Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sormenjäljet eivät saa olla omaa yksityisomaisuutta?

Vierailija
28.02.2015 |

Taas tällainen pohdinta jota mietin itsekseni. Minä olen aina perfektionistina ollut tarkka omista asioistani. Siksi nykyinen laki, jossa pitää antaa omat sormenjälkensä passia vastaan aiheuttaa stressiä, koska en voi enää olla vastuussa siitä mitä niille tapahtuu. Toisaalta aidosti nautin ajatuksesta nuorena että voin mennä minne tahansa päin maailmaa eikä kukaan tunne minua. On vain minä ja maailma. Huoleastuttaa myös se että suurinosa muista ihmisistä ei vastusta tätä ja yleinen asenne on melkeinpä kuin avosyli sille että ihmisiltä voi kohta ottaa jotain muutakin. Loput sormenjäljet? Dna? Iiris-skannaus? Video kamera talon sisällä? Mikrosiru nyt on kunnon orwellia. En nyt tiedä voiko minua kutsua foliohatuksi, mutta vaikean elämäni aikana olen oppinut että yhteiskunnalla on sangen pieni rooli itsenäisen ihmisen elämässä enkä pidä siitä että minusta yritetään tehdä riippuvaista jostain, joka saattaa olla hetkessä uppoava laiva. Puhumattakaan yksityisyydesta ja ihmisoikeuksista, mitä tässä sörkitään urakalla. Ajatuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]

Oikeuksien mukana tuppaa tulemaan velvollisuuksia. Se nyt vaan kuuluu aikuisen elämään.

[/quote]

Kerro lisää. Minä en ymmärrä miten tämä liittyy aiheeseen.

Vierailija
2/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:10"]Taas tällainen pohdinta jota mietin itsekseni. Minä olen aina perfektionistina ollut tarkka omista asioistani. Siksi nykyinen laki, jossa pitää antaa omat sormenjälkensä passia vastaan aiheuttaa stressiä, koska en voi enää olla vastuussa siitä mitä niille tapahtuu. Toisaalta aidosti nautin ajatuksesta nuorena että voin mennä minne tahansa päin maailmaa eikä kukaan tunne minua. On vain minä ja maailma. Huoleastuttaa myös se että suurinosa muista ihmisistä ei vastusta tätä ja yleinen asenne on melkeinpä kuin avosyli sille että ihmisiltä voi kohta ottaa jotain muutakin. Loput sormenjäljet? Dna? Iiris-skannaus? Video kamera talon sisällä? Mikrosiru nyt on kunnon orwellia. En nyt tiedä voiko minua kutsua foliohatuksi, mutta vaikean elämäni aikana olen oppinut että yhteiskunnalla on sangen pieni rooli itsenäisen ihmisen elämässä enkä pidä siitä että minusta yritetään tehdä riippuvaista jostain, joka saattaa olla hetkessä uppoava laiva. Puhumattakaan yksityisyydesta ja ihmisoikeuksista, mitä tässä sörkitään urakalla. Ajatuksia?
[/quote]

et siis ole facebookissa, twitterissä tms somessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotkut työpaikat velvoittavat sormenjälkitunnistetta, jotta pääset liikkumaan ovista. 

Vierailija
4/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan että keräävät sormenjäljet. Poliisille vaan kaikkien suomalaisten sormenjäljet ja muut maat voisi tehdä samoin.

Vierailija
5/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:59"] Ei ole pakko hankkia passia jos se ahdistaa. Passiin taas on pakko liittää jotain mikä yksiselitteisesti yksilöi juuri sinut, sillä muuten sen väärentäminen on suorastaan naurettavan helppoa tänä päivänä. [/quote] Ihan sivuhuomautuksena niin kyllähän ne sormenjäljet kerätään omaan rekisteriin, joka on irrallaan passista. Ja tätä rekisteriä poliisikin himoitsee kieli pitkällä. [/quote] Onhan se kamalaa että rikolliset saataisiin nopeammin kiinni

[/quote]

Luitko aloitusta. Joskus pelkästään se että naamasi ei miellytä jotain korkeassa virassa olevaa voi olla tarpeeksi että menetät kaiken ja olet samalla tasolla "rikollisen" kanssa. Sitä paitsi käsite "rikollinen" vaihtelee jatkuvasti lain muuttuessa. Tuo sinun ajatus tyylisi perustuu siihen että eletään vailla huomista päivää.

Vierailija
6/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:59"] Ei ole pakko hankkia passia jos se ahdistaa. Passiin taas on pakko liittää jotain mikä yksiselitteisesti yksilöi juuri sinut, sillä muuten sen väärentäminen on suorastaan naurettavan helppoa tänä päivänä. [/quote] Ihan sivuhuomautuksena niin kyllähän ne sormenjäljet kerätään omaan rekisteriin, joka on irrallaan passista. Ja tätä rekisteriä poliisikin himoitsee kieli pitkällä. [/quote] Onhan se kamalaa että rikolliset saataisiin nopeammin kiinni

[/quote]

Luitko aloitusta. Joskus pelkästään se että naamasi ei miellytä jotain korkeassa virassa olevaa voi olla tarpeeksi että menetät kaiken ja olet samalla tasolla "rikollisen" kanssa. Sitä paitsi käsite "rikollinen" vaihtelee jatkuvasti lain muuttuessa. Tuo sinun ajatus tyylisi perustuu siihen että eletään vailla huomista päivää.
[/quote]
Höpöhöpö ja foliohattu päähän.

Vierailija
7/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:10"]Taas tällainen pohdinta jota mietin itsekseni. Minä olen aina perfektionistina ollut tarkka omista asioistani. Siksi nykyinen laki, jossa pitää antaa omat sormenjälkensä passia vastaan aiheuttaa stressiä, koska en voi enää olla vastuussa siitä mitä niille tapahtuu. Toisaalta aidosti nautin ajatuksesta nuorena että voin mennä minne tahansa päin maailmaa eikä kukaan tunne minua. On vain minä ja maailma. Huoleastuttaa myös se että suurinosa muista ihmisistä ei vastusta tätä ja yleinen asenne on melkeinpä kuin avosyli sille että ihmisiltä voi kohta ottaa jotain muutakin. Loput sormenjäljet? Dna? Iiris-skannaus? Video kamera talon sisällä? Mikrosiru nyt on kunnon orwellia. En nyt tiedä voiko minua kutsua foliohatuksi, mutta vaikean elämäni aikana olen oppinut että yhteiskunnalla on sangen pieni rooli itsenäisen ihmisen elämässä enkä pidä siitä että minusta yritetään tehdä riippuvaista jostain, joka saattaa olla hetkessä uppoava laiva. Puhumattakaan yksityisyydesta ja ihmisoikeuksista, mitä tässä sörkitään urakalla. Ajatuksia? [/quote] et siis ole facebookissa, twitterissä tms somessa?

[/quote]

En, koska arvostan yksityisyyttä enemmän kuin mitään muuta. Ap

Vierailija
8/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:45"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:59"] Ei ole pakko hankkia passia jos se ahdistaa. Passiin taas on pakko liittää jotain mikä yksiselitteisesti yksilöi juuri sinut, sillä muuten sen väärentäminen on suorastaan naurettavan helppoa tänä päivänä. [/quote] Ihan sivuhuomautuksena niin kyllähän ne sormenjäljet kerätään omaan rekisteriin, joka on irrallaan passista. Ja tätä rekisteriä poliisikin himoitsee kieli pitkällä. [/quote] Onhan se kamalaa että rikolliset saataisiin nopeammin kiinni [/quote] Luitko aloitusta. Joskus pelkästään se että naamasi ei miellytä jotain korkeassa virassa olevaa voi olla tarpeeksi että menetät kaiken ja olet samalla tasolla "rikollisen" kanssa. Sitä paitsi käsite "rikollinen" vaihtelee jatkuvasti lain muuttuessa. Tuo sinun ajatus tyylisi perustuu siihen että eletään vailla huomista päivää. [/quote] Höpöhöpö ja foliohattu päähän.

[/quote]

Vaikka sinä voisit riisua itsesi alastomaksi valtion edessä niin älä kuitenkaan vaadi sitä muilta.

Vierailija
9/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulta oteta sun sormenjälkiä pois. Passiahan ei ole mikään pakko hakea, se on täysin vapaaehtoista.

Vierailija
10/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun sinä olet rinta riemusta piukeana tutkimassa maailmaa ja kohtaat jonkun paikallisen sissin, joka ampuu aivosi pellolle ja jättää mätänemään ojaan, on kiva juttu, että sormenjäljistäsi sinut voidaan nopeasti tunnistaa ja omaisesi saavat rauhan.

Vierailija
11/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vaikeata, niin ottaa sitten vaan henkilökortin ja hengaa vain Euroopassa. Me muut voidaan käydä sitten esim. Usa:ssa, johon ei edes pääse ilman sormenjälkien rekisteröintiä rajalla.

Vierailija
12/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:04"]

Siinä kohtaa kun sinä olet rinta riemusta piukeana tutkimassa maailmaa ja kohtaat jonkun paikallisen sissin, joka ampuu aivosi pellolle ja jättää mätänemään ojaan, on kiva juttu, että sormenjäljistäsi sinut voidaan nopeasti tunnistaa ja omaisesi saavat rauhan.

[/quote]

Hyödyt eivät minusta ole tuossa tapauksessa tarpeeksi korkealla jos ne tulee esille vasta kuolemani jälkeen. Sitä paitsi järkeään saa käyttää matkustelussakin ja tuossa tapauksessa vasta oma vastuullisuus tuleekin ajankohtaiseksi. Ap

Vierailija
13/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:08"]

Jos on noin vaikeata, niin ottaa sitten vaan henkilökortin ja hengaa vain Euroopassa. Me muut voidaan käydä sitten esim. Usa:ssa, johon ei edes pääse ilman sormenjälkien rekisteröintiä rajalla.

[/quote]

Minä yritän saada teidät ihmiset kyseenalaistamaan ja pohtimaan tekojenne seurauksia pitkäjänteisesti. Jopa niitä utopistisia vain sen takia että asioihin on varauduttu ja niitä on pohdittu. Mikään nimittäin ei ole mahdotonta. Minun veljeni on jo päättänyt ettei koskaan lähde maasta ja onkin huolestuttava ilmiö että elintila kapenee ellei myy yksityisyyttään. Ap

Vierailija
14/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:19"]

[/quote]

Minä yritän saada teidät ihmiset kyseenalaistamaan ja pohtimaan tekojenne seurauksia pitkäjänteisesti. Jopa niitä utopistisia vain sen takia että asioihin on varauduttu ja niitä on pohdittu. Mikään nimittäin ei ole mahdotonta. Minun veljeni on jo päättänyt ettei koskaan lähde maasta ja onkin huolestuttava ilmiö että elintila kapenee ellei myy yksityisyyttään. Ap

[/quote]

Sinunko mielestäsi maailman tila on sellainen, että kaikien ihmisten pitää saada kulkea ympäri maailmaa miten mielii? Vaikka harrastamassa islamisaatiota ihan huvikseen länsimaissa? Rajamuodollisuudet on ihan turhia?

Vierailija
15/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

Sinunko mielestäsi maailman tila on sellainen, että kaikien ihmisten pitää saada kulkea ympäri maailmaa miten mielii? Vaikka harrastamassa islamisaatiota ihan huvikseen länsimaissa? Rajamuodollisuudet on ihan turhia?

[/quote]

Mutta miksi minua ja tavallisia ihmisiä rangaistaan joidenkin toisten teoista? Islamistitko päättää sen miten me elämme? Tietääkseni islamistien tulisuus on muutenkin osittain herännyt suurvaltojen yllytyksestä. 

Vierailija
16/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

Kannattaa pitää folihattua päässä.

viilailen sormenjäljet pois ja painun maan alle, mutta vasta sitten kun Halla-ahosta tulee Syomen Ylipäällikkö.

Vierailija
17/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta miksi minua ja tavallisia ihmisiä rangaistaan joidenkin toisten teoista? Islamistitko päättää sen miten me elämme? Tietääkseni islamistien tulisuus on muutenkin osittain herännyt suurvaltojen yllytyksestä. 

[/quote]

Mikä siinä on rangaistus että sinun kulkemista seurataan jossain määrin? Eihän se rajoita sinun elämääsi mitenkään.

Vierailija
18/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minä olen miettinyt tämän jo, sinulla prosessi on vielä kesken.

Vierailija
19/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:17"]

Lisäksi ne tiedot vuotaa jossainvaiheessa cia:lle. No enpä ole rosvoksi aikonut.

[/quote]

Aivan varmasti vuotaa. Yhdysvallathan tuppaavat puuttumaan jokaisen maan asioihin. Ja Suomen huonoitsetuntoinen johto on mukavasti vielä usein etsimässä hyväksyntää isommilta mailta. Jopa omien kansalaisten kustannuksella.

[/quote]

Eiköhän nuo tiedustelujärjestöt ole jo hankkineet ne käyttöönsä, kun ovat helposti saatavilla. Suomalaiset viranomaiset suhtautuvat naiivisti yksilön suojaan. Turvallisuutta parannetaan vain, kun huomataan vahingon sattuneen, muuten selitetään, että tiedot on suojattu.

Vierailija
20/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mikä siinä on rangaistus että sinun kulkemista seurataan jossain määrin? Eihän se rajoita sinun elämääsi mitenkään.

[/quote]

Näen sen epäluottamuksen osoituksena että minut laitetaan rikollisen tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä