Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme avuksi järkyttävän kuivaan talvi-ihoon?

Vierailija
01.12.2021 |

Silmien avaaminen ja sulkeminen tuntuu siltä kuin laskostaisi paperia ja silmänympärykset on mustat ja ryppyiset kuivuudesta. Iho hilseilee ja kutiaa. Rasvaan ihoa kolme kertaa vuorokaudessa kun tuntuu niin keljulta.

Vinkit jakoon pliis!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa atopialta eikä "vain" talvikuivalta iholta. Mars apteekkiin ostamaan oikeanlaiset hoitovoiteet ja -rasvat. 

Vierailija
2/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ei ole täysin ratkaisseet ongelmaa, mutta helpottavat minua: ilmankostutin, veden juonti, omega 3- ja tyrniöljykapselit.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tarvitset reseptillä saatavia hoitovoiteita. Suna ottaisin lääkäriin yhteyttä. 

Vierailija
4/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Locobase repair

Vierailija
5/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaat liikaa.

Lopetin rasvaamisen kokonaan ja oireet nykyään paljon miedomat kuin aikaisemmin

Vierailija
6/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien ympärille ei varmaan perusvoidetta saa laittaa?

Vierailija
7/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepathen voide. Siis se paksu. Ei mulla noin kuiva iho ole, mutta tuohon se menisi jos en rasvaisi. Alkoi heti kun pakkaset tuli. Rasvaan muutaman kerran Bepanthenilla ja muuten rasvaan Nivealla sillä joka sinisessä metallipurkissa.

Toisaalta voisit kyllä mennä ihan lääkäriin näyttämään ihoasi.

Vierailija
8/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai muuten puhdistat ihon jollakin ennen kuin rasvaat? Että et vain laita rasvaa rasvan päälle koska niinhän se ei auta. Itse käytän kasvojen puhdistukseen Aconin puhdistusainetta jota ostin apteekista. Farmaseuttikin osaa sua neuvoa tässä asiassa.

t:Se joka suositteli Bepanthenia

Vierailija
9/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Ardenin 8 tunnin ihmevoide! Haisee ällölle mutta toimii todella kuivaan ihoon 👍

Vierailija
10/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin. Riittävän suuri. Ja se on pidettävä aina päällä paitsi jos kuivattaa pyykkiä sisällä.

Vierailija
11/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki laittaa kaikki rahasi ja aikasi itsesi ”rasvaamiseen” (sana jota jostain syystä käytetään voiteista ja voiteen levittämisestä), tai sitten voit poistaa kotiasi talvi-ilman ilmankostuttimella.

Vierailija
12/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloevera-suihketta ensin kosteudeksi ja päälle kuivan ihon kosteusvoide. Voide blokkaa suihkeen kosteuden iholle eikä päästä sitä haihtumaan niin pian.

Vierailija
13/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella kuiva, melkeinpä atooppinen iho. Olen huomannut, että parhaiten toimivat luomut luonnonrasvat. Hamppuöljy, siinä on omegoita, samoin kookos- ja extra virgen oliiviöljy, myös kaakaovoi on hyvä. Nämä toimivat myös hiushoitoina. Lisänä iholle laitan kuivalle iholle tarkoitettuja vartalovoiteita.

En enää asu keskyslämmitteusessä asunnossa ja sekin auttaa. Kasvojen ihoa ei kiristä, vaikka rasvaa vähemmän.

Vierailija
14/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin olkkariin ja makkatiin ufoxit. Ilmankosteus oli aikaisemmin 10, nyt 35.

Ei enää halkeile sormenpäät ja normirasvaus riittää. Tosin laitteita on pidettävä yötä päivää päällä näillä pakkasilla.

Vierailija
15/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bepathen voide. Siis se paksu. Ei mulla noin kuiva iho ole, mutta tuohon se menisi jos en rasvaisi. Alkoi heti kun pakkaset tuli. Rasvaan muutaman kerran Bepanthenilla ja muuten rasvaan Nivealla sillä joka sinisessä metallipurkissa.

Toisaalta voisit kyllä mennä ihan lääkäriin näyttämään ihoasi.

Bepathenissa on jokin ainesosa tai useampi, joka aiheuttaa minulle iho-ongelmia.

Mm. jatkuvasti auki olevat suupielien haavaumat, ihon kuivuutta ja karheutta.

Näistä olen päässyt, kun lopetin tämän kyseisen tuotteen ja siirryin luonnonmukaisiin voitaisiin.

