Millaisia kiinteitä korkoja olette saaneet asuntolainoihinne?
Millaisia kiinteitä korkoja olette saaneet asuntolainoihinne viime aikoina? Olen juuri kilpailuttamassa omaa olemassaolevaa vaihtuvakorkoista asuntolainaani, ja sain tarjouksen kiinteällä korolla 1,28 ja vaihtuvalla 0,4. Kannattaakohan vaihtaa kiinteään nyt?
Kommentit (6)
Siis onko tuo kiinteä korko + marginaali? Entä mihin viitekorkoon tuo vaihtuva olisi sidottu? 12 kk euribor?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo kiinteä korko + marginaali? Entä mihin viitekorkoon tuo vaihtuva olisi sidottu? 12 kk euribor?
Tuo kiinteä olisi kokonaisuudessaan tuollainen. Vaihtuva olisi 12 kk euriboriin sidottu.
Luin aloitukseni uudestaan ja olihan se epäselvä.
Kiinteä korko 1,28
Vaihtuva korko euribor 12 kk plus marginaali 0,4
Sulla ei ole kuitenkaan niin vanhaa sopimusta, joka mahdollistaa negatiivisen viitekoron? Itselläni on sellainen, kokonaiskorkoni on tällä hetkellä 0, joten mun ei tällä hetkellä kannata vaihtaa mihinkään. Mutta seuraan tilannetta mielenkiinnolla.
12 kk euribor on ihan reippaasti miinuksella tällä hetkellä. Minä ehkä laskisin euroissa mitä se 1,28 tarkoittaa. Ilmeisesti pankitkaan ei mitään valtavaa korkonousua odota.
Inflaation kiihtymisestä on nyt puhuttu, siksi mietityttää korkojen nousu myös.
Ei tosiaan omassa sopimuksessa ole negatiivinen korko mahdollinen.
Miksi ei ottaisi? Itsellä ei ole perillisiä, joten olisi mukava kuolla velat niskassa sen sijaan, että säästöt menisi valtiolle.