Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronapassin käyttö laajenemassa. Näissä paikoissa korona­passia tarvitsee jatkossa

Vierailija
01.12.2021 |

Näissä paikoissa korona­passia tarvitsee jatkossa – laajenemassa merkittävästi
Hallitus haluaa laajentaa koronapassin käytön myös kohtalaisen tartuntariskin tilanteisiin ja tapahtumiin.
koronapassin käyttö laajenisi esimerkiksi ryhmäliikuntaan sekä juna- ja bussiliikenteeseen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008443825.html

Kommentit (867)

Vierailija
121/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla laillisesti pois töistä, jos koronapassi unohtuu tai on vanhentunut 9kk jälkeen viimeisen boosterin ottamisesta ja bussi jättää?

Vierailija
122/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsotte STM:n sivuilta, missä koronapassia voidaan tarvittaessa vaatia, niin siellä ei mainita mitään joukkoliikenteestä.

Koronapassin vaatiminen joukkoliikenteessä tuskin on perustuslain mukaistakaan. Voihan siitä fantasioida, mutta toteuttaminen on laillisesti ja käytännössä mahdotonta.

Hei haloo, ei tässä kukaan mistään rajoituksista fantasioi. Päinvastoin. Rajoituksilla pyritään pitämään virusta aisoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaan on kuollut Suomessa saman verran ihmisiä kuin yleensä influenssaan vuodessa. Ei kovin suurta pelkoa minussa aiheuta.

minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä

Vierailija
124/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei liity passiin ,mutta miksi ei ilmoiteta kuinka paljon on kahdesti rokotettuja jotka ovat saanneet koronan ? Tänään luku helvetin iso.Itse olen ottannut molemmat.Herää kysymys mitä salaillaan.Tuo julkisiin ehdotus pakollinen koronapassi on ihan naurettava ehdotus.Ensinäkin kuka sen tarkistaa ? 

Tämän hetken todellisuus on se, että passilaiset levittävät koronaa eniten ja passittomien pitää välttää erityisesti passillisten seuraa pysyäkseen turvassa.

Passittomiahan tällä passilla yritetään suojellakin.

Vierailija
125/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaan on kuollut Suomessa saman verran ihmisiä kuin yleensä influenssaan vuodessa. Ei kovin suurta pelkoa minussa aiheuta.

Sinun kannattaakin olla huolissasi ennenkaikkea rokottamattoman riskistä saada vaikea tautimuoto ja joutua hengityskoneeseen. Tai yleensä sairaalaan. Ja sitten pelaatkin mustaa pekkaa, kuinka kohdallasi lopuksi käy. Vaikka kuolleita on suhteellisen vähän, tartunnan saaneita sitä enemmän. Rokotukset suojaavat vaikeilta tautimuodoilta, oletko tätä aiemmin kuullut?

Vierailija
126/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitää alkaa miettimään konkreettisia keinoja millä saadan rauhanomaisesti protestoitua ja saadaan äänemme kuuluviin.

Valitettavasti en usko että kansalaislaloitteet tai edes mielenosoitukset tehoaa. Lakkoa voi olla vaikea saada järjestettyä.

Mutta jos esim. tarpeeksi moni hidastelee joukkoliikenteessä passin kanssa, ja vaikka joka pysäkiltä joku passiton pyrkisi sisään, jouduttaisiinko passista luopumaan jos joukkoliikenne menisi ihan tukkoon ja ei toimisi?

Tai jos kaikki autolliset lähtisivät samaan aikaan ajelemaan Helsingin keskustaan kun kerran julkisilla ei enää pääse?

Joukossa on voimaa kun vain toimitaan organisoidusti.

Onneksi kuulun yli 4 miljoonan rokotetun joukkoon. Olet oikeassa, joukossa on voimaa!!

Vierailija
127/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi lienee tarkoin harkittu aika passipaskolle. Harva viitsii mennä Eduskuntatalolle mylvimään pakkasissa. Eikä sinne kohta oikein pääsekään kuin taksilla.

Sairasta miten tämä vain etenee, vaikka Suomenkin tilanne on yksi Euroopan parhaista.

