itselleen. Hyvin yleinen tilanne varsinkin nuorempien parisuhteissa. Nuorilla naisilla on käsitys nykyään että näin kuuluu olla jos mies rakastaa. Ei se ihan niin ole. Minulla on poikia joita auttelen raha-asioissa kun opiskelevat. Toinen muutti yhteen tytön kanssa joka osoittautui tällaiseksi loiseksi. Sanoin että kustannan tiettyjä juttuja poikani puolesta mutta tytön tai tämän vanhempien täytyy kustantaa oma osuus. Niinhän siinä sitten kävi että maksamatta jäi se osa, valehteli että kyllä maksaa itse, oikein oli tuohtunut että pyydettiin maksamaan ja näyttämään että on maksanut. No eihän se näyttänyt, aina oli joku ongelma eikä poika jaksanut pyydellä jatkuvasti. Jonkun aikaa pystyi pimittämään ettei omaa osaa laskuista maksettu ennen kuin tuli perintäilmoituksia, pojan nimellä kun oli kaikki. Tyttö sai lähteä saman tien niin suhteesta kuin asunnosta. Yritti vielä viedä pojan tavaroita mukanaan. Sen jälkeen on tyttöystävät saaneet kummallakin asustella omissa kodeissaan. Kova hinku tytöillä muuten muuttaa nuorten miesten koteihin. Niin helppoa kun kaikki laskut on tietysti sen nuoren miehen nimissä. Parhaassa tapauksessa unohtaa jonkun ajan perästä pyydellä rahoja. 

Kyllä. Olen luuelmpa, että Ap:lle saattaa olla oikeasti parempi jättää kumppaninsa, jos hänen kumppaninsa ei luota hänen tapaansa käyttää rahaa. Ja toiseksi ellei hän (kumppani) puolestaan vastavuoroisuuteen avoimuuden osalta (Vai uskotko, että sukupuoli suojaa, jotenkin vastuuttomalta rajan käytöltä?)  Ja kolmanneksi siksi, ettei kenenkään pidä sietää peruteetonta ja epämääräistä uhkailua omien raha-asioiden osalta. Tai ainakin itselleni jäio epäselväksi millä perusteella Ap:n kumppani epäilee nyt ettei Ap:n raha-asiat ole kunnossa. 

T Edelleen meis, joka on Ap:n puolella, vaikka sukupuoleni tuskin on tässä kohtaa kovin olennainen seikka.  

Kiitos viestistä, kiva että joku mies jakaa ajatuksiaan!

Niin tuosta että millä perustein epäilee; käytännössä mieheni siis stressaa hyvin herkästi raha-asioista. Oli itse lomautettuna töistä koronan takia, ja vastikään palasi töihin. Minä tein keikkaluontoista työtä ja opiskelin samalla. Olen paiskinut aika paljon sen eteen että pärjäämme. Mies on lisäksi masentunut, ja siksi hänen reagointinsa ovat usein jyrkkiä ja harkitsemattomia.

Hänellä on jonkinasteinen luottamusongelma lapsuudesta, eikä osaa luottaa. Toki siinä kehittynytkin. Aiemmin mm vaati näyttämään puhelintani ja viestejäni jne. Jatkuva epäily on raskasta mutta olen ajatellut sen menevän parempaan suuntaan kun nyt käy terapiassa ja syö lääkkeitä.

No joo, en tässä koko elämäntarinaani ala raapustamaan mutta pointtina se että välillä itsekin kaipaa jutteluapua, vaikka sitten täältä. On välillä tosi raskasta olla jatkuvan epäilyn alla. Ap

Maksatko oman osasi laskuista? Siis yhtä paljon kuin mies? Jotenkin susta tulee sun tekstin perusteella hieman epäluotettava vaikutelma. Luin kaikki sun tekemät tekstit tänne. Taisit keksiä miehen mielenterveys-ongelmat ihan itse:D

Voi kunpa olisinkin keksinyt! Maksan taloutemme kaikki laskut. Ap

Niin? Vuokra 900€, sinä maksat kotivakuutus 10€/kk, puhelin- ja nettilaskut max. 50€/kk, sähkö 20€/kk, vesi 50€/kk. Kuukauden vesilinssikeittoihin 100€/kk. En ihmettele että miestä stressaa.

100€ ruokaan? Ehkä sinulla. Meillä menee miehen kanssa ruokakuluihin helposti neljä sataa. Viikossa satanen, kun syö terveellisesti, hommaa välillä hygieniatrvikkeita, tms menoja jotka lasken ruokakuluihin. Laskuihin tulee myös molempien salimaksut. Karsia voi aina, mutta kyllä mies ainakin hymy huulessa toivoo minulta ruokatoiveita jne, eikä silloin näytä rahahuolet painavan. Ap

Niin? Silti se on huomattavasti vähemmän kuin miehen maksama osuus. Maksa puolet tai muuta omillesi. Osa-aikatöitä on tarjolla myös opiskelijoille. Ihme tuhlaaja ja lokki.

Surullista jos sun naisasiat on menneet aina näin ikävästi että lähtökohtasi on se että minä olen naisena tässä se lokki, ja tuhlaaja. Lokista puhutaan silloin kun toinen elää toisen siivellä, ei silloin kun kulut jaetaan taloudessa molempien kantokyvyn mukaan.

Ikävä totuus ottaa joskus koville. Miksi et tee töitä opiskelun lisäksi vaan lokkeilet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet täysin rehellinen ja teet niinkuin täällä sanot niin ei siinä pitäisi olla mitää ihmeellistä vaikka näytätkin. Se ymmärrän kyllä jos et ole rehellinen ja et halua jäädä kiinni valehtelusta

Eikä pelkästään utelias, vaan uhkaileva. Todennäköisesti väkivaltainen.

Vierailija
84/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuulumatonta. Jokainen huolehtikoon omista rahoistaan niin kauan kuin maksaa puolet yhteisistä kuluista. Jos et maksa osuuttasi yhteisistä jutuista, sitten jotenkin ymmärrän asian

Vierailija
85/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kannattaa erota ja odottaa maailman tappiin asti anteliasta roopeankkaa.

Vierailija
86/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota enemmän kuin siitä, että hän pyytää sinua näyttämään tilitiietosi olsiin (miehenä) huolissani tuosta uhkauksesta ”et halua tietää mitä käy jos et näytä". - Voisit tietsyti vastata, että voit näyttää, jos hän näyttää vastaavasti omansa. Ellei mies tähän suostu, niin minä saattaisin harkita eroa, koska en voisi olla yhdessä kumppanin kanssa, joka a ei luota minun tapaan käyttää rahaa, ellei hänellä ole erityistä aihetta epäillä ; jos b on, niin esittää perusteen tai perusteet miksi epäilee c joka ei suostu raha-asioiiden avoimuudessa toimimaan yhtä avoimesti kuin, mitä vaatii tai yrittäisi vaatia minulta.

Miksi olisit huolissasi tuosta sanomasta? Mies  heittää naisen pihalle jos avoimuutta ei ala herumaan raha-asioissa. Et ole mies vaan nainen viestisi perusteella. Miehet alkavat kyselemään parisuhteessa naisen raha-asioiden perään siinä vaiheessa kun tuntuu siltä että mies maksaa yhteiset laskut ja elämisen ja nainen ostelee käyttötavaroita itselleen. Hyvin yleinen tilanne varsinkin nuorempien parisuhteissa. Nuorilla naisilla on käsitys nykyään että näin kuuluu olla jos mies rakastaa. Ei se ihan niin ole. Minulla on poikia joita auttelen raha-asioissa kun opiskelevat. Toinen muutti yhteen tytön kanssa joka osoittautui tällaiseksi loiseksi. Sanoin että kustannan tiettyjä juttuja poikani puolesta mutta tytön tai tämän vanhempien täytyy kustantaa oma osuus. Niinhän siinä sitten kävi että maksamatta jäi se osa, valehteli että kyllä maksaa itse, oikein oli tuohtunut että pyydettiin maksamaan ja näyttämään että on maksanut. No eihän se näyttänyt, aina oli joku ongelma eikä poika jaksanut pyydellä jatkuvasti. Jonkun aikaa pystyi pimittämään ettei omaa osaa laskuista maksettu ennen kuin tuli perintäilmoituksia, pojan nimellä kun oli kaikki. Tyttö sai lähteä saman tien niin suhteesta kuin asunnosta. Yritti vielä viedä pojan tavaroita mukanaan. Sen jälkeen on tyttöystävät saaneet kummallakin asustella omissa kodeissaan. Kova hinku tytöillä muuten muuttaa nuorten miesten koteihin. Niin helppoa kun kaikki laskut on tietysti sen nuoren miehen nimissä. Parhaassa tapauksessa unohtaa jonkun ajan perästä pyydellä rahoja. 

Kyllä. Olen luuelmpa, että Ap:lle saattaa olla oikeasti parempi jättää kumppaninsa, jos hänen kumppaninsa ei luota hänen tapaansa käyttää rahaa. Ja toiseksi ellei hän (kumppani) puolestaan vastavuoroisuuteen avoimuuden osalta (Vai uskotko, että sukupuoli suojaa, jotenkin vastuuttomalta rajan käytöltä?)  Ja kolmanneksi siksi, ettei kenenkään pidä sietää peruteetonta ja epämääräistä uhkailua omien raha-asioiden osalta. Tai ainakin itselleni jäio epäselväksi millä perusteella Ap:n kumppani epäilee nyt ettei Ap:n raha-asiat ole kunnossa. 

T Edelleen meis, joka on Ap:n puolella, vaikka sukupuoleni tuskin on tässä kohtaa kovin olennainen seikka.  

Kiitos viestistä, kiva että joku mies jakaa ajatuksiaan!

Niin tuosta että millä perustein epäilee; käytännössä mieheni siis stressaa hyvin herkästi raha-asioista. Oli itse lomautettuna töistä koronan takia, ja vastikään palasi töihin. Minä tein keikkaluontoista työtä ja opiskelin samalla. Olen paiskinut aika paljon sen eteen että pärjäämme. Mies on lisäksi masentunut, ja siksi hänen reagointinsa ovat usein jyrkkiä ja harkitsemattomia.

Hänellä on jonkinasteinen luottamusongelma lapsuudesta, eikä osaa luottaa. Toki siinä kehittynytkin. Aiemmin mm vaati näyttämään puhelintani ja viestejäni jne. Jatkuva epäily on raskasta mutta olen ajatellut sen menevän parempaan suuntaan kun nyt käy terapiassa ja syö lääkkeitä.

No joo, en tässä koko elämäntarinaani ala raapustamaan mutta pointtina se että välillä itsekin kaipaa jutteluapua, vaikka sitten täältä. On välillä tosi raskasta olla jatkuvan epäilyn alla. Ap

Maksatko oman osasi laskuista? Siis yhtä paljon kuin mies? Jotenkin susta tulee sun tekstin perusteella hieman epäluotettava vaikutelma. Luin kaikki sun tekemät tekstit tänne. Taisit keksiä miehen mielenterveys-ongelmat ihan itse:D

Voi kunpa olisinkin keksinyt! Maksan taloutemme kaikki laskut. Ap

Niin? Vuokra 900€, sinä maksat kotivakuutus 10€/kk, puhelin- ja nettilaskut max. 50€/kk, sähkö 20€/kk, vesi 50€/kk. Kuukauden vesilinssikeittoihin 100€/kk. En ihmettele että miestä stressaa.

100€ ruokaan? Ehkä sinulla. Meillä menee miehen kanssa ruokakuluihin helposti neljä sataa. Viikossa satanen, kun syö terveellisesti, hommaa välillä hygieniatrvikkeita, tms menoja jotka lasken ruokakuluihin. Laskuihin tulee myös molempien salimaksut. Karsia voi aina, mutta kyllä mies ainakin hymy huulessa toivoo minulta ruokatoiveita jne, eikä silloin näytä rahahuolet painavan. Ap

Niin? Silti se on huomattavasti vähemmän kuin miehen maksama osuus. Maksa puolet tai muuta omillesi. Osa-aikatöitä on tarjolla myös opiskelijoille. Ihme tuhlaaja ja lokki.

Surullista jos sun naisasiat on menneet aina näin ikävästi että lähtökohtasi on se että minä olen naisena tässä se lokki, ja tuhlaaja. Lokista puhutaan silloin kun toinen elää toisen siivellä, ei silloin kun kulut jaetaan taloudessa molempien kantokyvyn mukaan.

Ei ne kulut laske millään tavalla vaikka naisella olisi pienemmät tulot niin kaikki maksut puoliksi ja vaikka tasaus pakollisten maksujen jälkeen jos toinen kokee jäävänsä vähemmälle

Vierailija
87/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap kysynyt vuokranatajalta, onko miehesi hoitanut vuokrat kuten on sovittu? Kuulostaa siltä, että saatatte olla joutumassa taivasalle ja mies epätoivoisena etsii tapaa maksaa vuokrarästit.

Mulle tuli kans mieleen tämä! Tai että mies itse tuhlaa rahojaan. Se epäilee joka itse käyttäytyy epäilyttävästi. Pettäjä on mustasukkainen koska itse pettää. Älä alistu uhkailuun. Toki voitte jatkossa tehdä yhteisen tilin johon laitatte rahaa, mutta sinun tilisi on sinun tilisi. Jokainen saa vapaasta tahdostaan näyttää tietojaan, mutta uhkailun alaisena niitä on turha näyttää kellekään.

