Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
4161/4342 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne rikkaat tässä suomi-versiossa on? Oikeampi nimi olisi "keskiluokkaiset ja rahattomat". Aika samalla budjetilla minäkin menen mitä noi "rikkaat".

Ei keskiluokkaiset, siis noin kolme tonnia bruttona tienaavat kyllä käytä viikossa tonnia tai yli, eihän niiden nettotulot ole kuin korkeintaan reilu pari tonnia kuussa. Joten sinä et ole keskiluokkainen Suomen mittapuulla, vaan rikas, eli keskivertoa parempituloinen.

No ehkä hiukan keskivertoa parempituloinen mutta en kyllä mikään rikas enkä kovatuloinen. Ei noin tonnin viikkobudjetti mikään älytön ole. Vaikka se on käytettävissä harvoin sen käytän.

Vierailija
4162/4342 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauskaa, kun Heli ja Markku alkaisi olemaan kimpassa. Markku tosin oli taipuvainen marisemaan pikkuasioista. Heli oli luonteeltaan lämpimämpi.

Luoasihan Markku opettaa kitaran soittoa Helille.

Markku ei kuitenkaan pitäny Helin sotkuisesta maustekaapista.

Ja kitaran soiton jälkeen Markku ottaa Heliä kädestä, riisuu tämän ja vie saunaan...

Tuli mieleen, että ne voisivat mennä naimisiin kesken

Helillähän tämä tais kävästä mielessä. Sanoi Markulle että tämä on hyvä mies. Mutta ei taida Heli olla Markun tyyliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4163/4342 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaaja ottaa maksaakseen.

( Kauppiksen oppeja)

Ennen sitä ei ymmärretty, jos ei ollut käynyt sitä kauppista tai saanut kotoa eväitä. Pankit hyväksyivät takaajaksi kenet tahansa ilman vakuuksia. Hyvä, että meininki on nyt toinen. Siitäkin huolimatta, että jotkut vanhemmat takaisivat lastensa lainan tietäen että olisi varaa maksaa maksaa se, mutta silti ei hyväksytä. Työkaveri olisi taannut tyttärelleen, hänellä on sijoituksia ja hyvät tulot, mutta pankki ei hyväksynyt. Pitää olla kiinteä omaisuus, minkä voi laittaa vakuudeksi ja kaikkien omistajien suostumus. 

Ei takaajaksi käy kuka vaan. Myös kauppiksen käynyt ja takaaja.

Vierailija
4164/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä Suomessa isot alueelliset erot.. Pohjanmaalla Markku olisi ihan keskiverto tallaaja ...toivottavasti ensi kaudelle saatais oikeesti rikkaita mukaan..

Vierailija
4165/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon näyttää olevan tosi hyvässä asemassa olevia palstalaisia. Siinä ei sinänsä mitään, mutta surulliseksi tekee kyllä, jos eivät edes tajua olevansa hyvätuloisia. Minulle ei todellakaan jää ties kuinka monia satasia löysää viikossa, näin ihan perus amk-tasolla työskentelevänä. En enää ihmettele, että esim. matalapalkkaisten ahdinkoa voi olla vaikea käsittää, jos tuollaisia summia pitää ihan jokseenkin keskivertona.

Vierailija
4166/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon näyttää olevan tosi hyvässä asemassa olevia palstalaisia. Siinä ei sinänsä mitään, mutta surulliseksi tekee kyllä, jos eivät edes tajua olevansa hyvätuloisia. Minulle ei todellakaan jää ties kuinka monia satasia löysää viikossa, näin ihan perus amk-tasolla työskentelevänä. En enää ihmettele, että esim. matalapalkkaisten ahdinkoa voi olla vaikea käsittää, jos tuollaisia summia pitää ihan jokseenkin keskivertona.

Totta. Kahden aikuisen talous ja kuukaudessa menojen jälkeen jää kummallakin noin 500 euroa tällä hetkellä. Edelleen pidän meitä tavallisena taloutena. En tietenkään palstalla koska av-versumissa kaikki on erilaista.

Vierailija
4167/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin oli viihtyisä koti rikkaalla. Mutta ehkä yksinäistä asua isoa taloa ilman perhettä. Mikseiköhän puolisoa ollu löytynyt?

Keväällä vasta eronnut ja nyt nauttii poikamiehen vapaudesta.

Vierailija
4168/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt käy kyllä sääliksi tätä viimeisen jakson "köyhää". Toisen ihmisen urpoilun takia menettänyt suurimman osan varallisuudestaan :( 

Tämä on tietysti aina surullista, mutta kyllä siinä vähän on omaakin urpoilua taustalla, jos ryhtyy toisen lainan takaajaksi pienituloisena, tai edes keskituloisena jos helposti realisoitavaa "ylinmääräistä" omaisuutta ei ole. Ei se ole mikään henkisen tukijan rooli, se todella tarkoittaa, että otat velan kontollesi jos se lainan ottaja ei sitä itse maksa ja tämä pitäisi kyllä tiedostaa.

Puolisolleni on käynyt noin. Ja minä hieman parempiosaisena kasvaneena olen ihmetellyt tätä hänelle ihan suoraan, että mitä hittoa oikein ajattelit. Hän selitti, että nuorena ala-arvoisista kotioloista muutaneena hänellä ei ollut läheisiä aikuisia tukenaan. Hän oli siis helppo uhri mukavalle tuttavapariskunnalle, jotka kertoivat asiasta niin, ettei hänen tarvitsisi kuin laittaa nimi paperiin. Heti täysi-ikäistyttyään varattomana ja muutenkin aika näköalattomana hän siis suostui takaajaksi. Yhdessä päästiin sitten juhlimaan pariskunnan uutta taloa, johon kerrankin oli aina tervetullut.

Hän on sittemmin usein soimannut itseään meidän yhteisiksi muuttuneista rahaongelmista, mutta minä en enää häntä. Hän oli monin tavoin olosuhteiden uhri. Velat on nykyään maksettu ja hän pitää tarkkaan huolta niin raha-asioista kuin siitäkin, että lapset oppivat saman. Enää ihmettelen, miten pankissa meni tuollainen kuvio läpi, mutta siihen aikaan lainoja ilmeisesti oikein tyrkytettiin.

Nimenomaan. 18 vuotias opiskelija kelpasi takaamaan, ei pankissa ollut puhtaat pussit.

Mun ystäväni joutui isäpuolen painostuksen alla tekemään saman.

Isäpuoli tuli hakemaan koulusta, vei pankkiin ja pankinjohtaja oli tehnyt paperit valmiiksi.

Onneksi ei ollut henkkareita mukana, siinä hetkessä ei muistanyt ulkoa tunnusta.

Isäpuoli haukkui hölmöksi ja ystävä oli lähtenyt pankista pois.

Ei mennyt montaa kk, kun erosivat, mies alkoi juomaan ja sinne olisi rahat menneet.

Järkyttävän huonoa käytöstä pankilta

OT

Täällä yksi naivi ja hölömö. Isä myös tuli hakemaan koulusta, kun oli 18v synttärit. Oltiin asiasta puhuttu etukäteen. KÄytiin ensin pankissa ja sitten haettiin muu perhe ja lähdettiin syömään pitkän kaavan mukaan. Nythän meillä oli rahaa!

Jälkeenpäin ihmetellyt, että mitähän siellä pankissa oikein meinattiin. Paperit olivat tosiaan vailla vain mun 18 vuotiaan koululaisen allekirjoitusta. Millä ne kuvitteli, että mä maksan sen useamman sadantonnin lainan, jos kakka tuulettimeen osuu? Tää on vaan tämmöinen nimellinen juttu, laitat nimen siihen, niin mä hoidan kaiken. Tää takaa, että firma pyörii ja perheelliset työntekijät saa palkkansa.

Ysärilaman kynnyksellä. Sinnehän se isän firman humpsahti lähes samantien uusine lainoineen päivineen. Useampi ihminen jäi työttömäksi ja järjetön summa mulle maksettavaksi.

Muistan ylppärit, ei ollut kovin kummoiset tulevaisuuden näkymät.

Isä sitten vielä sairastui ja kuoli pois. Äiti sai henkivakuutusrahat. Summa oli 150000 markkaa. Maksoi oman taloutensa velkoja pois 50000 markkaa ja lopulla lyhensi sitä mun takaamaa lainaa.

Menihän siinä parikytä vuotta, kun sain maksettua takaamani lainan pois. Ensinhän mä meinasin heittää kaiken läskiks. Jotain napsahti ja hainkin yliopistoon ja sain kunnon duunin.

Lainaa en ole kuitenkaan ottanut ikinä. Mä asun vuokralla. Säästöön menee rahaa, mutta joskus sitten eläkeiän kynnyksellä ehkä ostan oman kämpän - käteisellä.

on tää kyllä julmaa miten oma lapsi ollaan valmis uhraamaan, mutta ei valitettavasti kovin harvinaista. Hyvä, että kuitenkin sisuunnuit, mutta jälkensä ja varovaisuuden toi toki jättää.

Vierailija
4169/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle ne Helin ostamat 89,90 maksaneet siniset farkut oikein oli? Helin pojalle vai, kun näyttivät aika pieniltä Helille?

Heli osti varmaan itselleen mutta ei tajunnut omaa kokoaan, kun ei ole rahattomuuden takia vuosikausiin ostanut vaatteita.

Huoh teidän kanssa, Heli puhui LAHJOISTA kun ei ole voinut ostaa aikoihin...

Vierailija
4170/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla moni valehtelee ja elää haavemailmassa. Rutiköyhä työtön voi nimettömänä kirjoittaa olevansa koulutettu ja hyvätuloinen jne.

Vierailija
4171/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että Heliä on höynäyttänyt joku lasten isistä. Kiltti rakastunut ihminen voi olla turhan luottavainen. Eikö tuollaiset ihmiset häpeä yhtään? Jättää nyt toinen ihminen maksamaan omia velkojaan? Ei kyllä itselläni olisi pokkaa.

Tyhmää spekulointia.

Ei aikuista täysjärkistä pysty kukaan höynäyttämään. Ihan on tarkoituksella laittanut nimensä paperiin ja nyt uhriutuu sillä. Ei kyllä itsellä oiisi pokkaa syyttää pelkästään muita.

Vierailija
4172/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauskaa, kun Heli ja Markku alkaisi olemaan kimpassa. Markku tosin oli taipuvainen marisemaan pikkuasioista. Heli oli luonteeltaan lämpimämpi.

Ja kitaran soiton jälkeen Markku ottaa Heliä kädestä, riisuu tämän ja vie saunaan...

Tuskin markku haluaa tynnyrivatsaista valasta?

Jeesus, tuotakin kirjoitusta peukutettiin.

Vierailija
4173/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin markku haluaa tynnyrivatsaista valasta?

Jeesus, tuotakin kirjoitusta peukutettiin.

No, huonosti voivilla ja ilkeilläkin on netti. Ja sen huomaa.

Vierailija
4174/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle ne Helin ostamat 89,90 maksaneet siniset farkut oikein oli? Helin pojalle vai, kun näyttivät aika pieniltä Helille?

Helillähän oli kolme poikaa. Oliko lapsenlapsiakin? Naapurille? Ystävälle?

Lihavaksi hänellä oli kyllä aika hoikat jalat.

Vierailija
4175/4342 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helillä on ihanat hiukset! <3

Todellakin ihanat hiukset ja niin kaunis ja pehmeä ääni.

Ihan kuin hunajaa.

Vierailija
4176/4342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin "rikas" ei ollut aivan TÄYSIN ulkona ruokakauppareissulla. Mua on inhottanut "rikkaiden" ruokakauppareissut, hirveetä ulinaa ja typeryyttä koko ajan vai onko teatteria???!!!

En itekään mikään Suomen köyhin ole, mutta kyllä mielelläni ruokakaupassa käydessäni teen hintavertailuja ja olen tietoinen miten normaalissa ruokakaupassa käyttäydytään jne.

Vierailija
4177/4342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin "rikas" ei ollut aivan TÄYSIN ulkona ruokakauppareissulla. Mua on inhottanut "rikkaiden" ruokakauppareissut, hirveetä ulinaa ja typeryyttä koko ajan vai onko teatteria???!!!

En itekään mikään Suomen köyhin ole, mutta kyllä mielelläni ruokakaupassa käydessäni teen hintavertailuja ja olen tietoinen miten normaalissa ruokakaupassa käyttäydytään jne.

Siis Markkua tarkoitan.

-sama

Vierailija
4178/4342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin näitä "rahattomia" mutta mikä näiden n.s "rikkaiden "motiivi on? Kuvittelevat ja haaveilevat että ovat rikkaita vaikka ohjelmassa ei ole vielä yhtään oikeesti rikasta ollut mukana.. en ihmettelis vaikka Jetro olisi ensi jaksossa ja esitelis santanderin omistamia autoja

Vierailija
4179/4342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä näiden rikkaiden motiivia tähän, itse rikkaana en ikinä haluaisi televisioon hieromaan köyhempien naamaan omaa rikkauttani ja siinä ohessa vähän Jeesustella menemään. Nämä köyhät ymmärrän mutta mikä hitto nämä rikkaat saa tähän mukaan

Vierailija
4180/4342 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4183 KORJAA, en siis todellakaan itse ole rikas missään nimessä 😂 Luin oman viestin ja näytti siltä kun olisin äveriäskin nainen, en siis ole vaan ihan matalapalkka-alalla ja yksiössä asutaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme