Onko 21 vuotias vielä lapsi sinusta?
Kommentit (53)
Asia ei ole niin mustavalkoinen.
Lain mukaan, ikänsä puolesta, hän on nuori aikuinen ja niin onkin, mutta mitä tulee aivoihin niin 21v on vielä melko raakile ja keskenkasvuinen ja se näkyy monilta osin käyttäytymisessä, ollaan esimerkiksi "kuolemattomia".
Aivot kehittyy nykytiedon mukaan 30v ikään saakka, ei enää edes 25v ikään vaan tosiaan 30v.
Kyllä ne on, tui tui ihanat lapsukaiset.
Ainakin ulkonäöllisesti, näyttävät ihan 14v teineiltä
Kokemusmaailmaltaan, arvostelukyvyltään ja henkisesti aivan kakaroita, aina 35 vuotiaiksi asti, sitten ehkä alkaa tulla jonkinlaista menttaalista aikuisuutta ajatteluun. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni mielestä hänen noin kolmikymppiset lapsensa ovat todellakin vielä lapsia.
Hyvin ymmärsit kysymyksen, Ritva. Ja sinullakin on äänioikeus. Voi hyvä jumala.
Lain mukaan ei, mutta mun mielestäni kyllä. Eli kyllä.
Ei ole. Ihan aikuinen on vaikka toki ihminen kypsyy koko ikänsä jollain tapaa ja erityisesti kahden- ja kolmenkympin välissä.
Joku toki voi käyttäytyä aivan kuin kakara jos ei ole annettu kehittyä ja vaadittu vastuuta itsestään ikään sopivin askelin.
40-vuotias on lapsi minulle, minun lapseni.
Ei ole lapsi. Mutta omat lapset ovat ikuisesti minun lapsiani, vaikka ovat täysjärkisiä aikuisia.
Ei. Joku voi olla hyvin nuori tai toinen lapsellinen. Mutta aikuiset vasta leluilla leikkivätkin, jotkut. Riippuu yksilöstä minkälainen luonne on tai arvomaailma. Osa kai mennyt samaan muottiin.
No ei ole lapsi. Jos on niin jotain on pahasti vialla tai ei ole terve. Nuori aikuinen mutta aikuinen joka tapauksessa.
Amerikassa silloin vasta saa ostaa akoholia.
On henkiseltä kehitykseltään vielä enemmän lapsi kuin aikuinen. Ihan untuvikko vielä aikuisten maailmassa ja niin saa ja pitää ollakin.
Ystäväni mielestä hänen noin kolmikymppiset lapsensa ovat todellakin vielä lapsia.