Kerro, miksi äänestit PKN Euroviisuihin?
UMK15 kilpailun voitti tänä vuonna Pertti Kurikan Nimipäivät. Perustele, mistä syistä äänestit PKN Euroviisuihin?
Itse on vaikea ymmärtää, miksi suomalaiset ei tajua, että 1) Euroviisuja ei koskaan tulla voittamaan suomenkielisellä kappaleella. Ikinä. 2) Laulu itsessään on kamala ja 3) Euroviisuja ei voiteta sillä, että on hyvä jätkä - se on edelleen laulukilpailu, jonka usein voittaa friikit, joskus aidosti hyvä musiikki.
Joten kerro, MIKSI ihmeessä äänestit PKN? Millä ominaisuuksilla ajattelit, että Euroviisuvoitto tulee kotiin?
Kommentit (104)
Ei sanomanlevitysblaablaablaa...
En äänestänyt, mutta olisin, jos tuollaisia harrastaisin. Kun kuulin ensimmäistä kertaa yhtyettä levyltä, niin ajattelin, että hauskaa, että jotkut jaksaa tehdä vielä tosissaan tuollaista seiskaseiskahenkistä punkia. Sain vasta myöhemmin tietää, että kyseessä oli kehitysvammaisten yhtye. Hyvä biisi! Minkäst teet, jos miehet mahdollisten rajoitteidensakin kanssa laittavat pöytään paremman esityksen kuin ns. normaalit.
Conchita Wurst veti aivan upean show'n viime vuonna. Laulajan habitus partoineen, irtoripsineen ja komeine hiuksineen ja pukuineen oli täydellinen, upea valoshow siihen vielä päälle! Mutta laulu itsessään ei ollut kovinkaan omaperäinen tai erityisen hyvä. Se oli tavanomaista keskieurooppalaista paatosta. Ei se ollut mikään paras laulu.
"Keharit tulee sairaan kalliiksi." No niinpä ne tulevat, mutta eikös sama päde koulutettaviin lapsiin, eläkeläisiin, työttömiin, jne. Kaikkiin meihin, jotka tarvitsemme joskus jotakin. Sinähän et koskaan sairastu, vanhene, jää eläkkeelle, laita lapsiasi kouluun saatika päiväkotiin ....
Kehariksi synnytään/joudutaan, harva haluaa tahallaan vammautua. Käsittääkseni lääketiede tekee jo kaikkensa ettei kehareita syntyisin, poliisi puhalluttaa rattijuoppoja auto-onnettomuuksien estämiseksi jne ... Minä olen iloinen PKN'sta, koska he tuovat vammaisuuden meidän tavallisten lähelle. Heille kuuluvat samat ihmisoikeudet kuin sinulle ja minulle.
Terveyttä ja pitkää työikää sinulle.