Vierailija
128/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bo-bo-bo-boomeri ota täältä bo-bo-bo-boosteri.

Vierailija
129/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan toisesta ketjusta;

Nyt tarvitaan rajoituksia, ei keinoja niiden kiertämiseen.

Vierailija
130/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kyllä nähdä kuka valvoo onko raitiovaunu matkustajilla Koronapassi 😃

Työttömät pakkotyöllistetään tarkastajiksi jokaiselle bussi- ja ratikkapysäkille.

Huh, no onneksi en tarvitse kumpiakaan.

Vierailija
131/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillain että ei lasketa rokotetuksi, jos sairastuu esim. alta viikossa rokottamisesta? Vaikka olisikin rokotettu? Millä kumman laskuopilla, jos näin on.

Ainakin viikko tai kaksi toisen piikin jälkeen olet virallisesti rokottamaton (joissain tilastoissa yhden piikin saanut).

Miksi?

Vierailija
132/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaakin olla huolissasi ennenkaikkea rokottamattoman riskistä saada vaikea tautimuoto ja joutua hengityskoneeseen. Tai yleensä sairaalaan. Ja sitten pelaatkin mustaa pekkaa, kuinka kohdallasi lopuksi käy. Vaikka kuolleita on suhteellisen vähän, tartunnan saaneita sitä enemmän. Rokotukset suojaavat vaikeilta tautimuodoilta, oletko tätä aiemmin kuullut?

Mikä pakkomielle teillä on näistä hengityskoneista? On yli vuosi jo tiedetty, että sitä tarvitaan äärimmäisen harvoin koronan hoidossa.

Vierailija
133/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi luonnollinen immuniteetti ei merkitse näille mitään.  Vaaditaan sairastettu tauti ja yksi rokotus. Miksi? Johan se ihminen sairasti taudin ja osoitti että siitä ei ole haitaksi. Miksi sen päälle pitäisi ottaa rokote jolla ei ole mitään virkaa tällaiselle ihmiselle?

Siis mihin vaaditaan? Eikö koronapassin saa ihan jos on sairastanut koronataudin? Ainakin tähän asti on saanut.

Vierailija
134/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan oikeesti tykkään teistä naisista. Mut tässä sen huomaa miehet haluaa jatkaa normaali elämää koronasta huolimatta. Mut nyt naiset haluaa kontrolloida ja hallita muiden elämää ja se on heille luontaista käytöstä. Pelätään et tulee pipi ni kaikki kielletään ettei onnettomuutta tulisi. Miehet taas kuolemaa halveksuen tahtoo seikkailla ja ottaa elämästä kaiken irti.

Vierailija
135/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitää alkaa miettimään konkreettisia keinoja millä saadan rauhanomaisesti protestoitua ja saadaan äänemme kuuluviin.

Valitettavasti en usko että kansalaislaloitteet tai edes mielenosoitukset tehoaa. Lakkoa voi olla vaikea saada järjestettyä.

Mutta jos esim. tarpeeksi moni hidastelee joukkoliikenteessä passin kanssa, ja vaikka joka pysäkiltä joku passiton pyrkisi sisään, jouduttaisiinko passista luopumaan jos joukkoliikenne menisi ihan tukkoon ja ei toimisi?

Tai jos kaikki autolliset lähtisivät samaan aikaan ajelemaan Helsingin keskustaan kun kerran julkisilla ei enää pääse?

Joukossa on voimaa kun vain toimitaan organisoidusti.

Te ette saa mitään aikaan, koska olette vastuuttomia luusereita tähänkin asti. 

Nyhrääjiä, jotka eivät ymmärrä että rokottamattomana ylläpitävät tartuntatautia ja siten turhia kuolemia. Olette vaaraksi yhteiskunnalle, ymmärrättekö te?

Olisit varmasti nauttinut olostasi keskitysleirin vanginvartijana. Tai jonkun diktaattorin vasallina. Harmi että synnyit vähän liian myöhään. 

Itse olet rokotevastainen diktaattori, joka varaa teho-osastopaikkat, mm. kiireellisiltä leikkausta tavitsevilta. Varsinainen Mengele. 

Olen jo sairastanut koronan, oli ihan lievät oireet eli en tarvinnut tehohoitoa. Nyt kannattaisi sinun jo vähän rauhoittua ja lukea välillä muita kuin koronauutisia. 

Vierailija
136/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi luonnollinen immuniteetti ei merkitse näille mitään.  Vaaditaan sairastettu tauti ja yksi rokotus. Miksi? Johan se ihminen sairasti taudin ja osoitti että siitä ei ole haitaksi. Miksi sen päälle pitäisi ottaa rokote jolla ei ole mitään virkaa tällaiselle ihmiselle?

Siis mihin vaaditaan? Eikö koronapassin saa ihan jos on sairastanut koronataudin? Ainakin tähän asti on saanut.

Mikä on koronapassi?

Koronapassina käytetään EU:n koronatodistusta, jonka saa Omakanta-palvelusta. Jos et voi käyttää Omakantaa, voit saada todistuksen paperisena tulosteena terveydenhuollosta.

EU:n koronatodistus sisältää todistuksen koronarokotuksesta, todistuksen koronatestituloksesta tai todistuksen sairastetusta koronavirustaudista. Koronapassina toimii mikä tahansa näistä kolmesta todistuksesta. 

Koronapassia voidaan kysyä sisäänpääsyn yhteydessä eri tilaisuuksissa tai tapahtumissa, jolloin passi toimii vaihtoehtona koronarajoituksille.

https://www.kanta.fi/usein-kysyttya-koronapassista

Vierailija
137/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä elokuussa oikeusoppineet ja muut asiantuntijat kirjoittivat huolestuneita koronapassista ja eriarvoistamisesta. Nyt heidätkin on ostettu hiljaisiksi.

Kuka heidät on ostanut? Jos oikeasti aletaan kaavailla koronapassia julkiseen liikenteeseen (siis aletaan kaavailla muuallakin kuin iltapäivälehtien fantasioissa) niin eiköhän siitä muutama oikeusoppinut älähdä.

Vierailija
138/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapassi laajenee työpaikoille ja kaikkialle. Tämä on välttämätöntä ennen sivareiden pakkorokotuksia, siihenhän lopulta ollaan menossa.

Rokotevastuuttomat piilossa lusmuilijat saatava kuriin, muuten ei tartuntatauti pysähdy.

Hyvä Krista Kiuru, nyt alkaa olla otetta.  Pääministeri selkeästi syrjäytetty korona-asoiden johdossa.

Näin on, joko valita rokote tai ankarammat toimet. Yhteiskunta ei enää kauan katsele vastuuttomia räyhäporukoita.

Kyllä follarit tuon tietävät, mutta eivät enää kehtaa perääntyäkään.

Näyttää olevan fasisti syvällä sisimmässä monella vanhemmalla ihmisellä. Tuputtavat kuoleman peloissaan kyseenalaisia injektioita oman maan nuorille jotka eivät niitä tarvitse. Ei näytä vanhat aivot kykenevän ymmärtävän isompaa kuvaa, että mihin tämä kyykytys ja kontrolli tulee johtamaan. No mutta se onkin tämä kriittiseen ajatteluun kykenevä nuorempi sukupolvi joka ei Iltalehden propagandaa niele ja nostamaan vielä tämän maan raiteilleen. Siinä vaiheessa kun jyrä liikkuu niin voitte kalevit ja irmelit käydä poikkiteloin tielle länkyttämään rokotteiden tärkeydestä mutta tulette kuitenkin jyrätyksi ja lennätte sivuun kuin leppäkeihäs. Teidän aikanne boomerit on ollutta ja mennyttä, te ette tule tässä maassa päättämään nuorten kohtalosta

Ei ihan noin mene..olen alle 30 ja molemmat rokotukset ottanut. Melkein kaikki mun ikäset kaverit ottanut.  Mielestäni se vaan pitää ottaa.

Vierailija
139/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikuta mitenkään elämään ja sen takia en ole vielä rokotetta ottanut. Jos rokotteelle tulee tarvetta, niin sitten voin ottaa. 

Vierailija
140/867 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi ja tuo esiin, älä odota valmista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän