Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Tuo lääkäri-perijäpariskunta viimeisimmässä jaksossa. Kiltin hölmön oloinen mies, nuiva ja estynyt nainen. Jäi mieleen rakas äiti-tekstit ´köyhien´ jääkaapin ovessa. Ilmeisesti omaa jälkikasvua ei joko ole, tai he eivät samaa kirjoittele. Kaiken kaikkiaan tyypillinen lääkäri, negaatiossa.
Näitä turkulaisia ei löytynyt kumpaakaan verokoneesta.
Voi tätä nykyaikaa. Siis joku ylipainoinen rikastuu sillä kun laittaa itsestään kuvia instaan ja antaa muille ylipainoisille vertaistukea. Kyllästyttää toi kehopositiivisuus sanana. Eilinen jakso ei miellyttänyt vaikka usein tuo ohjelma on ihan mukavaa seurattavaa. Usein rikas joka on yleensä miespuolinen alkaa ymmärtämään köyhää ja lahjoittaa tälle jotain.
Karmea jakso se Veera ja Linda!
-Ensinnäkin en olisi asunnon perusteella arvannut, kumpi on köyhä ja kumpi rikas:
Minun silmään kauniimpi ja kodikkaampi oli "köyhän" asunto.
-Sama päteen ulkonäköön, en olisi arvannut kumpi on kumpi:
"Köyhä" oli paremmin pukeutunut ja huolitellumman näköinen.
Käytökseen vielä sama juttu:
"Köyhällä" oli sivistyneempi käytös.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
TIETÄÄKÖ KUKAAN, että kuinka isot korvaukset pahoinpitelyn tekijä joutuu maksamaan, jos aiheuttaa uhrille näin pahan toimintakykyä alentavan vamman? Mietin vaan, että jos se korvaussumma olisi vaikka 50 000€, niin sillä varmaan saa muutamaksi vuodeksi kunnon kuntoutusta ykistyisestä terveydenhuollosta?
Niillänhän onkin tosi usein tollasia rahoja jollekin maksaa. saamatta jää varmaan suurimmal osal korvaukset.
Eräs juristi sanoi minulle, että valtio maksaa aina oikeuden määräämät korvaukset suoraan uhrille ja syyllinen maksaa sitten takaisin valtiolle jos maksaa. Mutta että uhrin ei pitäisi jäädä korvauksetta.
Ennen joo. Enää ei valtionkonttori maksa. Joutuu oikeuden kautta hakee suoraa tekijältä, harvoin saa.
Ei se niinkään voi olla, että se saa korvauksia jos pahoinpitejäl lä on varaa maksaa.
Ja se jää ilman korvausta kun pahoinpiteli jä on varaton?
Jostain sen korvauksen saa, jos niin on tuomittu, yleensähän nämä syytetyt ovatkin varattomia.
Tietenkin se korvaus pitää osata hakea, mutta yksin maallikkona ei tarvitse virallista puolta hoitaa, sen tekee joko oma asianajaja tai joku sosiaalipuolen ihminen tms.
Uskon, että tässäkin tapauksessa on jotain korvauksia haettu ja saatu.
https://www.riku.fi/oppaat-ja-ohjeet/vahingonkorvaukset-rikosvahingoiss…
Korvauksen saaminen edellyttää yleensä sitä, että uhri on vaatinut rikoksen tekijältä oikeudessa korvauksia. Jos rikosta ei ole selvitetty tai tekijää ei ole saatu kiinni, valtio voi maksaa korvausta ilman tuomioistuimen päätöstä. Uhri voi hakea korvausta myös suoraan Valtiokonttorista, vaikka hän ei olisikaan yrittänyt periä sitä ensin rikoksen tekijältä.
Veera ei kyllä näyttänyt siltä.että syö terveellisesti tai sitten hän syö mutta tykkää herkuista.Se ns. köyhä oli miellyttävämpi.Ne jaksot joissa on ollut miehiä ovat olleet mielenkiintoisempia. Rikkaille miehille on ollut ihan helppoa olla vähävarainen.
Miks noihin pitää aina ujuttaa kohtaus jossa köyhä käy hienossa ravintolassa? Eivät selvästikään viihdy siellä. Ja onhan se vähän jäykkää kun yksin joutuvat menemään sinne törröttämään. Sais ees ottaa kaverin.
Ja sitten pakollinen kommentti että oishan se hienoa jos useamminkin pystyis käymään tällaisissa paikoissa.
Annukka ainakin näytti suoraan että ei viihtynyt ja hyvä kun näytti.
Ei tavallisten ihmisten normaaliarkeen mahdu että joutuu selkä suorana oottelemaan palvelua kun mukavampia vaihtoehtoja on niin paljon.
Sekä myös kaikenmaailman velvollisuuksia sekä rikkailla että köyhillä jotka pyörii koko ajan mielessä sen ajan kun sitä palvelua joutuu odottelemaan.
vertailun vuoksi kirjoitti:
-Ensinnäkin en olisi asunnon perusteella arvannut, kumpi on köyhä ja kumpi rikas:
Minun silmään kauniimpi ja kodikkaampi oli "köyhän" asunto.-Sama päteen ulkonäköön, en olisi arvannut kumpi on kumpi:
"Köyhä" oli paremmin pukeutunut ja huolitellumman näköinen.Käytökseen vielä sama juttu:
Siksi onkin keksitty mm. tyylitön laukku jonka pintaa koristaa "LV" teksti. Tämä LV tarkoittaa vapaasti suomennettuna "katsokaa olen rikas".
Vierailija kirjoitti:
Minun silmään kauniimpi ja kodikkaampi oli "köyhän" asunto.-Sama päteen ulkonäköön, en olisi arvannut kumpi on kumpi:
"Köyhä" oli paremmin pukeutunut ja huolitellumman näköinen.Käytökseen vielä sama juttu:
Siksi onkin keksitty mm. tyylitön laukku jonka pintaa koristaa "LV" teksti. Tämä LV tarkoittaa vapaasti suomennettuna "katsokaa olen rikas".
Tooooooodella, siis todella monella ois varaa noihin Vuittoneihin mutta niihin liittyy aika kova arvolataus. Ja ainakin omasta mielestä semmonen tyylitön nousukkuus, just tommonen että olenpa sattunut saamaan vaatimattomalla panostuksella vähän ylimääräistä, ja koska en ole tottunut isoihin summiin, yritän näyttää muille että olen mukamas rikas.
"2021/12
Liikevaihto (tuhatta euroa)84
Liikevaihdon muutos %
Liiketulos (tuhatta euroa)5
Käyttökate %6%
Liikevoitto %6%
Tilikauden tulos (tuhatta euroa)4
Henkilöstö
Lähde: Suomen Asiakastieto"
Saapa nähdä vieläkö tämä yksi "nero" esittää Veeran tienanneen vain pari tonnia vuodessa.
Lainaus toisesta ketjusta:
"Sen yrityksen liikevaihto on tuo parisataa tuhatta. Ei se tarkoita samaa kuin henk.koht. tulot, vaikka ihan hyvä voittomarginaali sillä on. Tilikauden tulos yrityksellä oli 132,9 t. €. Eli harhaanjohtava klikkiotsikko.
https://vainu.io/company/sara-vanninen-oy-taloustiedot-ja-liikevaihto/14...
Jos nyt pysyisit faktoissa. Tilikauden tulos oli 132,9 t. € ja se on ainoa millä on väliä. Se on se summa josta voi sitten maksaa palkkaa tai nostaa pääomatuloja. Joista tietysti pitää sitten niistäkin vielä maksaa veroja. Hyvät tulothan noi on, mutta ei sitä 200 000€ mitä väitti jutussa. Liikevaihto kun ei ole sama kuin tulot, edes yhden hengen yrityksessä."
Jossain luki, että tää Linda kiertää kaikki tv-ohjelmat. Naked attraction ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tooooooodella, siis todella monella ois varaa noihin Vuittoneihin mutta niihin liittyy aika kova arvolataus. Ja ainakin omasta mielestä semmonen tyylitön nousukkuus, just tommonen että olenpa sattunut saamaan vaatimattomalla panostuksella vähän ylimääräistä, ja koska en ole tottunut isoihin summiin, yritän näyttää muille että olen mukamas rikas.
Jos pihistää kaikesta muusta, lähes kuka tahansa voisi ostaa tuollaisen parin tonnin laukun. Moni ostaa kuitenkin sillä rahalla auton. Onhan tämä pari tonnia laukusta iso raha, joten sillä halutaan kertoa "olen varakas". Vähän sama asia kuin 500 000€ hintainen auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan veera biancalla jotenkin vääristynyt käsitys omasta ruokavaliostaan? Voihan se olla, että se syö oikeastikin ravinnerikasta ns oikeaa ruokaa ja luulee olevansa terveellinen kuten tuossa ohjelmassa koko ajan esitetään, mutta sitten mättää siihen päälle kaikkea herkkua. Anteeksi vain, mutta ei silloin syö terveellsisesti jos mättää joka päivä hirveät herkut vaikka muu ruoka olisikin terveellistä.
Eikö hän ollut joskus siinä Olet mitä syöt -ohjelmassa?
Juu, ja pudotti painoaan kaikkiaan 35kg.
"Matkabloggaaja ja somevaikuttaja Veera Bianca karisti kesällä 2019 Olet mitä syöt -ohjelmassa 13 kiloa ja vyötäröltä katosi peräti 30 senttiä. Viime kesän lopulla, reilu vuosi ohjelman kuvausten jälkeen Veera kertoi Instagram-tilillään, että kiloja oli lähtenyt jo 35."
Uotit ei ole päässeet verokalenteriin. Onko tulot pienet vai kuuluuko he niihin 1600 tms jotka saivat salattua tulonsa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo laukku mikä ruskea ja lv-logoja kauttaaltaan on malliston huokeimpia. Ne joilla on pätäkkää ostaa ne missä logo ei näy, tai jonkun huomaamattoman Celinen, Chanelin tai Birkinin.
Uotin firman tulos 12000€ että silleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
TIETÄÄKÖ KUKAAN, että kuinka isot korvaukset pahoinpitelyn tekijä joutuu maksamaan, jos aiheuttaa uhrille näin pahan toimintakykyä alentavan vamman? Mietin vaan, että jos se korvaussumma olisi vaikka 50 000€, niin sillä varmaan saa muutamaksi vuodeksi kunnon kuntoutusta ykistyisestä terveydenhuollosta?
Niillänhän onkin tosi usein tollasia rahoja jollekin maksaa. saamatta jää varmaan suurimmal osal korvaukset.
Eräs juristi sanoi minulle, että valtio maksaa aina oikeuden määräämät korvaukset suoraan uhrille ja syyllinen maksaa sitten takaisin valtiolle jos maksaa. Mutta että uhrin ei pitäisi jäädä korvauksetta.
Ennen joo. Enää ei valtionkonttori maksa. Joutuu oikeuden kautta hakee suoraa tekijältä, harvoin saa.
Ei se niinkään voi olla, että se saa korvauksia jos pahoinpitejäl lä on varaa maksaa.
Ja se jää ilman korvausta kun pahoinpiteli jä on varaton?
Jostain sen korvauksen saa, jos niin on tuomittu, yleensähän nämä syytetyt ovatkin varattomia.
Tietenkin se korvaus pitää osata hakea, mutta yksin maallikkona ei tarvitse virallista puolta hoitaa, sen tekee joko oma asianajaja tai joku sosiaalipuolen ihminen tms.
Uskon, että tässäkin tapauksessa on jotain korvauksia haettu ja saatu.
korvaukset vähennetään toimeentulotuesta, eli tulos on +-0 jos on TTT:n saaja.
Kampaamo yrittäjän poika, vaikka pelkäsinkin nukkeja oli fiksu sanoessaan äidilleen, että pitää oppia laskemaan rahoja.
Hieman minua kummasti, että vaihtoperheessä oli yksi aikuinen ja toisessa aikuinen ja kaksi lasta. Syö ja kuluttajan ne lapsetkin.
No, vähän saatoi kompensoida yksi yö hotellissa.
Eikö hän ollut joskus siinä Olet mitä syöt -ohjelmassa?