Vierailija
16/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon loma jossain lämpimässä tekee hyvää iholle.

Vierailija
17/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on todella kuiva, melkeinpä atooppinen iho. Olen huomannut, että parhaiten toimivat luomut luonnonrasvat. Hamppuöljy, siinä on omegoita, samoin kookos- ja extra virgen oliiviöljy, myös kaakaovoi on hyvä. Nämä toimivat myös hiushoitoina. Lisänä iholle laitan kuivalle iholle tarkoitettuja vartalovoiteita.

En enää asu keskyslämmitteusessä asunnossa ja sekin auttaa. Kasvojen ihoa ei kiristä, vaikka rasvaa vähemmän.

Niin siis tarkennuksena, ei tietenkään vartalovoiteita kasvoille. Silmänympäryksiin olen laittanut yleensä ihan Lidlin halpissilmänympärysvoiteita ja silloin tällöin kookosrasvaa tai ruusuöljyä, joskus argania. Paksummat ylim. rasvat silmänympäryksiltä tosin kannattaa pyyhkiä pois kasvo-tai talouspaperilla tms.

Vierailija
18/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärin keikka voisi olla tosiaan avuksi siinä, että onko kyse "vain" kuivasta ihosta vai esim atopiasta.

Sitten tosiaan ilmankosteuden lisääminen. Jos joutuu käymään työpaikalla, tähän ei voi itse vaikuttaa.  Minulla työpaikan rutikuivaan ilmaan on auttanut meikkivoide poskilla, muuten helotan ja kiristelen koko päivän.

Ihonhoitotuotteiden kerrostaminen niin, että mukana on sekä kosteuttavia että kosteutta iholle sulkevia tuotteita. Kuten kosteuttavan kasvoveden ja kosteuttavan seerumin päälle rasvaista voidetta. Ihon puhdistaminen iltaisin öljyllä tai perusvoiteella, jos puhdistus kuivattaa. Aamuisin kokeilisin kuivattaako enemmän puhdistus pelkällä kasvovedellä vai tuo öljy/voide.

Silmänympäryksille tunnut tarvitsevat jotain erityisen sopivaa voidetta. Itse varmaan pyytäisin apteekista paria näytettä, mielestäni "kuivasilmäiset" ovat kehuneet ainakin Louis Widmeriltä ja Avenelta joitain voiteita.

Vierailija
19/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää tähän mennessä tulleista!

Joo puhdistan aina ihon ensin ja rasvaan ihan hiukan kostealle iholle. Käytän jopa useampaa voidetta päällekkäin, alle ohuempi tai seerumi ja paksumpi kosteuslukko päälle. Atopian on taipumus, mutta ollut rauhallinen niin pitkään että olin jo unohtanut sen.

Bepanthen tukkii mulla ihon helposti ja tekee näppyjä kuivuuden alle, muuten tykkään. Mutta ilmankostutinta en ole tajunnut ikinä kokeilla, en ymmärrä miksi! Tämän otan kyllä hankintaan saman tein. Ehkä se pitää myös marssia uudelleen apteekkiin. Viimeksi oli paikalla joku tyttönen jonka mukaan harkitsemani voide oli "todella rasvaista", mikä luonnollisesti oli tarkoituskin.. jos sattuisi farmaseutti tällä kertaa.

Vierailija
20/25 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla saattaa olla atooppinen iho, kuten joku jo aikaisemmin mainitsikin.

Olen itsekin saanut vuosia sitten atopiadiagnoosin ihotautilääkäriltä. Mukaan monta voidereseptiä ja paljon olen niitä käyttänytkin.

Nykyään en käytä mitään apteekin ihonhoitotuotteita.

Yhdistin gluteenin myös iho-ongelmiini.

Varsinkin kuivuuteen ja kutinaan. Saan gluteenista myös aftoja suuhun.

Ihollekin on hyväksi syödä monipuolisesti ja runsaasti

kasviksia, marjoja ja hedelmiä.

Hyviä luonnollisessa muodossa olevia rasvoja, kuten kylmäpuristettuja öljyjä, siemeniä, manteleita ja pähkinöitä.

Vuosia sitten minulle tuli sormiin hyvin kipeitä haavaumia. Enää niitä ei tule.

Vihermehut ovat saattaneet olla niitä syrjäyttämässä 🥰

Käsiäni kuivattaa osaltaan myös kokin työni.

On hyvin ikävää kärsiä kuivasta ihosta.

Tsemppiä ja toivottavasti saat helpotusta kuivaan ihoon 💕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä