Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Kati ja Heidi kirjoitti:
Kampaamo yrittäjän poika, vaikka pelkäsinkin nukkeja oli fiksu sanoessaan äidilleen, että pitää oppia laskemaan rahoja.
Hieman minua kummasti, että vaihtoperheessä oli yksi aikuinen ja toisessa aikuinen ja kaksi lasta. Syö ja kuluttajan ne lapsetkin.
No, vähän saatoi kompensoida yksi yö hotellissa.
Ja hitsi minä inhon tuota automaattikirjoitusta. 🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vertailun vuoksi kirjoitti:
Karmea jakso se Veera ja Linda! -E
Tuo laukku mikä ruskea ja lv-logoja kauttaaltaan on malliston huokeimpia. Ne joilla on pätäkkää ostaa ne missä logo ei näy, tai jonkun huomaamattoman Celinen, Chanelin tai Birkinin.
Vauvanpaskanvärinen kassi uhh eikä kukaan kehtaa sanoa miks ostit
Tuo rikkaiden Janne uudessa jaksossa on tyyliltään kuin viiskymppinen, vaikka varmaan ikää on vähemmän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmea jakso se Veera ja Linda!
-Ensinnäkin en olisi asunnon perusteella arvannut, kumpi on köyhä ja kumpi rikas:
Minun silmään kauniimpi ja kodikkaampi oli "köyhän" asunto.-Sama päteen ulkonäköön, en olisi arvannut kumpi on kumpi:
"Köyhä" oli paremmin pukeutunut ja huolitellumman näköinen.Käytökseen vielä sama juttu:
"Köyhällä" oli sivistyneempi käytös.
Siksi onkin keksitty mm. tyylitön laukku jonka pintaa koristaa "LV" teksti. Tämä LV tarkoittaa vapaasti suomennettuna "katsokaa olen rikas".
Tuo laukku mikä ruskea ja lv-logoja kauttaaltaan on malliston huokeimpia. Ne joilla on pätäkkää ostaa ne missä logo ei näy, tai jonkun huomaamattoman Celinen, Chanelin tai Birkinin.
Niin on halvimmasta päästä, mutta onhan niissä kymmenien tuhansien hintaisissa malleissakin LV logot näkyvissä, ja ihan kauttaaltaan.
Pitääkö se uoti niitä perintörahoja pankkitilillä, kun ei ole verokalenteriin päässyt. Firma ei tuota mitään ja jos pääomatulot alle sata tonnia niin en kovin rikkaana pitäis. Taitaa taas olla käsikirjoitettuja juttuja.
Ajatustasolla jos tulot 100 tuhatta vuodesa ja verot noin 35% niin käteen jää 65000 vuodessa eli kuukautta kohti 5400. No jos kaksi niin tulot silloin 10 000€/kk ja se jaetaan neljällä viikolla niin viikossa 2500€ rahaa käytössä kaikkeen. Nyt ei joku pidä paikkaansa, joko tulot tai mun laskuoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
TIETÄÄKÖ KUKAAN, että kuinka isot korvaukset pahoinpitelyn tekijä joutuu maksamaan, jos aiheuttaa uhrille näin pahan toimintakykyä alentavan vamman? Mietin vaan, että jos se korvaussumma olisi vaikka 50 000€, niin sillä varmaan saa muutamaksi vuodeksi kunnon kuntoutusta ykistyisestä terveydenhuollosta?
Niillänhän onkin tosi usein tollasia rahoja jollekin maksaa. saamatta jää varmaan suurimmal osal korvaukset.
Eräs juristi sanoi minulle, että valtio maksaa aina oikeuden määräämät korvaukset suoraan uhrille ja syyllinen maksaa sitten takaisin valtiolle jos maksaa. Mutta että uhrin ei pitäisi jäädä korvauksetta.
Ennen joo. Enää ei valtionkonttori maksa. Joutuu oikeuden kautta hakee suoraa tekijältä, harvoin saa.
Ei se niinkään voi olla, että se saa korvauksia jos pahoinpitejäl lä on varaa maksaa.
Ja se jää ilman korvausta kun pahoinpiteli jä on varaton?
Jostain sen korvauksen saa, jos niin on tuomittu, yleensähän nämä syytetyt ovatkin varattomia.
Tietenkin se korvaus pitää osata hakea, mutta yksin maallikkona ei tarvitse virallista puolta hoitaa, sen tekee joko oma asianajaja tai joku sosiaalipuolen ihminen tms.
Uskon, että tässäkin tapauksessa on jotain korvauksia haettu ja saatu.korvaukset vähennetään toimeentulotuesta, eli tulos on +-0 jos on TTT:n saaja.
Joo, mutta jos korvaukset ovat paljon enemmän kuin tt-tuki?
Tietysti on ehkö niin, että sinä aikana ei saa tt-tukea jos tilille kilahtaa suurehko määrä rahaa.
Jäipäs jotenkin paha maku tästä perijä-lääkäri-siivooja jaksosta. Köyhä perhe oli kiva ja symppis, mutta näistä Uoteista jäi vähän samanlainen fiilis kun siitä Lapsekkaasta perheestä edelliseltä kaudelta. Omasta mielestään tuo isäntä on ainakin nettisivujensa perusteella varmaan jumalasta seuraava, vaikka tulot ei varmaan päätä huimaa kun ei verotiedoistakaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Myötähäpeä turkulaisista. Varsinki niistä rikkaista. Kappas, ai köyhäki voi olla onnellinen 🙈
joo.. "ilmeisesti köyhässäkin perheessä voi olla onnellisia lapsia." hyi hitto mikä kermaperse!
Vierailija kirjoitti:
Jäipäs jotenkin paha maku tästä perijä-lääkäri-siivooja jaksosta. Köyhä perhe oli kiva ja symppis, mutta näistä Uoteista jäi vähän samanlainen fiilis kun siitä Lapsekkaasta perheestä edelliseltä kaudelta. Omasta mielestään tuo isäntä on ainakin nettisivujensa perusteella varmaan jumalasta seuraava, vaikka tulot ei varmaan päätä huimaa kun ei verotiedoistakaan löydy.
Ei löydy vaikka vaimokin sanoi. että Jannenhan ei tarvis edes tehdä töitä enää. XD
Noi pariskunnat on kamalia jotka pitää samanlaisia tuulitakkeja....
TIETÄÄKÖ KUKAAN, että minkä ikäisiä nämä aikuiset ovat uusimmassa jaksossa?
Karmea jakso se Veera ja Linda!
-Ensinnäkin en olisi asunnon perusteella arvannut, kumpi on köyhä ja kumpi rikas:
Minun silmään kauniimpi ja kodikkaampi oli "köyhän" asunto.-Sama päteen ulkonäköön, en olisi arvannut kumpi on kumpi:
"Köyhä" oli paremmin pukeutunut ja huolitellumman näköinen.Käytökseen vielä sama juttu:
"Köyhällä" oli sivistyneempi käytös.
mun mielestä veeralla oli ihania yksityiskohtia kämpässään. se taulu, koristeet, kaktukset. enemmän mun makuun. lindalla on "valkoroskaisempi" sisustus.
Ihania nuo molemmat perheet tämän päivän jaksossa. Kiva, että teinipoikakin mennyt kukaan sarjaan vaikka teinille varmaan tiukka paikka.
Toivottavasti rikas perhe pitää kissoista.
Kisut antaneet kovan käsittelyn lähihoitajan perheelle huonekaluille🙀
Vierailija kirjoitti:
Kisu vähä raapinu :P
Vähän vaan.
Christiiina kirjoitti:
TIETÄÄKÖ KUKAAN, että minkä ikäisiä nämä aikuiset ovat uusimmassa jaksossa?
Janne Uoti on ilmeisesti nm 35-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Uotit ei ole päässeet verokalenteriin. Onko tulot pienet vai kuuluuko he niihin 1600 tms jotka saivat salattua tulonsa.
Outoa jos ovat salanneet tulonsa mutta kuitenkin esittelevät tv:ssä varallisuuttaan. Ja kiva kun näyttivät rosvoille mistä korut ja kalliit sikarit löytyy...
Hän joka "klousaa" tyylillä, muttei tiedä että salaatti pitää liikkeessä punnita:D Rahoitusneuvoja, jonka budjetti ylittää heti kaupassa, päässälasku on vaikee handlata kun pitää saada nättiä talouspaperia. Semmosta tällä kertaa.
Salatutkin päätyvät lehteen, niin oli myös 2021. Oikein isoilla lööpeillä "nämä yrittivät salata tulonsa!". Uotin muijan praktiikka on hyvin pieni, voit katsoa tuloksen ihan hakukoneella. Ukko on perinyt rahansa joten luulen että hänen sivubisnes on vähän sellaista puuhastelua. Ainakaan nettisivujen perusteella en tuon miehen kanssa tekisi yhteistyötä.