Koronapassin käyttö laajenemassa. Näissä paikoissa koronapassia tarvitsee jatkossa
Näissä paikoissa koronapassia tarvitsee jatkossa – laajenemassa merkittävästi
Hallitus haluaa laajentaa koronapassin käytön myös kohtalaisen tartuntariskin tilanteisiin ja tapahtumiin.
koronapassin käyttö laajenisi esimerkiksi ryhmäliikuntaan sekä juna- ja bussiliikenteeseen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008443825.html
Kommentit (867)
Itse käyn baarissa negatiivisella testillä, ei tarvi rokotetta passia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä kohta enää edes käydä ruokakaupassa tai töissä ilman "vapaaehtoista" rokotetta?
Moni asia minulta on jo evätty ja koen että en ole tasa-arvoinen ihminen muiden kanssa enää.
Mitä tästä tilanteesta sanoo vaikka tasa-arvo valtuutettu?
Mitä sulta on evätty, rokottamaton? Te follarithan julistatte, että ette missään ole ennenkään käyneet. Että ette passia hommaa ja jatkatte elämäänne kuten tähänkin asti.
Minulta rokottamattomalta on evätty elokuvissa käynti, konserteista nauttiminen, ravintoloissa klo 17 jälkeen käyminen, kohta ilmeisesti liikuntaharrastuksetkin ja bussilla kulkeminen. Koen, että minulta viety minulle kuuluvat oikeudet. Velvollisuuteni epidemian suhteen olen tehnyt, en kulje ihmisten ilmoilla lainkaan jos vähänkään on mitään flunssan oireita, käytän maskia, pidän turvavälit. En olisi menossa minnekään täpötäysiin ravintoloihin, tai elokuvanäytöksiin. Mutta jos haluaisin mennä viikolla vaikka päivällä elokuviin, missä todennäköisesti itseni lisäksi vain muutama ihminen isossa salissa, niin sinnekään en pääse ilman koronapassia. Eniten masentaa jos minulta viedään mahdollisuus harrastaa rakastamaani liikuntalajia, koska se on ryhmäliikuntaa vaikka meitä osallistujia onkin aina alle 2o ja turvavälit pystyy hyvin pitämään. En tiedä koska tähän touhuun menee täysin hermo ja en ole ainoa.
Lisään vielä, että ilmeisesti hallitusta ei liikuta lainkaan ihmisten mielenterveys tässä epidemiassa jos ihmisiä pakotetaan ottamaan rokotus, jotta pystyy elämään normaalia elämää. Ei rokote ole silloin enää vapaaehtoinen. Miksei sitten määrätä pakolliseksi? Siksikö että jos olisi pakollinen, niin vastuu haitoista ei olisi enää rokotteen ottajalla vaan jollain muulla taholla???
Kyllä, juuri sen takia. Tänä vuonna ylikuolleisuutta jo 2000 hlöä ja lisää tulee. Kohta ensimmäiset lapsiuhrit. Järkyttävästi lisääntyneet lääkärikäynnit mm. neurologian puolella. Meidän sairaalat pursuaa rokotevaurioisia, se on tosiasia. Meillä on ulkomailta ohjattu nukkehallitus. Kun paska lävähtää kunnolla tuulettimeen, on myöhäistä. Kaikki piikitetyt vammautuu tai kuolee lähivuosina ja sitä tapahtuu jo nyt, joka päivä. Milloin herrajumala te heräätte???
Sinä olet ulkomailta ohjailtu valesivustoihin uskova mt-ongelmainen. Hanki ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä kohta enää edes käydä ruokakaupassa tai töissä ilman "vapaaehtoista" rokotetta?
Moni asia minulta on jo evätty ja koen että en ole tasa-arvoinen ihminen muiden kanssa enää.
Mitä sulta on evätty, rokottamaton? Te follarithan julistatte, että ette missään ole ennenkään käyneet. Että ette passia hommaa ja jatkatte elämäänne kuten tähänkin asti.
Minulta rokottamattomalta on evätty elokuvissa käynti, konserteista nauttiminen, ravintoloissa klo 17 jälkeen käyminen, kohta ilmeisesti liikuntaharrastuksetkin ja bussilla kulkeminen. Koen, että minulta viety minulle kuuluvat oikeudet. Velvollisuuteni epidemian suhteen olen tehnyt, en kulje ihmisten ilmoilla lainkaan jos vähänkään on mitään flunssan oireita, käytän maskia, pidän turvavälit. En olisi menossa minnekään täpötäysiin ravintoloihin, tai elokuvanäytöksiin. Mutta jos haluaisin mennä viikolla vaikka päivällä elokuviin, missä todennäköisesti itseni lisäksi vain muutama ihminen isossa salissa, niin sinnekään en pääse ilman koronapassia. Eniten masentaa jos minulta viedään mahdollisuus harrastaa rakastamaani liikuntalajia, koska se on ryhmäliikuntaa vaikka meitä osallistujia onkin aina alle 2o ja turvavälit pystyy hyvin pitämään. En tiedä koska tähän touhuun menee täysin hermo ja en ole ainoa.
