Mitä teen, peräpukamat?
Okei, elikkäs siis eilen aamulla mulla ilmeisesti pullahti sitten tuo mikälienee suolen laskimo = minulla on peräpukama. On mulla joskus muutaman kerran ollut ennenkin, mutta nyt ne on lähteneet pois 10-20 minuutissä, mutta tää ei lähtenyt ja se on häirinnyt melko paljon. Tuntuu epämiellyttävältä, mutta varsinaista kipua eikä kutinaa ei ole. Katoin tänään peilillä, arviolta puolen pikkurillin kokoinen pallura siellä on ;(
Lähteekö tää pois ilman mitään toimenpiteitä vai pitääkö mun mennä lääkäriin tai hankkia apteekista jotakin? Olen yrittänyt vältellä istumista, olen liikkunut, olen maannut sängyssä, suihkuttelen sitä vedellä, olen yrittänyt painaa sitä takaisin, olen syönyt paljon kuitua... Pyyhin aluksi paperilla, mutta sitten suihkutan itseni puhtaaksi bideellä.
Tahtoisin korostaa, että olen 19-vuotias, normaalipainoinen (166 cm ja 49 kg), en ole raskaana, minulla ei ole ollut ummetusta, en lue vessassa.
Se ilmeisesti "parani" yöllä, mutta sitten tänään jouduin istumaan paljon autossa, niin se tuli takaisin :( Sitten tänään päivällä makasin sängyssä ja se parani taas, eli meni sinne peräaukkoon sisälle (haha, tuntui muuten siltä, että olisin kakannut pökäleen, vaikka se meni väärin päin ;DDD) mutta sitten jouduin käymään pissalla ja se pulpahti taas :(
Mitä minä teen? Onko minulla nyt ikuinen peräpukamakierre? Jos otan pari päivää rauhallisemmin ja makaan sängyssä, rauhoittuuko se?
En tiedä tuleeko verta kun minulla on muutenkin menkat nyt, ei paljoa ainakaan :(
Niin noloa :(
Kommentit (11)
Tuskinpa tuo mihinkään katoaa. Ajan kanssa se pienenee tai pysyy siellä peräaukon sisäpuolella. Useimmilla on pukamia, vaikkeivät he edes tiedä siitä. Toki voit hakea apteekista pukamasalvaa, jos se pukama ärtyy.
Scheriproct suppoja apteekista. Pyydä henkilökunnalta, sillä niitä säilytetään jääkaapissa, eli eivät ole välttämättä asiakkaiden ulottuvilla muuten.
Hae apteekista rasvaa, en muista nimeä. Semmonen vaaleanpunainen paketti. Peset huolella joka kerta kun käyt vessassa ja laitat sitä voidetta. Jos ei viikossa tokene niin sitten lääkäriin. Ei tarvii hävetä, noita on kaikilla joskus.
Okei, haen sitä salvaa heti kun pääsen apteekkiin :( Mutta kai se sentään joskus alkaa pysyä siellä? Kun eihän se salva sitä paranna?
Jos se pukama tulee ulos niin paina se aina sisälle kun laitat rasvaa. Minulla oli synnytyksen jälkeen niin iso pukama ettet osaa edes kuvitella... Ja viikossa lähti. :)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:40"]
Jos se pukama tulee ulos niin paina se aina sisälle kun laitat rasvaa. Minulla oli synnytyksen jälkeen niin iso pukama ettet osaa edes kuvitella... Ja viikossa lähti. :)
[/quote] Olen yrittänyt työntää sitä takaisin, mutta se tulee takaisin :/ En rasvan kanssa kyllä..
Älä pyyhi paperilla, käytä vaan bideetä.
Yritä elä aktiivisemmin, liiku enemmän, istu vähemmän. Helpommin sanot tuu kuin tehty, mulla sama ongelma
Rupea syömään paremmin. Kuitupitoista. Ja vähennä rasvaa. Ja sokeria.
ala liikkua enemmän. Nyt voit kokeilla jotain mahaa pehmentävää.ääja kyllähän noita leikataankin. Mutta voit ihan elämäntaparemontilla sen saada veks.
tutki peräpukamapotilaan hoito-ohjeet.
se ravinto ja liikunta on hyvä.
Joo, mulla on nyt elintavat vähän muuttuneet viimesen puolen vuoden aikana :( Liikunta on vähentynyt stressin takia, istuin oikeestaan päivät pitkät koneella ja teen koulujuttuja. Ruoka nyt on suhteellisen samanlaista, ehkä vähemmän monipuolista.
Nyt alkaa liikunta uudestaan. Helppo näin lomalla aloittaa :)
NOSTO! :)
Auttakaa epätoivoista tyttöä.