Mikä ihme avuksi järkyttävän kuivaan talvi-ihoon?
Silmien avaaminen ja sulkeminen tuntuu siltä kuin laskostaisi paperia ja silmänympärykset on mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Iho hilseilee ja kutiaa. Rasvaan ihoa kolme kertaa vuorokaudessa kun tuntuu niin keljulta.
Vinkit jakoon pliis!
Kommentit (25)
Johnson baby oil, hajuton. Tuota ihoon pysyy 3-4 päivää vaikka käy suihkussa.
Jos on amme niin pohjalle noin 10cm lämmintä vettä ja ruiskaus öljyä sitten vaan läträän.
Noilla kalliilla "merkki" voiteilla ei tee paskaakaan.
Mä käytän talvikuukaudet helokkiöljykapseleita. Ei tarvitse ihan niin paljon lotrata kosteusvoiteiden kanssa. Nyt ei ole vielä tarvinnut rasvailla kehoa joka päivä, vain kasvot, taisin lokakuussa alkaa syömään. Normaalisti heti pakkasten alettua se kutina on aivan järkyttävää jos ei rasvaa joka paikkaa.
Oon tehnyt itse rasvaisemman voiteen kookosöljystä, helokkiöljystä, kaakaovoista ja apteekin hajusteettomasta perusrasvasta. Toimi yllättävän hyvin! Kaikki hajusteelliset ja lisäaineelliset on pahasta.
Äidilläni ihan halkeilee käsien iho pakkasilla. Ostin hänelle working handsia ja kehui sitä.
Mutta suosittelen eniten oikeita rasvahappoja syötynä. Mulla ainakin toi helokkiöljy tuntuu auttavan.
Jee, lisää vinkkejä <3 . Toivottavasti hyötyy minun lisäkseni ehkä joku muukin!
Öljykapseleita olen napsinut ja myös hyväksi havainnut. Gluteenittomuutta en ole testannut, senkin voisi tehdä! Hajusteistakin ihan samaa mieltä: tuskin haittaavat kaikkia, mutta tällä hetkellä kirvelee ajatuskin mistään hajustetusta.
Taidankin ensiapuna nyt heti pyykätä ja nostaa makuuhuoneeseen kuivumaan.
Ala syömään kalaöljyä plus helokkiöljyä.
Toimivat yhdessä paremmin.
Suosittelen ihon pesuun suolasaippuaa. Se puhdistaa ja hoitaa ihoa luonnollisesti.
Suolan mineraalit ravitsevat ihoa ja ylläpitävät ihon kosteustasapainoa.
Suolasaippua on hyvä kuivata käytön jälkeen. Aidossa luonnontuotteessa saattaa joskus olla teräviä kohtia käytössä kulumisen myötä. Joskus saippua on siloinen.