Lisään vielä, että ilmeisesti hallitusta ei liikuta lainkaan ihmisten mielenterveys tässä epidemiassa jos ihmisiä pakotetaan ottamaan rokotus, jotta pystyy elämään normaalia elämää. Ei rokote ole silloin enää vapaaehtoinen. Miksei sitten määrätä pakolliseksi? Siksikö että jos olisi pakollinen, niin vastuu haitoista ei olisi enää rokotteen ottajalla vaan jollain muulla taholla???
Kyllä, juuri sen takia. Tänä vuonna ylikuolleisuutta jo 2000 hlöä ja lisää tulee. Kohta ensimmäiset lapsiuhrit. Järkyttävästi lisääntyneet lääkärikäynnit mm. neurologian puolella. Meidän sairaalat pursuaa rokotevaurioisia, se on tosiasia. Meillä on ulkomailta ohjattu nukkehallitus. Kun paska lävähtää kunnolla tuulettimeen, on myöhäistä. Kaikki piikitetyt vammautuu tai kuolee lähivuosina ja sitä tapahtuu jo nyt, joka päivä. Milloin herrajumala te heräätte???
Just katsoin seurakuntalehteä. Siinä oli listattu 60 kuollutta. Aika paljon, lehti ilmestyy 11 kertaa vuodessa.
Älkää unohtako influenssarokotteita joiden johdosta osa vanhuksista joutuu sairaalahoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä todellinen ero on nyt siinä, että passin kannattajia/käyttäjiä tulee olemaan huomattavasti vähemmän kuin tuplarokotettuja. Se kertoo laajasta vastustuksesta valtion harjoittamaa ihmisten erottelu-politiikkaa kohtaan. Rokottamattomat ovat ihmisarvoltaan ja oikeuksiltaan aivan tasaveroisia rokotettuihin nähden. Jos taistelu alkaa, mitätön vähemmistö seisoo passia kannattavien riveissä, suomalaiset ovat viisaita. Eikä hallitus uskalla pakkorokotuksia ottaa käyttöön, alkaa mellakointi(se on varma), sitä riskiä eivät ota. Me voitamme tämän pelin kyllä, nyt vaan lujana joka iikka ja iida.
Toivoisin, että mahdollisimman moni jättäisi käyttämättä niiden paikkojen palveluita jotka koronapassia vaativat. Edes kuukauden verran, niin olisi selkeä merkki että tällaista emme hyväksy.
Minä ainakin käytän nimenomaan noiden passia vaativien paikkojen palveluita, ja niin varmasti moni muukin. Vastuullisia palveluntarjoajia.
Stockan kasikerroksen ravintolaan ei enää pääse edes lounasaikaan ilman passia. Boikotti.
Hei missä järjestetään niitä koronabileitä, joissa voi tartuttaa itsensä? Koska paljon mieluummin otan luonnollisen immuniteetin kuin pistän jotain tuntematonta skeidaa kehooni. Vai pitääkö mennä nuolemaan julkisen liikenteen tartuntapintoja?
Rokottamattomat laitetaan kyllä tosi ahtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Hei missä järjestetään niitä koronabileitä, joissa voi tartuttaa itsensä? Koska paljon mieluummin otan luonnollisen immuniteetin kuin pistän jotain tuntematonta skeidaa kehooni. Vai pitääkö mennä nuolemaan julkisen liikenteen tartuntapintoja?
Ei kannata. Sairastamalla saatu immuniteetti on heikompi kuin rokottamalla saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä rokottamattomilla ole enää mitään oikeuksia. Miksei kukaan oikeusoppinut puutu tähän vai ovatko hekin kaikki menettäneet järkensä.
Ne jotka koittavat puuttua vaiennetaan aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Rokotus pakko ratkaisisi tämän ongelman.
Samaa yritetään nyt pehmeämmillä keinoilla. Itävallan malli olisi selkeämpi.
Joo, sehän olisikin oiva 'Endlösung'. Ja te ihan epäironisesti fanitatte tällaista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Sairastamalla saatu immuniteetti on heikompi kuin rokottamalla saatu.
Ei vaikuta kovin tehokkaalta tuo rokottamallakaan saatu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule julkiseen liikenteeseen. Jutussa sanotaan, että myös työpaikat ja koulut ovat vähäisen riskin tiloja.
Milläköhän perusteella koulut kuuluvat vähäiseen riskiin ja joku ryhmäliikunta jossa vaikka 15 henkilö kohtalaiseen riskiin. Koulussa taas on satoja oppilaita. Ei ehkä kerralla samassa tilassa kaikki, mutta monia kymmeniä kuitenkin. Ei noissa paikkojen luokittelussa ole mitään järkeä. Kunhan yrittävät viedä rokottamattomilta aikuisilta mahdollisuuden osallistua mihinkään harrastus- tai virkistystoimintaan. Mielenterveysongelmat varmaan räjähtävät käsiin jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hullua, että olen menettämässä ihmisoikeuteni ja perusoikeuteni flunssan takia ......jonka jo sairastin ja se oli tosiaan minulle mieto flunssa.
Siis mieti hetki tätä että jo sairastetun miedon flunssan takia menetän ihmisoikeuteni ja perusoikeuteni.
Miten tämä meni läpi koko maailman väestölle? Viralliset tilastotkin kertovat tämän viruksen mietoudesta, joten miten tämä meni läpi kaikille?
Ja myös se että jos tässä olisi viruksesta kyse niin luontainen immuniteetti noteerattaisiin parhaiten, mutta sitä ei noteerata ollenkaan, joten tämä kertoo kaiken oleellisen tästä. Tällä koko touhulla ajetaan ihan jotain muuta systeemiä sisään, muuten luontainen immuniteetti noteerattaisiin.
Se oli sinulle lievä flunssa. Monelle muulle se on ollut hyvin vakava. Ja puhutaan keski-ikäisistä. Älkää siis tuputtako näitä mielipiteitänne enää yhtään! Mun tutuilta on korona vienyt työkyvyn. Sitä ei pikku flunssa tee!
Multa on kuollut 3 tuttavaa piikityksen seurauksena, alle 30-v, 2x 40-v, kaikki täysin terveitä. Yhdeltä jäi pienet lapset. Lisäksi iäkkäitä tuttavia, mm. naapurin pariskunta. Yhdeltä meni näkö piikin jälkeen ja sitä myötä työkyky. Yksi teini vapinaoireitten ja kipujen takia jo pitkään sairaalassa. Ja kymmeniä lievempiä oireita, esim. kuukausia kestävää päänsärkyä, kuumeilua, verenpaineen nousua, huimausta, ruusua. Kivoja pikkupiikkejä.
Yksikään tuttava ei ole sairastanut kuin hyvin lievän koronan. Voi se silti joillekin harvoille olla vakava. Piikki silti haitallisempi, joten sitä ei saa kiristää ottamaan. Ottaa kuka haluaa riskin ottaa. Niin se pitäisi olla. Toivon todella, että hallitus ja virkamiehet joutuu vastuuseen rikoksistaan.
Oletko aivan varma että kuolemat johtuivat rokotteista? Tai sitten on kyllä ikävä 'lottovoitto' noissa oireissa ja kuolemissa... itse en tunne ainuttakaan joilla olisi mitään haittavaikutuksia rokotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että kauhistuttavan pandemian raivotessa voitaisiin kouluttaa joitain työttömiä lähihoitajia lisähapen antajiksi ja hommata muutama vaahtomuovinen sairaalapeti lisää. Vaan ei, siihen ei löydy muutamaa miljoonaa. Miljardeja sen sijaan löytyy koronan aiheuttamiin "tuhoihin". Ja ihmiset uskoo.
Osa koronapotilaista on toki teholla vain koronan kanssa, ja pääasiassa jostain muusta syystä, kuten HUS:n Asko Järvinen kertoi hiljattain. Silloin toki tarvitaan oikeasti koulutettua henkilökuntaa.
Että miljoonia pitää syytää "lisähapen antajiin" koska sinä et voi ottaa rokotetta koska Maria Nordin käski ja rokote maksaa murto-osan tuosta järjestelystä? Jep, sieltä vaan kadulta ihmiset hoitajiksi, vit tu sä olet pihalla
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei liity passiin ,mutta miksi ei ilmoiteta kuinka paljon on kahdesti rokotettuja jotka ovat saanneet koronan ? Tänään luku helvetin iso.Itse olen ottannut molemmat.Herää kysymys mitä salaillaan.Tuo julkisiin ehdotus pakollinen koronapassi on ihan naurettava ehdotus.Ensinäkin kuka sen tarkistaa ?
Olen käyttänyt koronapassia tällä viikolla, se näytetään lukijalle kuten mikä tahansa lippu. Tosi nopeaa ja vaivatonta, kun siitä tulee rutiini ja niinhän siitä nyt tuleekin. Varmaan joku lukulaite oville?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, ihanko itse tutkit? Vai auttoiko itse Mika tai peräti Hanna, Mia, Lasse tai Asko, eli koko piikkilobbaritiimi. No, yllätys: olet täydellisen väärässä.
Vasta oli lehdessä, taisi olla Rämet. Jos ylilääkärit ja ylimmät lääkintöviranomaiset ovat järkiään huijareita niin kyllä se vika taitaa olla sinun päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet kyllä tyhmä! Siinä et saa edes valita hankitko itsellesi lievän koronan vai sitten teho-osastolle vievän, keuhkoja tuhoavan pitkittyneen koronan.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn baarissa negatiivisella testillä, ei tarvi rokotetta passia varten.
Paljonko maksaa yksi testi?
Kuinka usein käyt baarissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, ihanko itse tutkit? Vai auttoiko itse Mika tai peräti Hanna, Mia, Lasse tai Asko, eli koko piikkilobbaritiimi. No, yllätys: olet täydellisen väärässä.
Lisäkysymys: jos ei edes asiantuntijoiden sanoma voi olla totta niin ketä uskoisit?
Koet, että käyttäydyt vastuullisesti mutta silti haikailet ihmisten ilmoille heilumaan?
Ihan oikein sulle että ketuttaa.