Kerro, miksi äänestit PKN Euroviisuihin?
UMK15 kilpailun voitti tänä vuonna Pertti Kurikan Nimipäivät. Perustele, mistä syistä äänestit PKN Euroviisuihin?
Itse on vaikea ymmärtää, miksi suomalaiset ei tajua, että 1) Euroviisuja ei koskaan tulla voittamaan suomenkielisellä kappaleella. Ikinä. 2) Laulu itsessään on kamala ja 3) Euroviisuja ei voiteta sillä, että on hyvä jätkä - se on edelleen laulukilpailu, jonka usein voittaa friikit, joskus aidosti hyvä musiikki.
Joten kerro, MIKSI ihmeessä äänestit PKN? Millä ominaisuuksilla ajattelit, että Euroviisuvoitto tulee kotiin?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:54"]Joka vuosihan sinne on äänestetty ties mitä sodomiitteja esiintymään. Biisit ovat olleet täysin perseestä, joten ainakaan musiikillisilla avuilla tätä kisaa ei ole voitettu vuosikausiin. Hyvä vaan että PKN herättää huomiota. Huomattavasti terveempiä he ovat kuin kaikenmaailman transupellet, joita siellä on tupa täynnä, niin esiintyjinä kuin yleisössäkin!
[/quote]
Kehitysvammaisiahan ne homotkin ovat, joten eihän tässä mitään uutta ole! Antaa palaa vaan Pertti Kurikan pojat!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:22"]
Sanotaanko niin että uksiköän noista UMK:n muista bändeistä ei olisi pärjännyt euroviisuissa yhtään sen paremmin. Punkkia ei oo aiemmin nähty. Ja mikä hienointa nää jätkät tekee tätä siks että ne aidosti tykkää siitä, ei rahan ja maineen takia niinkuin nuo muut. Siispä voitto meni eile aidoimmalle bändille, ei millekkään tusinapaskalle. Helppo sivusta on huudella ja moittia, osallistukaa itse ensi vuonna niin nähdään kuinka hyviä olette;)
[/quote]
Siis mitä hemmettiä :D Miks pitää lytätä muita esiintyjiä? Hekin tekevät tuota varmasti täydellä sydämellä.
Ja mistä sä tiedät PKN:n motiivit? Ihan yhtälailla he voivat olla vain rahan ja maineen perässä, hekin ovat vain ihmisiä. Vai kuulutko sä tähän ah-niin-suvaitsevaan porukkaan, jonka mielestä kehitysvammaiset on vaan niiiiiiin söpöjä ja hellyyttäviä ja yksinkertaisia? Todella säälittävää, ja kehtaat kutsua itseäsi vielä suvaitsevaiseksi kun et pysty edes ajattelemaan kehitysvammaisista kuin normaaleista ihmisistä :D
Mä todella toivon noin, että tämä menee niin, että PKN todella toimii noin kuin moni on ajatellut, että herätetään ihmisiä (etenkin valtioissa, joissa vammaisia eniten sorretaan) miettimään vammaisten oikeuksia ja kykyjä positiivisessa mielessä eikä niin, että ihmiset vain nauravat mielestään friikkishowlle ja missaavat koko pointin esityksen takana. Ihan kummin vain voi käydä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:29"]
Kun olen olevinaan suvaitsevainen. Oikeasti en siedä kehitysvammaisia. Halusin hurskastella kun oli niin helppoa; vain äänestysnappulannpainallus.
[/quote] Oletko nuori??? Voit itse saada vielä vammaisen joka ei näy testeissä. Miten sitten???? Nöyräksi varmaan vetää sitten.
[/quote]
Tämä oli ironiaa. Lähipiirissäni on kehitysvammainen ja ainakin hänen saamansa kohtelu onnjaukana suvaitsevaisesta. Usein on hieno sanoa olevansa sellainen mutta käytäntö kertoo totuuden.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:22"]
Sanotaanko niin että uksiköän noista UMK:n muista bändeistä ei olisi pärjännyt euroviisuissa yhtään sen paremmin. Punkkia ei oo aiemmin nähty. Ja mikä hienointa nää jätkät tekee tätä siks että ne aidosti tykkää siitä, ei rahan ja maineen takia niinkuin nuo muut. Siispä voitto meni eile aidoimmalle bändille, ei millekkään tusinapaskalle. Helppo sivusta on huudella ja moittia, osallistukaa itse ensi vuonna niin nähdään kuinka hyviä olette;)
[/quote]
Siis mitä hemmettiä :D Miks pitää lytätä muita esiintyjiä? Hekin tekevät tuota varmasti täydellä sydämellä.
Ja mistä sä tiedät PKN:n motiivit? Ihan yhtälailla he voivat olla vain rahan ja maineen perässä, hekin ovat vain ihmisiä. Vai kuulutko sä tähän ah-niin-suvaitsevaan porukkaan, jonka mielestä kehitysvammaiset on vaan niiiiiiin söpöjä ja hellyyttäviä ja yksinkertaisia? Todella säälittävää, ja kehtaat kutsua itseäsi vielä suvaitsevaiseksi kun et pysty edes ajattelemaan kehitysvammaisista kuin normaaleista ihmisistä :D
[/quote]
Samaa mieltä! Fbssäkin oli uutisten alla kommentteja joissa kannustettiin pkn ja samalla haukuttiin esim. Satin Circusta satiais sirkukseksi ja bändin jäseniä hinttareiksi yms. Todella suvaitsevaista. Ja jos joku oli kommentoinut ettei pidä pkn biisistä niin hyökättiin kimppuun ja syytettiin suvaitsemattomuudesta ja vihasta vammaisia kohtaan.
Äänestin parasta esiintyjää ja parasta biisiä, eli PKN:ää. Se, kuinka Wienissä käy, on minulle yhdentekevää. Veikkaan kyllä, että hyvin käy.
Kahdeksan muuta finalistia hakkasivat PKN:n vain yhdessä asiassa; noloudessa. Erityisesti mieleen jäi se ylipainoinen kiljukaula, tummahipiäinen räppäri ja sinipukuinen rillipää. Mikä heidän tekosyynsä oli? Kun estraadille tuli ryhmä "persialainen tori", oli pakko vaihtaa kanavaa.
Kartsa on minun baarituttu. Tykkään punkista. Biisi on sopivan pituinen. Jää äänestäjien mieleen. Paljon on syitä miksi äänestin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:29"]En äänestänyt. ei tuu voittaan, hävettää ihan minkälaista musiikkia suomesta taas tulee. Vissiin ihmisillä ei kiinnosta enää? [/quote] No eipä ole voittanut 99 prosenttia muistakaan suonen edustuskappaleista.
[/quote]
2006 Lordi myötähäpeä voitti ja 1973 Mario Rung on oli kuudes, siinä on Suomen parhaat sijoitukset. Euroviisujen iimeisenä on oltu ehkä viisi kertaa. En jaksa laskea, mutta varmaan 80% viisuista suomen sijoitus on ollut viiden viimeisen joukossa.
[/quote]
Väärin voitettu?
On se hankalaa kun voittamisen lisäksi pitäisi vielä voittaa oikein. Jos voitetaan väärin niin sitten voitto on pahempi asia kuin se että oltaisiin jääty viimeisiksi.
En kuvitellut, että heillä olisi mahdollisuus voittaa Euroviisuja. Mutta ajattelin, että heillä on mahdollisuus voittaa Suomen karsinta ja päästä mukaan Euroviisuihin. Minulle Euroviisut ei ole mikään elämää suurempi juttu, mutta näille kilpailijoille on hieno kokemus päästä osallistumaan. Wien on kiva kaupunki ja halusin lähettää pojat sinne mukavalle reissulle. Musiikillisesti uskon että kaverit erottuvat harmaasta massasta. En ole varma, erottuvatko edukseen, vai erottuvatko muuten vaan.
Ja ainahan on pieni mahdollisuus, että ihmiset, jotka ajattelevat Euroviisuista "fu** this sh**" äänestävät Suomen voittoon. Jos hevarit äänestivät Lordin voittoon, niin miksei punkkarit vois äänestää Pertti Kurikan Nimipäivät voittoon?
Ei tärkein, mutta ei myöskään vähäisin syy äänestämiseen ollut se, että tiesin monien ihmisten ottavan tästä kauheat pultit. Nyt nautin kuin persujen vaalijytkystä konsanaan!
Pertti k ei ole yhtaan sen aidompi kuin kukaan mukaan. Paljon huonompi sen sijaan verrattuna muihin kilpailijoihin. Biisi itsessään oli paskoista paskin. Sillä on hyvä päästä nollakerhoon. Eipä tarvi finaaliin treenata.
kiitos.
Tuo on niin totta! Ei pkn häpäise suomea, suomen häpäisee nämä "muutan ruotsiin" -tyypit.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:09"]
UMK15 kilpailun voitti tänä vuonna Pertti Kurikan Nimipäivät. Perustele, mistä syistä äänestit PKN Euroviisuihin? Itse on vaikea ymmärtää, miksi suomalaiset ei tajua, että 1) Euroviisuja ei koskaan tulla voittamaan suomenkielisellä kappaleella. Ikinä. 2) Laulu itsessään on kamala ja 3) Euroviisuja ei voiteta sillä, että on hyvä jätkä - se on edelleen laulukilpailu, jonka usein voittaa friikit, joskus aidosti hyvä musiikki. Joten kerro, MIKSI ihmeessä äänestit PKN? Millä ominaisuuksilla ajattelit, että Euroviisuvoitto tulee kotiin?
[/quote] 1) Minulle on ihan sama voittaako vai häviääkö 2) Minusta biisi oli kisojen paras. Musiikki on ensisijaiesti itseilmaisua ja kun se tulee sielusta se on hyvää 3) Edelleen: ihan sama mikä sijoitus. Äänestin koska tykkään aidosta musiikista, punkista enemmän kuin pop-musiikista, minulle tulee tästä esityksestä ja näistä esiintyjistä ihan helvetin hyvä mieli. Siksi.
Koska noista tämän vuoden vaihtoehdoista PKN oli vähiten ärsyttävä.
Jälkikäteen tajunnut kyllä kun seuraan esim. venäläistä sosiaalipolitiikkaa, että PKN:n suosio muualla Euroopassa näpäyttäisi juuri nyt todella hyvin Venäjää. Viesti kun on, että muualla on vielä ihmisillä ihmisoikeudet, Venäjän kehitysmaassa sen sijaan vammaiset lapset menee suoraan lastenkotiin tai muuhun laitokseen kuin karja. Ja näin tekee myös ne kivat venäläiset vanhemmat, valitettavasti.
Se viime vuoden ulina oli jotain niin järkyttävää. Yrittivät kuulostaa Muselle. Jouduttiin laittamaan telkkari mutelle. :D
Samoin Satin Circus oli nolo. Voi että me naurettiin, kun Satin Circusin kitaristi ääntenlaskuvaiheessa alkoi jo lyödä biisin riffiä ja keikuttaa nauraen päätään - ja sitten tuli tulos ja he putos. Mitä pellejä! :D
Koska olen ollut PKN-fani jo vuodesta 2011 ja halusin pitkästä aikaa hyvää musaa viisuihin. Ei se haittaa etteivät päässeet finaaliin asti.
En äänestänyt, mutta jos olisin äänestänyt, ääneni olisi mennyt Pertti Kurikan Nimipäiville. Tässä syitä:
- Euroviisuissa pitää erottua massasta, olla jotain uutta ja erilaista, sellaista että huomataan. Eikä voitto tai sijoittuminen silloinkaan ole varmaa, mutta edellytykset ovat olemassa.
- Kun vaihtoehtoina on jopa kotimaassa tuntemattomia tusinavetoja ja jo kansainvälistä menestystä saavuttanut bändi, kummalla on paremmat mahdollisuudet menestyä kisassa ja saada huomiota jo ennen kisoja? Jälkimmäisellä vaihtoehdolla? Niin, sitähän minäkin.
- Euroviisut järjestetään joka vuosi. Jos voittoa ei tänä vuonna tulekaan, niin mitä sitten? Jos voittoa ei enää koskaan tule, niin mitä sitten? Ei tämä niin vakavaa ole, etteikö voisi kokeilla välillä jotain oikeasti erilaista.
Ainoo mikä tässä hävettää on nää "Hävettää olla suomalainen" ihmiset. Mua ällöttää että te olette suomalaisia, jotka tätä hoette. Toivottavasti kukaan teistä ei kuulu tuttavapiiriini.
Äänestin, koska se oli ainoa näistä ehdokkaista, joka säväytti. Toisin kuin Viisukuppilassa uskotaan, olen Euroviisu-fani ja seurannut kisoja koko elämäni. Toisinaan Euroviisuissa on hyvä vähän herätellä ja tämä oli niin täydellisen punk, että se lämmitti. En usko voittoon, mutten usko, että voittoa olisi tullut muillakaan ehdokkailla. Eikä tosiaan häiritse, jos jäämme pisteittä. Huonoja pisteitä on saatu tosi hyvillä ehdokkailla, nää kisat vaan on sellaiset.