Vierailija
88/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi mitään ongelmia näyttää tilitietojani. Onko niin, että rahankäyttösi on jotenkin holtitonta, ja tuhlaat turhuusiin ja hömppään? Hävettääkö sinua rahankäyttösi?

Ei minullakaan, mutta en käskystä näytä yhtikästä mitään. Omasta tahdosta näytän, jos näytän. 

Vierailija
89/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kannattaa erota ja odottaa maailman tappiin asti anteliasta roopeankkaa.

No onneksi on kumppani, jota ei kiinnosta tilitietoni. Hyvin menee. 

Vierailija
90/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Sinä et silloin olekaan lokki tai lokkeilet sovitusti.

Vierailija
91/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maksetaan puoliksi vaikka toistemme tilejä ei tsekata. 

Vierailija
92/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole rehellinen ja sinulla on salattavaa, nyt ymmärrän paremmin miksi et halua näyttää tilitapahtumia. En ole yhtään tavannut yhtään ainutta ihmistä joka olisi rehellinen ja haluaa salata asioita.

Vierailija
93/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi mitään ongelmia näyttää tilitietojani. Onko niin, että rahankäyttösi on jotenkin holtitonta, ja tuhlaat turhuusiin ja hömppään? Hävettääkö sinua rahankäyttösi?

Olen seurustellut luonnehäiriöisen kanssa ja minulle oli ongelma näyttää milloin mitäkin ja riisua mitäkin vaatetta jne. 

Normaalin ihmisen kanssa nuo hommelit jaetaan ja näytetään ihan hyvässä sopusoinnussa. 

Miten tämä pari voisi ottaa koskaan esim. asuntolainaa yhdessä kun toisen tuloista ja menoista ei olisi tietoa. Ei jatkoon tämä parisuhde.

No me otettiin sen hullun kanssa yhteinen laina. Onneksi tajusin juosta kuitenkin melko nopeasti. 

Ap, nyt ihan ekaksi miehen luonne mietintään ja ymmärrys minimiin. Sinä ansaitset hyvän elämän!

Vierailija
94/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maksetaan puoliksi vaikka toistemme tilejä ei tsekata. 

Niin? Eihän se ole silloin lokkeilua toisin kuin ap:lla.

Vierailija
95/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut jostain lokkeilusta? Kun kummatkin ovat hyvätuloisia, silloin ei tarvitse rahasta puhua ja tilinauhoja näyttää. 

Vierailija
96/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitiedot voidaan katsoa yhdessä MOLEMPIEN tahdosta. Isäni sanoi minulle jo kauan aikaa sitten että älä koskaan anna pankkitunnuksiasi edes miehellesi ja jos katsotte tilitietojasi jotain varten, sinä ohjaat selaamista.

Ei ehkä mikään ihmeellinen neuvo mutta sellainen jonka muistan kun olin parisuhteessa kontrolloivan, sekopäämiehen kanssa. Älä ap alistu!

Vierailija
97/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelija-ap käyttää työssäkäyvän miehen rahoja tai omaisuutta esim asunto, on miehellä oikeus tietää.

Vierailija
98/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotteet on kyllä välillä hauskaa luettavaa, rahoitusneuvojana niitä joutuu töissä päivittäin selaamaan. Tilitapahtumat kertovat todella paljon ihmisestä, välillä tuntuu kuin toisien päiväkirjaa lukisi.

Minulla ei ole salattavaa tilitapahtumissani, mutta näyttäisin ne puolisolleni vain yhteisen lainan ottamisen yhteydessä, jos hän pyytäisi.

Vierailija
99/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut jostain lokkeilusta? Kun kummatkin ovat hyvätuloisia, silloin ei tarvitse rahasta puhua ja tilinauhoja näyttää. 

Vaikuttaako ap hyvätuloiselta? Ketjussa on kysymys hänestä, ei sinusta.

Vierailija
100/132 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä suhteessa meillä oli yhteinen taloustili ja sitten omat tilit. Tässä nyt kun mietin, niin eksä ei tainnut koskaan nähdä tilitietojani. Palkan siis tiesi suunnilleen, mutta ei kuitenkaan hajua mitä tapahtumia tililläni oli. Sama homma hänen osaltaan. Tiesin palkan, mutta ei  mitään hajua mihin kaikkeen sitä rahaa käyttikään paitsi yhteiseen taloustiliin.