Mitä tarpeellisia neuvolapalveluja saa yksityisellä mitä julkisella ei ole?
Kommentit (20)
Yksityiseltä sai ylimääräisen ultran, kun tahdoin nähdä missä asennossa vauva oli oikeasti. Neuvolassa täti käsikopelolta koitti arvioida vauvan asentoa.
Yksityisellä pääsee neuvolaan aina halutessaan, julkisella puolella raskauden aikana neuvolakäyntejä on 3 kpl ja lisäksi 2 kpl käyntejä ultrassa. Aika vähän!
Kaksosten kanssa varmasti äitiyspoliklinikka hoitaa hyvin kun tulee ylimääräistä käyntejä.
Kaveri odotti kolmosia ja neuvola siirsi sinne lähes kaikki käynnit kun eroaa niin paljon normaalista seurannasta.
Yksityisellä saa ainakin yhtä lasta odottaessa ostettua ylimääräisiä ultria, itse kävin ennen synnytystä kokoarvion teettämässä ja varhaisraskauden ultran.
Ei Suomessa ole yksityistä neuvolaverkostoa. Kaupungin omat neuvlat ovat parhaita , kokneita ja ajassaan hyvin osaavia hoitajia. Osaavat myäös neuvoa sosialipuolen asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole yksityistä neuvolaverkostoa. Kaupungin omat neuvlat ovat parhaita , kokneita ja ajassaan hyvin osaavia hoitajia. Osaavat myäös neuvoa sosialipuolen asioissa.
Ei ehkä samalla tavalla, mutta kyllä tuo 500m päässä oleva perhe-arte on ollut ihan kätevä. Jokaisen 4 lapsen kanssa. Kätilöitä ja lääkäreitä siellä töissä. Rahalla saa ylimääräisiä tutkimuksia, imetysohjausta yms.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta selittää samat asiat uudelle sijaiselle? Jos edes aikaa saa? Helsingissä ei ainakaan julkinen toimi yhtään. Ei edes synnytyksen jälkeen jälkitarkastusta saanut. Yksityiselle menin.
Yksityisellä ei tehdä lasuja kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta eikä vierailu muutenkaan muistuta kuulustelua. Paljon vähemmällä stressillä pääsee jos valitsee yksityisen.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä ei tehdä lasuja kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta eikä vierailu muutenkaan muistuta kuulustelua. Paljon vähemmällä stressillä pääsee jos valitsee yksityisen.
Niin. Yksityisellä heidän tehtävä on palvella asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei julkisellakaan tehdä lasuja ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalipuolen? Mitä ihmeen sosiaalipuolen neuvontaa normaalit ihmiset tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Kaksosten kanssa varmasti äitiyspoliklinikka hoitaa hyvin kun tulee ylimääräistä käyntejä.
Kaveri odotti kolmosia ja neuvola siirsi sinne lähes kaikki käynnit kun eroaa niin paljon normaalista seurannasta.
Yksityisellä saa ainakin yhtä lasta odottaessa ostettua ylimääräisiä ultria, itse kävin ennen synnytystä kokoarvion teettämässä ja varhaisraskauden ultran.
Minäkin kävin neuvolassa ihan normaalisti, mutta halusin noi samat ylimääräiset ultrat niin kävin niissä yksityisellä. Kukaan ei silti osannut arvioida vauvan kokoa oikein. Itellä oli olo, että vauva on tosi iso, mutta mulle vakuuteltiin, ettei ole yli 4 kg. No oli kyllä 4,5 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalipuolen? Mitä ihmeen sosiaalipuolen neuvontaa normaalit ihmiset tarvitsee?
Mietin ihan samaa. 4 lasta. Koskaan ei mitään sosiaalineuvontaa ole ollut, enkä sellaista ole tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin neuvolassa ihan normaalisti, mutta halusin noi samat ylimääräiset ultrat niin kävin niissä yksityisellä. Kukaan ei silti osannut arvioida vauvan kokoa oikein. Itellä oli olo, että vauva on tosi iso, mutta mulle vakuuteltiin, ettei ole yli 4 kg. No oli kyllä 4,5 kg.
Mulla se taas meni niin nappiin kuin voi, 30g heitti arvio. Edellisenä päivänä ennen synnytystä olin sattumalta käynyt.
Neuvolan terveydenhoitajan kokoarvio käsikopelolla. Hui kun tuntuu isolta ja noin paljon painokin noussut. Ainakin 4kg jo. Seuraavana päivänä synnyttämään mennessä kätilö kokeili käsin ja vakuutteli että kyllä se hyvin sirolta vauvalta tuntuu, ei tarvetta ultralle. 2860g oli vauvan paino.
Saa parempaa palvelua, ultran aina halutessaan ja mitä vain tutkimuksia kun itse maksaa. Vanhempi kohdataan asiakkaana, ihmisenä, ei valmiiksi syyllisenä johonkin rikokseen, kuten julkisessa neuvolassa.
Julkisessa neuvolassa etsitään virheitä perheistä. Sellaiseksi se on mennyt. Jälkitarkastusta ei julkisella myöskään ole.
Vierailija kirjoitti:
Saa parempaa palvelua, ultran aina halutessaan ja mitä vain tutkimuksia kun itse maksaa. Vanhempi kohdataan asiakkaana, ihmisenä, ei valmiiksi syyllisenä johonkin rikokseen, kuten julkisessa neuvolassa.
Julkisessa neuvolassa etsitään virheitä perheistä. Sellaiseksi se on mennyt. Jälkitarkastusta ei julkisella myöskään ole.
Onko jälkitarkastus tarpeellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse kävin yksityisellä ja todettiin laskeuma. Sain kattavat kuntoutus ohjeet ja tätä seurattiin yksityillä. Tilanne parani sen verran ettei tarvitse leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
No itse kävin yksityisellä ja todettiin laskeuma. Sain kattavat kuntoutus ohjeet ja tätä seurattiin yksityillä. Tilanne parani sen verran ettei tarvitse leikata.
Minä otan aina noista diagnooseista toisen mielipiteen. Yksityiset kun on tiettävästi innokkaita keksimään laskutettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otan aina noista diagnooseista toisen mielipiteen. Yksityiset kun on tiettävästi innokkaita keksimään laskutettavaa.
No kyllä sen tunsin sormin ihan itsekin.
Kertokaa miksi ihmiset maksaa maltaita yksityisestä neuvolasta kun kaiken tarpeellisen saa julkiselta.