Ei ole vieläkään kerrottu onko joulutaukoa kuntouttavasta
Ollut ainakin yhdellä tutullani joka vuosi. Eri työpisteessä kuin minä. Miten on? Onko muille kuntouttavassa työtoiminnassa oleville asiasta tiedotettu?
Kommentit (65)
Tuleeko Kelalta seuraamuksia, jos ohjaaja antaa loman, kun ite sitä kysyn?
Miksei tuollaisesta kuntouttavasta saa itse ottaa vapaapäiviä silloin kuin haluaa ja tarvitsee? Jos se kerran on vain kuntouttavaa, ei siis mikään oikea työ, ja muutenkin tarkoitus on vain toipua työkykyiseksi, niin luulisi ettei ole niin nökönuukaa, vaikka ei ihan joka päivä tulisikaan paikalle. Ihme touhua.
Kuty:ssa ei ole lomaa. Sopimusta tehdessä pitää lisätä tietoihin, jos haluat pitää tauon (esim. joulukuussa). Yleensä pidemmän tauon ajaksi (1-2kk kesällä) sopimus keskeytetään. Itse olen yleensä tehnyt kuty-sopimuksen niin, että kesällä tulee parin kolmen viikon tauko.
Jos olet jossain työpajassa, siellä noudatetaan ko. paikan loma-aikoja, mutta niistä on aina laitettava tieto työllisyyspalveluihin ja Kelaan, sekä muistettava merkitä Kelan työttömyysilmoitukseen, ettei tule sanomista.
Lisäksi samassa paikassa yksi työkyvyttömyyseläkkeellä oleva ja varmasti hänkin saa pitää lomansa. Eikö sillloin olisi epäreilua, jos KAIKKI TYÖNTEKIJÄT ja HÄNKIN OHJAAJAA myöten saa pitää lomaa, mutta ei vain neljä kuntouttavan puolella olevaa?