Mies sanoi rumasti, olinko liian herkkä?
Hänellä oli huono päivä jolloin kukaan meistä tuskin on parhaimmillaan. Hän kuitenkin suivaantui kun yritin lohduttaa ja puhui minulle todella rumasti ja vähätellen että mitä mikä muka naisena mistään ymmärrän.
Estin hänet ja päätin että minulle ei alatyylisesti puhuta vaikka miten olisi huono päivä varsinkin kun yritin vain olla myötätuntoinen. Pitäisikö vielä yrittää jutella vai antaa olla?
Emme siis ole suhteessa, mutta asiat olivat menossa siihen suuntaan.
Kommentit (59)
Pyydä mies kertomaan oma versionsa tapahtuneesta niin palataan sitten asiaan.
Et kertonut tarpeeksi yksityiskohtaisesti että voisi varmuudella sanoa, mutta luultavasti olit liian herkkä. Minusta.
Jos "turpa tukkoon" on sinusta niin alatyylinen ilmaisu ettet sitä mitenkään voi hyväksyä ja päättäisit lopettaa tapailun, koska sinä olet oman arvosi tunteva vahva nainen jolle ei puhuta noin.
Kaikilla keittää joskus yli. Jos mies pahoittelee myöhemmin? Eri asia jos mies puhuu jatkuvasti noin eikä koe tehneensä väärin
Vierailija kirjoitti:
Onkohan exäni? Saattoi avautua jostain aiheesta, mutta jos yritti lohduttaa niin heti oli puolustuskannalla "älä edes yritä". Siinä tuli vähän ahdistunut olo kun pitää kuunnella toisen pahaa oloa, mutta kumminkaan ei saa sanoa asiaan liittyen mitään.
On, just sinun exä. Ja tuon yhden toisenkin joka mietti samaa. Sama mies, onpa jännää!
Kiitos näkökulmista. Ehkä minun pitää jutella vielä asia läpi miehen kanssa. Riippuu sitten siitä mitä seuraavaksi.
En haluaisi olla mitenkään pikkumainen ja liian herkkä joka ei elämää kestä, mutta ihan kamalan vieras ajatus että minusta olisi luonnollista että toinen saa haukkua minua kirosanojen saattelemana ja käskeä minun naisena tukkimaan turpani. Tällä hetkellä tuntuu että vaikka yrittäisin niin en saa sitä väännettyä normaaliksi tavaksi jutella puolisolle. Tai yhtään kenellekään.
Ap
Ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten jos miehet olisi yhtä herkkähipiäisiä ja törkeitä toisille mitä naiset on miehille.
Miksi naiset saa solvata ja haukkua miehiä mitä ihmeellisimpien tekosyiden varjolla mutta miehet ei saisi sano naiselle mitää mikä loukkaa tämän tunteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset itsekin sanoo mitä sylki suuhun tuo ja se pitää hyväksyä mutta mieheltä vaaditaan koko ajan täydellistä kunnioitusta ja mitään alatyylistä ei saa naiselle sanoa tai käy juuri näin lapsellisesti että minä en sun kanssa leiki kun puhuit rumasti
No en kyllä todellakaan puhu ihmisille alatyylisesti niin vähäisestä syystä kuin että itselläni "huono päivä".
En koko elämässäni ole puhunut, enkä aio katsella elämässäni ihmisiä, jotka niin käyttäytyvät.
T. Nainen
Eihän kukaan koskaa itse tee mitään vaan kaikki muut. Tuohan olisi sama asia kun kierrettäisiin vankilat läpi ja kysyttäisi vangeilta kuinka moni on syytön ja sen perusteella väitettäisiin että näin iso prosentti vangeista on vangittu syyttömänä
Mikä oli se niin törkeä lause että noin verisesti loukkaannuit?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näkökulmista. Ehkä minun pitää jutella vielä asia läpi miehen kanssa. Riippuu sitten siitä mitä seuraavaksi.
En haluaisi olla mitenkään pikkumainen ja liian herkkä joka ei elämää kestä, mutta ihan kamalan vieras ajatus että minusta olisi luonnollista että toinen saa haukkua minua kirosanojen saattelemana ja käskeä minun naisena tukkimaan turpani. Tällä hetkellä tuntuu että vaikka yrittäisin niin en saa sitä väännettyä normaaliksi tavaksi jutella puolisolle. Tai yhtään kenellekään.
Ap
Ei ole kukaan tainnut väittää normaaliksi tavaksi vaan korostanut sitä, että se on nimenomaan epätavallisessa tilanteessa syntynyttä puhetta. Oleellista on mielestäni se, onko mies pahoillaan, kykeneekö näkemään sen että on loukannut sinua, ja puhuuko noin useinkin.
Lisäksi sinun pitää mahdollisesti pystyä tarkastelemaan, oletko saattanut loukata miestä tahtomattasi. Vaikka tarkoitus olisi täysin hyvä ja aivan ihana, niin aika moni voi varmaan jos ei muistaa, niin kuvitella tilanteen jossa toisen lohtu tuntuu lähinnä veetuilulta.
PS täällä on ylianalysoitu tuota "huono päivä". Se ei välttämättä tarkoita sitä että aamulla kahvimaito oli loppu ja joku kiilasi eteen motarilla, se voi olla paljon vakavampaa.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään tuputtanut lohdutusta, ajattelin että hän varmaankin kaipaa myötätuntoisia sanoja kun halusi kertoa huonosta päivästään. Aihe siirtyi myös hänen huonontuneeseen terveydentilaansa ja kun ehdotin lääkäriin menoa (olen huono henkilö terveysasioihin ottamaan kantaa) niin siitähän se raivo sitten syttyi.
Hän tosiaan sanoi niin rumasti että enpä siinä hetkessä nähnyt muuta mahdollisuutta kuin eston. Minulle ei noin puhuta vaikka mikä olisi.
Nyt sitten harmittaa. Haluaisin tavallaan puhua asian selväksi, mutta toisaalta mietin että sotiiko se omaa itsearvoani vastaan. Olen vasta etsimässä omia rajojani ja tutustumassa deittimaailmaan huonon lapsuuden jälkeen.
Stressaavaa olla näin kiinni omissa mielenliikkeissä.
Ap
Hyvä jotta kävi ilmi jo tässä vaiheessa, pystyt vielä vaihtamaan. Itse en raatsisi enkä edes ilkeäisi mollata ketään joka hyväntahtoisuuttaan pyrkii lohduttamaan itseäni. Löytäisit paremman.
Mies sivusta
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten jos miehet olisi yhtä herkkähipiäisiä ja törkeitä toisille mitä naiset on miehille.
Miksi naiset saa solvata ja haukkua miehiä mitä ihmeellisimpien tekosyiden varjolla mutta miehet ei saisi sano naiselle mitää mikä loukkaa tämän tunteita?
Miehet ovat herkkähipiäisiä ja valmiita kostamaan verissä päin kun se ykskin mulkkas mua niin pahasti jne... helvetin lapsellisia.
Mies
No nyt olen sitten ihan sekaisin kun keskustelun innoittamana laitoin miehelle viestiä. Hän ei aluksi edes ymmärtänyt mistä puhun ja sen jälkeen totesi että pitääpä vielä uudestaan lukea mitä tuli sanottua. Hänen mielestään hän raivosi asialle, ei minulle. Minusta taas solvaukset kohdistuivat minuun ja siihen mitä sanoin. Mites tästä pattitilanteesta eteenpäin menettämättä omia hermojani?
Ps. Kommentteihin siitä että miksi naiset sitä ja tätä. Mielestäni kukaan ei saisi ikinä puhunua kenellekään loukkaavaati.
Lisäksi miehen huono päivä liittyi sillä hetkellä lähinnä sen päivän aikana tapahtuneisiin ikäviin sattumuksiin sekä pidempään vaivanneesee huonoon terveydentilaan.
Ap
Äskeiset "Mies" -viestit on selvästi kirjoittanut nainen, ja jokainen mies tietää tämän.
T. oikea mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaadi täydellisyyttä ja saa ihminen suutahtaa, mutta alatyylinen puhe minulle tuntui pahalle. Mietin että sietävätkö muut sitä suhteissaan.
En tarjonnut toiselle terapiakliseitä enkä yrittänyt muuta kuin kommentoida ymmärtäväisesti. Tiedän itsekin etteivät maailmanparannuskliseet auta silloin kun suututtaa oikein kunnolla.
Ap
Ei kerta homoa tee.
Halu ja aikomus tekee, vaikkei tekisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Äskeiset "Mies" -viestit on selvästi kirjoittanut nainen, ja jokainen mies tietää tämän.
T. oikea mies.
Hesarin rolli ei ole mies.
Oikeampi mies.
Vierailija kirjoitti:
Mites tästä pattitilanteesta eteenpäin menettämättä omia hermojani?
Ps. Kommentteihin siitä että miksi naiset sitä ja tätä. Mielestäni kukaan ei saisi ikinä puhunua kenellekään loukkaavaati.
Vaikea juttu, koska hermojen menettäminen on sellainen juttu että kukaan ei saisi ikinä sitä tehdä. Heheh!
Tietenkään kukaan ei saisi puhua kenellekään loukkaavasti. Silti ihmiset tekevät niin kun ovat suuttuneita. Itsekin olen tiuskinut lapselle, ja se on väärin, mutta mielestäni se ei tarkoita että lapsen pitää hakea sijoitusta.
Ihmiset tekevät virheitä, tunnekuohuissa tulee sanottua pahasti, aina sitä ei edes kunnolla tajua. Aikuinen ihminen pystyy keskustelemaan näistä ainakin myöhemmin, ymmärtämään, pyytämään ja antamaan anteeksi.
Ne jotka täällä väittää etteivät itse koskaan ole puhuneet puolisolleen loukkaavasti puhuvat paskaa.
Kuka jaksaa tuollaisia turhan kitisijöitä. Ei jatkoon.
En hyväksyisi ollenkaan. Jos toista kunnioittaa, silloin ei puhuta rumasti eikä solvata, vaikka itsellä olisi kuinka huono päivä tahansa. Estäminen sen sijaan on mielestäni lapsellista ja epäkypsää.
Jos mies ei tajunnut loukanneensa vaan hänelle haukkuminen on hermostuneena normaalia ja hyväksyttävää käytöstä, tapailu loppuisi ehdottomasti siihen ja toivottaisin kaikkea hyvää jatkoon.
Huonoa kohtelua ei tarvitse sietää. Sinuna minä ottaisin sen eston pois ja kuulostelisin miten mies jatkossa reagoi. Jos soittaa ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut , minä en jatkaisi hänen kanssaan. Silloin mies luulee että on ok puhua rumasti. Mulla on takana pitkä liitto ja mies ei koskaan ole puhunut minulle rumasti. Kuuntelen kauhuissani miten jotkut naiset sietävät huo...lua sun muuta. Missä itsekunnioitus?