Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas samat 2-3 tyyppiä anoneet palkattomia lomia joulu-uusivuosi -viikolle.

Vierailija
01.12.2021 |

Huoh. 🙄

Noh, eivät ole sitten ensi vuonna ainakaan listan kärjessä kun mietimme ylennyksiä/palkankorotuksia. Pistää ikävästi silmään pienessä alle 20hlö firmassa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla työntekijöillä ei ole kunnianhimoa. Olen huomannut yrittäjänä saman. Halutaan lisää palkkaa vähemmästä työstä. Pyöritin aikoinaan Saksassa firmaa ja siellä ihan eri meininki. Tehdään 12h työpäivää ja kirjataan tehdyiksi tunneiksi 8h.

Melko tutulta kuulostaa. Olen tk:ssa töissä. Silti kunnan työntekijöitä haukutaan laiskoiksi.

Ja sit sen jokaisen normi duunarin 5h:n palkattomasta työstä maksettiin johdolle se 5h ylimääräisinä boonuksina kerran vuodessa 10000?

Vierailija
22/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan ovet säppiin 23.12 ja aukeaa kaikilla vasta 3.1.2022.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla työntekijöillä ei ole kunnianhimoa. Olen huomannut yrittäjänä saman. Halutaan lisää palkkaa vähemmästä työstä. Pyöritin aikoinaan Saksassa firmaa ja siellä ihan eri meininki. Tehdään 12h työpäivää ja kirjataan tehdyiksi tunneiksi 8h.

Saksassa ei ilmeisestikään ole niin hyvä peruskoulu kuin Suomessa? Miten hitossa siellä kasvaa noin tyhmiä työntekijöitä? Mikä järki on 100% työajan sijaan 150% samalla palkalla. Kuka hullu jäisi 4h ylitöihin ilmaiseksi?

Sellainen, joka haluaa saavuttaa elämässään jotain ja menestyä urallaan.

Vierailija
24/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toimistotöitä, mutta en ole koskaan saanut olla vuoden vaihteessa lomalla. Toki joulun pyhinä ei tarvii mennä töihin, mutta muutoin normaalisti töissä. Viime vuonna meillä oli kaikki pomot joulun ja uuden vuoden aikaan viikon lomalla. Työntekijät pakerti normaalisti.

Vierailija
25/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ano sinäkin. Vai eikö perse kestä?

Miksi pitää noin rumasti kirjoittaa, olet persumoukka!

Vierailija
26/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitetaan ovet säppiin 23.12 ja aukeaa kaikilla vasta 3.1.2022.

Minä päivänä klo 23.12 suljette ovet ja miksi tuommoinen kellonaika?

Vierailija
27/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teen itse saksalaisen toimittajafirman kanssa töitä ja kyllä siellä niillä on ihan normaalit 8h työpäivät ja kaikki työ laskutetaan todellisen tekemisen mukaan. Joskus joustavat kyllä jäämällä pidempään yksittäisinä päivinä mutta ottavat sitten nämä ylitykset takaisin nyt esimerkiksi joulun ja uuden vuoden aikaan.

Vierailija
28/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit jäänyt sinne Saksaan. Siellä on pitkät perinteet ihmisten alistamisessa ja riistämisessä. Olitko ihan ”työleirillä” töissä?

Vierailija
29/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli AINA liukumassa niin paljon ylitunteja, että kolmen päivän palkaton ja liukumavapaat =kolmen viikon joululoma. 😂

Vierailija
30/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit jäänyt sinne Saksaan. Siellä on pitkät perinteet ihmisten alistamisessa ja riistämisessä. Olitko ihan ”työleirillä” töissä?

Arbeit Macht Frei!

Vierailija
31/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta miksi? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa ei ilmeisestikään ole niin hyvä peruskoulu kuin Suomessa? Miten hitossa siellä kasvaa noin tyhmiä työntekijöitä? Mikä järki on 100% työajan sijaan 150% samalla palkalla. Kuka hullu jäisi 4h ylitöihin ilmaiseksi?

Vanhanaikainen ajatusmalli. Jousto on hyvästä silloin, jos sitä löytyy sekä työntekijän että työnantajan puolelta.

Vierailija
32/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnianhimo ja tyhmyys on 2 eri asiaa.

Vierailija
33/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta miksi? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen kyllä menestyy urallaan ilman palkatonta ylityötäkin.

Vierailija
34/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta miksi? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha!

Ei voisi vähempää kiinnostaa joku urakehitys. Kunhan saa kohtuullisen elintason niin vähällä työllä kuin mahdollista, niin se riittää.

Antaa niiden hölmöjen pakertaa ilmaistyötä, niin saavat mitalin.

Saavutuksiani elämässä ei mitata työn kautta.

Vierailija
35/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nää saksalaisten "12 tunnin työpäivät" tiedetään. Ensin tullaan toimistolle ja jauhetaan työkavereiden kanssa tunti-pari. Sitten tunti töitä, kunnes koittaa parin tunnin lounastauko. Sitten taas tunti töitä, kunnes lähdetään käymään asioilla pari tuntia. Sitten loppupäivä istutaan kiireisen näköisenä näytön ääressä nettiä selaillen, jotta pomo luulisi, että töitä tehdään. Joka väliin valitetaan siitä, kun hommaa on niin hirveästi – muttei silti tehdä niitä hommia.

Odotan myös innolla vuodenvaihdetta, kun puolet Saksan tiimistä on samaan aikaan joululomalla, joka alkaa viikko ennen joulua ja loppuu viikko loppiaisen jälkeen. Eikä siis tietenkään ole puhettakaan siitä, miten työt hoituvat tai kuka heitä tuuraa.

t. kv-firmassa töissä

P.S. saksalaiset on ihan mukavia, mutta heidän maineensa suurina työn sankareina on harvinaisen liioiteltu

Vierailija
36/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla ei ole pelkoa, että joulun aikaan saisi palkatonta tai palkallista lomaa. :D On kielletty lomat monessa paikassa tuohon aikaan. 

Ei voi kieltää lomia, mutta työnantaja voi olla myöntämättä niitä.

Vierailija
37/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja suorastaan tuputtaa palkattomia vapaita joulun aikaan, kun niin iso osa porukasta on vapaalla. On ihan pöhköä pitää porukkaa "töissä" täydellä palkalla, kun viikon työt saa tehtyä puolikkaan työpäivän aikana, ja projektit seisoo muutenkin. Luulisi, että fiksu työnantaja tajuaisi tämän.

Vierailija
38/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei taida ap olla esimiesasemassa miettimässä, että ketkä saavat ylennyksiä tai palkankorotuksia :D

Mutta huono provohan tämä muutenkin oli.

Vierailija
39/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla ei ole pelkoa, että joulun aikaan saisi palkatonta tai palkallista lomaa. :D On kielletty lomat monessa paikassa tuohon aikaan. 

Määräaikaisena voi määritellä sopimuksensa alkamis- ja päättymisajankohdan. Omaa lomaa joulusta vuodenvaihteeseen ja touko-syyskuu.

Vierailija
40/45 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, onko muiden työpaikoilla niin että ne joilla on lapsi, pitävät selvänä että he ovat oikeutettuja jouluvapaaseen? Ja sitten me joilla ei ole lasta, tulee olla joulun töissä. Vaikka minulla ei lasta olekaan, haluan silti viettää joulun vanhempieni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan