Millaiset vaunut valitsisit talvivauvalle? Hinta max 1000€
merkki & malli?
Olen päätynyt ehkä emmaljungan city crossiin, sen lisäksi se pussikka vaan sinne sisään, eli ei koppaa.
Kommentit (27)
Mä taas keskusta-asukkaina en ottaisi isoja vaunuja joiden eturenkaat ei käänny. Esikoinen täyttää 9v, kulki bugaboossa, edelleen hyvä valinta
#19 jatkaa, oli 2kk vauvalla 2 viikkoa nuo smart duot, sitten myin pois. Kokeillut myös useita muita merkkejä.. nykyään hirveän moniin rattaisiin saa kahdet renkaat, joten loskassa/pururadalla voi kulkea niillä isommilla sitten
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:36"]
Mä taas keskusta-asukkaina en ottaisi isoja vaunuja joiden eturenkaat ei käänny. Esikoinen täyttää 9v, kulki bugaboossa, edelleen hyvä valinta
[/quote]
Minä keskusta-asukkaana olin äärettömän kiitollinen Emmaljungan Classic Sport -rattaista, kun oli peräkkäin kaksi megalumista talvea. Ajoväylät aurataan auki heti aamulla, mutta sitä lunta oli ihan järjettöminä kinoksina joka nurkalla, suojatielle päästäkseen piti ylittää pieni vuori. Plus keskustassa on muutenkin ihan älytöntä mennä pienirenkaisilla rattailla, kun on ratikkakiskoja, korokkeita jne. Ovat näppäriä kauppakeskuksessa, mutta minä kyllä vietän enemmän aikaa ulkona, matkalla leikkipuistoon, kauppareissulla jne. kuin kauppakeskuksen tasaisella lattialla pyörimässä.
Ostettiin white leatherette yhdistelmävaunut classic rungolla koska lenkkeillään maallakin jonkon verran. Eli jotkut mondial duo combit. Alle 1000e maksoi, jalkapeitot yms. Kuuluu hintaan. Takarenkaat menneet täyain puhki mut saatiin uudet kun niin vähällä käytöllä ulkokumitkin menneet rikki. Nyt lapsi jo 2 v ja hyvin menee lenkkeilyrattaina.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:49"]Ostettiin white leatherette yhdistelmävaunut classic rungolla koska lenkkeillään maallakin jonkon verran. Eli jotkut mondial duo combit. Alle 1000e maksoi, jalkapeitot yms. Kuuluu hintaan. Takarenkaat menneet täyain puhki mut saatiin uudet kun niin vähällä käytöllä ulkokumitkin menneet rikki. Nyt lapsi jo 2 v ja hyvin menee lenkkeilyrattaina.
[/quote]emmaljungat siis.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:36"]
[/quote]
Minä keskusta-asukkaana olin äärettömän kiitollinen Emmaljungan Classic Sport -rattaista, kun oli peräkkäin kaksi megalumista talvea. Ajoväylät aurataan auki heti aamulla, mutta sitä lunta oli ihan järjettöminä kinoksina joka nurkalla, suojatielle päästäkseen piti ylittää pieni vuori. Plus keskustassa on muutenkin ihan älytöntä mennä pienirenkaisilla rattailla, kun on ratikkakiskoja, korokkeita jne. Ovat näppäriä kauppakeskuksessa, mutta minä kyllä vietän enemmän aikaa ulkona, matkalla leikkipuistoon, kauppareissulla jne. kuin kauppakeskuksen tasaisella lattialla pyörimässä.
[/quote]
Mä lenkkeilen asfaltilla lähinnä, ja leikkipuistoonkin vie asfalttitie. Ei ajokorttia, niin kävellään paljon-täällä ei pääse julkisilla ilmaiseksi rattailla. Ja meillä on tosiaan ne vaihdettavat isommat renkaat bugaboohon, mutta niitä käytetään ehkä 1kk ajan vuodesta. Ja on useampi lapsi, joten jo aamusta viety eskaria, viedään harrastuksiin isompia jne.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:22"]
Mä ostin syksyllä alesta Emmaljungan classic sport rungon ja siihen kovan city kopan. Olleet aivan parhaat tuolla sohjossa ja parhaimmillaaan 15 cm hangessa! Pyörät isot ilmakumit ja menee oikeesti kelissä kuin kelissä! Sport classic runko paljon kevyempi ja kapeampi kuin edge tai mondo mikä lie ja toisaalta kulkevat paremmin eteenpäin verrattuna esim nitroihin/ citty crosseihin. Vertailua ollaan tehty kaverien kanssa kellä noita edellä mainittuja malleja ja parhaiten tosiaan kulkevat classicit. Uutena koko paketti maksoi Lastentarvikkeessa 820 e sis. runko,ratasosa ja jalkapeite sekä city koppa.
[/quote]
Komppaan tätä! Metallinen ritiläkori on ihan paras juttu, siitä menevät hiekat ja loskat läpi, eivätkä keräänny kyytiin, kuten kangas-/verkkokoreissa. Jos on varaa ja halua laittaa tonni, niin voi ostaa melkein mitä lystää. Meille riitti jo aiemman kokemuksen perusteella hyväksi havaittu kuomuratasrunko eli tuo Emmaljunga Classic Sport (nyt taitaa olla eri nimi, eli se runko missä on metallinen jalkajarru ja ritiläkori ja isot renkaat) ja talveksi lämpöpussi. Koppaosa on kätevä, jos käy vauvan kanssa paljon reissussa ja vaikka kaverilla kahvittelemassa ja haluaa siirtää nukkuvaa vauvaa kopassa. Meillä ei ollut sellaista tarvetta ja muutenkin ratasvarastosta oli vaikea päästä kerrostalossa rappukäytävää ylös, joten kopan sijaan oli hyvin kevyt kantokassi, jolla vauvan sai kannettua ylös nukkuvana. Hereillä oleva vauva kannettiin sylissä.
[/quote]
Joo mä kans tykkään nimen omaan siit metallisesta korista! Uskaltaa laittaa painavatkin ruokakassit eikä keränny hiekat ja muut paskat kyytiin mukaan! Ihan parhaat yhdistelmävaunut!