Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airedalesinterrieri

Vierailija
01.12.2021 |

Airis on nyt ollut meidän perheelle tosi kiinnostava rotu ja kun sitä nyt ollaan paljon tutkittu niin alettiin miettiä että minkäs hintaisia tällaiset pennut ovat. Mietittiin kuitenkin ottaa vasta 2022 puolella ehkä jopa vasta vuoden päästä, mutta olisi kuitenkin kiva teitää minkä hintaisia ne nyt ovat. Kokemusta löytyy edellinen koira menehtyi tuossa vuosi sitten ja vihdoin tuli aika uudelle koiralle taloon :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kysyt suoraan kasvattajalta?

Vierailija
2/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on airedalenterrieri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit koiran hintaa niin ei kannata hankkia.

Rotukoirat jotka on jostain ei-muodikkaasta rodusta (mopsi, pomeranian, mitänäitänyton) on 1200-2000€ välillä. Itse maksoin hyvästä rotukoirasta 1200€ vuosi sitten. Se kasvattaja on kyllä aika tarkka siitä ettei rahasta.

Vierailija
4/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airedalenterrieri hinta varmaan 1200 - 2000 niinku muillakin roduilla tuppaa olemaan

Vierailija
5/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostohinta on vain murto-osa koirasta koituvista kuluista. Kallishan rotukoira on, kyllä sen tietää. Liity johonkin airisryhmään, jos olet FB:ssa tai kysy tosiaan suoraan kasvattajilta.

Vierailija
6/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotukoirat jotka on jostain ei-muodikkaasta rodusta (mopsi, pomeranian, mitänäitänyton) on 1200-2000€ välillä. Itse maksoin hyvästä rotukoirasta 1200€ vuosi sitten. Se kasvattaja on kyllä aika tarkka siitä ettei rahasta.

Pommi "epämuodikas"? Eiköhän se ole aika tasaisen suosittu kuten muutkin pienet söpöläiset.

Vierailija
7/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pommi "epämuodikas"? Eiköhän se ole aika tasaisen suosittu kuten muutkin pienet söpöläiset.

Ajatusvirhe kesken viestin. Tuossa siis luettelin "muotirotuja" jotka on sitten kalliimpia. Pomeranian on muuten kallis siksi että se on luonnottoman pieni ja siksi on terveysongelmia, mopsi siksi että pennut pitää yleensä keisarileikata. En arvosta näiden omistajia kovin korkealle.

Tavalliset, ei-muotirodut asettuu tosiaan 1200-2000 välille. 2000 € on mielestäni ahneutta, mutta korona-aikaan kaikki menee...

Vierailija
8/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin ärsyttävä asenne. Puhdasrotuinen rotukoira hyvältä kasvattajalta voi maksaa mitä tahansa 700 ja 3000 euron väliltä. Mitenpä sitä alkaisi säästää ensimmäiseen omaan koiraan, jos ei edes tietäisi, paljonko pitää säästää?

Kyllä minullakin oli epämukava olo, kun kävin moikkaamassa tulevaa pentuani ja uskalsin kysyä vasta kolmannella vierailulla, että mitenkäs se hintapuoli. Että maksaako pentu 1200 € vai 1700 €. Olen keskiluokkainen, mutta kyllä 500 € on minulle suuri summa. Aiemmin olen kysynyt hinnan suoraan ja niin teen jatkossakin, vaikka kasvattajalle on varmasti kivempi kun pennunostajat tulevat kylään silmät sydämenkuvina, piikki auki ja lompakko levällään...

Vierailija
9/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin ärsyttävä asenne. Puhdasrotuinen rotukoira hyvältä kasvattajalta voi maksaa mitä tahansa 700 ja 3000 euron väliltä. Mitenpä sitä alkaisi säästää ensimmäiseen omaan koiraan, jos ei edes tietäisi, paljonko pitää säästää?

Kyllä minullakin oli epämukava olo, kun kävin moikkaamassa tulevaa pentuani ja uskalsin kysyä vasta kolmannella vierailulla, että mitenkäs se hintapuoli. Että maksaako pentu 1200 € vai 1700 €. Olen keskiluokkainen, mutta kyllä 500 € on minulle suuri summa. Aiemmin olen kysynyt hinnan suoraan ja niin teen jatkossakin, vaikka kasvattajalle on varmasti kivempi kun pennunostajat tulevat kylään silmät sydämenkuvina, piikki auki ja lompakko levällään...

Sielläpä vasta ärsyynnytään herkästi. Tyypillistä koirapiireissä.

Vain kasvattajalta, jolta aikoo sen koiran ostaa nyt, saa tiedon hinnasta. Vauvapalstalla kysely on siis yhtä tyhjän kanssa ja jos sitä aikoo harrastaa, kertoo se jotain siitä miten paljon ostajasta.

Esimerkiksi minun oman rodun sisällä hinta vaihtelee ihan normaalisti 1200-1800€ välillä. Miten ihmeessä vauvapalstan asiantuntijat osaa kertoa mitä koira maksaa, kun ostajan pitäisi osata etsiä vielä juuri se kasvattaja jonka kanssa hinta täsmää?

Itsekin kysyin hintaa koiran kasvattajalta etukäteen, tosin ei se minulle mikään vaikea kysymys ollut. Ei tosin ensimmäinen mielessä jään ja ilahduin kovasti kun se oli hintahaitarin alapäästä.

Vierailija
10/10 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran hankintahinta on merkityksetön, kun miettii kuinka paljon asiallisesti hoidettuun koiraan kuluu vuosien mittaan rahaa. Koiran ikääntyessä rahaa alkaa kulua vielä enemmän eläinlääkärikulujen myötä.

Hinnan sijaan tärkeämpää on miettiä, minkälainen on koiran käyttötarkoitus. Ei metsästyskoiraa sohvakoiraksi jne. Tärkeätä on myös katsoa, minkälaiselta kasvattajalta koira hankitaan.

Puhun nyt ainoastaan rotukoirista, en näistä epämääräisistä tori.fi:n sekarotuisista tai näistä ns. rescue-koirista, joiden taustalla saattaa pyöriä ihan hurja, ihmisten tunteisiin tehokkaasti vetoava, raaka ja säälimätön pentubusiness.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme