Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit/hoitajat: Uskallanko ottaa vanhentunutta antibioottia? Akuutti tilanne

Vierailija
28.02.2015 |

Siis mulla on vaikea psori joka nyt vielä levinnyt kaikkialle guttata eli pilkkumuotoisena, syynä angiina. Eilen lääkäri otti nielunäytteen ja saan tuloksen vasta ma tai ti ja vasta silloin antibiootit. Imetän 2 kk vanhaa vauvaa, voiko angiina tarttua vauvalle? :( 

Olen todella kipeä, särkylääkkeet ei auta. Mulla on kotona Clamoxyl 1 g paketti, mutta päiväys 03/2014. Saan tuota lääkettä joka tapauksessa lääkäriltä ensi viikolla tulosten tultua. Kurkussa on angiinapilkkuja, olen varma että on juurikin angiina ja mun ihon kunto todistaa sen myös. 

Nyt niin kipeenä että jos en voi ottaa noita niin on mentävä päivystykseen hakemaan uusi resepti. Sinne on matkaa eikä ole autoa.Ärsyttää kun olin just eilen lääkärissä, miksei voinut vaan antaa sitä reseptiä. Oli nuori lääkäri. Mun ihotautilääkäri antaa heti jos mun kurkku punoittaa, niin vältetään pahat ihon pahenemiset. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Vierailija
2/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan ota vanhaa lääkettä varsinkaan kun on imeväinen.... pitäis ÄO testi tehdä joillekin ennen kun annetaan hankkia lapsi jo sen lapsen terveyden kannalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä soittaa ja saada sähkönen resepti

Vierailija
4/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen jos apteekki on vielä auki. Ne laittaa sähköisesti sen reseptin niin sun ei tarvi mennä ku apteekkiin. Siis jos saat sen lääkkeen. Kokeileppa!!

Vierailija
5/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä mitään vanhaa lääkettä ota. Soita päivystykseen , näkevätkö ne siellä sun tuloksia eli onko sama joss kävit näytteen antamassa ? Miksi ne ei ottanut pikanäytettä ? Miksi et ollut suoraan yhteydessä ihotautilääkäriisi ?

Vierailija
6/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tottakai ajattelin tuota kun imetän että ei ehkä ole hyvä, mutta kun ei monetkaan lääkkeet ilmeisesti muutu mitenkään myrkyllisiksi vaan lähinnä menettävät tehoaan. Siksihän täällä kyselen kun haluan varmistua etten todellakaan ota mitään mikä voisi olla vaarallista kun imetän. 

Ei täällä saa mitään sähköisiä reseptejä, asun ulkomailla. Kiitos kuitenkin asiallisesta vastuksesta.

Vierailija
7/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen myös eivätkö ottaneet pikatestiä? Siinä kun angiina todetaan, voidaan antibiootti aloittaa heti.

Vierailija
8/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:11"]

Et kyllä mitään vanhaa lääkettä ota. Soita päivystykseen , näkevätkö ne siellä sun tuloksia eli onko sama joss kävit näytteen antamassa ? Miksi ne ei ottanut pikanäytettä ? Miksi et ollut suoraan yhteydessä ihotautilääkäriisi ?

[/quote]

Asun kehitysmaassa, ainakin Suomeen verrattuna. Eli lääkäri yksityinen ja ei täällä edes tunneta käsitettä pikanäyte muuta kuin yliopistollisessa sairaalassa, sinne tässä on kai lähdettävä päivystykseen nyt...

Vierailija
9/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota antibioottia ei käytetä angiinaan. 

Vierailija
10/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke ei muutu vaaralliseksi, vaan menettää ainoastaan tehoaan. Kuten sanoitkin. Aloita kuuri ottamalla 2 tablettia eli tupla-annos, ja sen jälkeen ohjeen mukaan. Hanki resepti heti kun mahdollista.

Vierailija
11/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:14"]

Tuota antibioottia ei käytetä angiinaan. 

[/quote]

Saan sitä täällä joka kerta angiinaan, olen parantunut sillä aina.

Vierailija
12/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin juuri lähimmän päivystävän apteekin tiedot ja se on 7 km päässä pienessä kylässä jonne ei ole busseja viikonloppuisin juurikaan, tai no menee niitä 2 tunnin välein la ja su 3 tunnin välein. Ei oikein nappaa odottaa siellä jossain kylän poskessa sairaana kera vauvan. Taksi maksaa täällä maltaita, enemmän kuin Suomessa. Eli juurikin näiden tämänkaltaisten syiden takia kyselen typeriä täällä kun tässä maassa on kaikki aika hankalaa. 

Vierailija
13/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista. Teho voi olla heikentynyt. Terv. Lääkäri

Vierailija
14/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/vanhentunutta_laaketta_ei_pida_kayttaa/5315567

Tuossa mainitaan että joistain lääkkeistä voi tulla molekyylimuutoksen johdosta haitallisia. Mistä voin tietää mitä lääkkeitä se tarkoittaa? Jotain vahvempia kuin Clamoxyl? Osaatteko vastata, pliis?

Vierailija
15/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:14"]Tuota antibioottia ei käytetä angiinaan. 
[/quote]

Täällä Suomessa on paremmat täsmälääkkeet angiinaan, se on ihan totta, mutta tuo kyseinen antibiootti on muualla yleisesti saatavana oleva "yleislääke" jota saa monesta paikasta ostaa ihan ilman reseptiä (ei tietenkään hyvä käytäntö!).
Ei paras mahdollinen lääke, mutta tepsii kyllä angiinaan myös. Suomessa ei käytetä, oikeassa olet.

Vierailija
16/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiina? Se tarkoitta sanan vain "kipua". Et tiedä mikä bakteeri sen kurkkukivun aiheuttaa jten et tiedä mikä antibioottikaan siihen puree. Ota kipulääkettä, vaikka Panacodia. Se helpottaa kurkkukipua.

Vierailija
17/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:25"]Angiina? Se tarkoitta sanan vain "kipua". Et tiedä mikä bakteeri sen kurkkukivun aiheuttaa jten et tiedä mikä antibioottikaan siihen puree. Ota kipulääkettä, vaikka Panacodia. Se helpottaa kurkkukipua.
[/quote]
Jos kyseessä on bakteerin aiheuttama infektio niin vaarannat ap:n hengen tolla neuvollasi.
Terv, juuri ja juuri sepsiksestä hengissä selvinnyt kurkkukipu-potilas

Vierailija
18/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:25"]

Angiina? Se tarkoitta sanan vain "kipua". Et tiedä mikä bakteeri sen kurkkukivun aiheuttaa jten et tiedä mikä antibioottikaan siihen puree. Ota kipulääkettä, vaikka Panacodia. Se helpottaa kurkkukipua.

[/quote]

Kuinka monta kertaa pitää sanoa että asun ulkomailla eikä täällä ole Panacodia. Varmaan on jotain vastaavia lääkkeitä (reseptillä), mutta ei tota kai edes saisi ottaa imetysaikana. Olen ottanut tavallista Paracetamolia sisältävää lääkettä, ei auta kipuun ja kuumeeseen tarpeeksi. Mulla on alentunut vastustuskyky pahan psoriasiksen takia, ja siksi tulen kipeämmäksi kuin perusterve ihminen.

Vierailija
19/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekilla on puhelinpalvelu, neuvontalinja. Soitan sinne ja kysy. Äläkä välitä haukkuvista kommenteista. :)

Vierailija
20/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:30"]

Yliopiston apteekilla on puhelinpalvelu, neuvontalinja. Soitan sinne ja kysy. Äläkä välitä haukkuvista kommenteista. :)

[/quote]

Siis, soita. Minä en soita. :D
T. kännykällä osaan melkein kirjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi