Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmää pitää mietoja silmälaseja ulkonäöon vuoksi?

Vierailija
28.02.2015 |

Minulla on melko hyvä näkö, mutta lasien kanssa näen tietysti terävämmin. Kadulla kävellessäni en tarvitsisi laseja, mutta ne näyttävät mielestäni hyvältä ja peittävät tummat silmanaluset hyvin. Minusta tuntuu koko ajan että huijaan, ihan niin kuin urheilija joka käyttää dopingia. Olenko turhamainen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ollenkaan turhamainen, koska mikään sääntö ei kiellä pitämästä laseja ulkonäön vuoksi. Ja tiedän itsekin muutamia tapauksia ,(naisia), jotka haluavat korostaa ulkonäköään hyvin istuvilla laseilla. Jotkut näyttävät jopa, ´´paremmilta, lasien kanssa, kuin ilman laseja.´´ Sitten kun aletaan puhumaan (aurinkolaseista), niin jotkut naiset suorastaan ´´puhkeavat kukkaan´´, kun he laittavat silmilleen sopivanmuotoiset aurinkolasit. Siihen kun lisätään vielä jokin kaunis silkkinen huivi, niin että vain kasvot jäävät näkyviin, niin silloinhan naisesta kuin naisesta löytyy tavallaan aivan uusia ulottuvuuksia. Olen usein ihmetellyt, että mikseivät naiset käytä enemmälti noita edellä mainittuja kikkoja, koska sehän on todella kaunis yhdistelmä, siis aurinkolasit, ja hiukset peittävä silkkihuivi. Niin teki myös eräs Marilyn Monroe, ja sitten hän oli vieläkin kauniimpi!

Vierailija
2/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi pitää? Lasit ovat myös asuste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sen kukaan tietää? :) Sen kun pidät vaan.

Vierailija
4/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietoja" :D

Vierailija
5/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieto vai vahva. Valkosipla oregano...

Vierailija
6/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää vissiin ihan vaan "ikkunalaseja". Ja muistelen sen mummomafian meikkitaiteilija vai mikä se on, sanoneen että on pitänyt jopa pelkkiä kehyksiä, kun joskus kiireessä ei ehtinyt linssejä käydä laittamassa.

Vierailija
7/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää. Turhaan turpoaa iho siellä sisällä hiotessa, kun ei ole pakko.

Vierailija
8/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:08"]

On tyhmää. Turhaan turpoaa iho siellä sisällä hiotessa, kun ei ole pakko.

[/quote]Missä sisällä?

Vierailija
9/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lasien turha käyttö tee huonoa silmille pitkällä tähtäimellä? Joskus olen lukenut asiasta jostain. Ikkunalaseissa vaaraa tuskin on, kun ne ei rasita silmiä millään lailla.

Vierailija
10/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on IMAGOLASIT jos ei voimakkuutta ole ollenkaan, mutta myös sinun tapauksessasi jos et periaatteessa tarvitsisi, mutta haluat ulkonäön vuoksi pitää. Siis ihmisiä käy ihan silmälasiliikkeessä ostamassa pelkät pokat joissa on muovilinssit ja pitää niitä = imagolasit. Ulkonäön vuoksi.

Vierailija
11/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaa ikkunalasit. Noitako porukalla on nenän päällä? :D

Vierailija
12/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietojenkin käyttö voi heikentää näköä jos et laseja oikeasti tarvitse. Mutta omapa on asiasi, en siihen puutu

Vierailija
13/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä niissä hieman plussaa ja vähän hajataittoa, eli esim telkkua katsellessa tarvitsen niitä. Eli aivan täysin imagolaseista ei ole kyse. Ne lasit eivät kuitenkaan ole vahvat, eli en törmäile kotona päin seiniä - ainakaan selvinpäin. Ja sehän on hyvä juttu jos näkö huononee lasien käytön takia, sittenhän minulla on parempi syy pitää niitä päässä. Minulla on ärsyttävät silmäpussit ja lasit pitävät ne hyvin piilossa, joten näytän lasit päässä paremmalta.

ap

Vierailija
14/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:10"]

Eikös lasien turha käyttö tee huonoa silmille pitkällä tähtäimellä? Joskus olen lukenut asiasta jostain. Ikkunalaseissa vaaraa tuskin on, kun ne ei rasita silmiä millään lailla.

[/quote]

Eikö se ole niin, että lasit, joissa ei ole mitään vahvuutta, vaan ovat asustelasit, ovat huonot silmille valon taittumisen takia?

Vierailija
15/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:46"]On niissä niissä hieman plussaa ja vähän hajataittoa, eli esim telkkua katsellessa tarvitsen niitä. Eli aivan täysin imagolaseista ei ole kyse. Ne lasit eivät kuitenkaan ole vahvat, eli en törmäile kotona päin seiniä - ainakaan selvinpäin. Ja sehän on hyvä juttu jos näkö huononee lasien käytön takia, sittenhän minulla on parempi syy pitää niitä päässä. Minulla on ärsyttävät silmäpussit ja lasit pitävät ne hyvin piilossa, joten näytän lasit päässä paremmalta.

ap
[/quote]

Ja sitten suo vituttaa muutaman vuoden päästä kun tuli tahallaan näkö pilattua

Vierailija
16/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:10"]

[/quote]

Eikö se ole niin, että lasit, joissa ei ole mitään vahvuutta, vaan ovat asustelasit, ovat huonot silmille valon taittumisen takia?

[/quote]

Saattaa hyvin olla. Minulla ei ole tarkempaa tietoa. Näkö normaali ja näytän dorkalta lasit päässä :D

Vierailija
17/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:57"]Minulla on melko hyvä näkö, mutta lasien kanssa näen tietysti terävämmin. Kadulla kävellessäni en tarvitsisi laseja, mutta ne näyttävät mielestäni hyvältä ja peittävät tummat silmanaluset hyvin. Minusta tuntuu koko ajan että huijaan, ihan niin kuin urheilija joka käyttää dopingia. Olenko turhamainen?
[/quote] No ei kai se nyt tyhmää ole mutta kyllä ihmettelen että miksi joku haluaa vapaaehtoisesti käyttää silmälaseja. Mulla on ollut lasit pennusta lähtien enkä ole vieläkään tottunut niihin. Käytän vain kun on pakko eli telkkaria katsoessa ja autoillessa.

Vierailija
18/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäähän moni aurinkolasejakin.

Vierailija
19/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:58"]

Käyttäähän moni aurinkolasejakin.

[/quote]

Tuskin kuitenkaan vain ulkonäön takia ja koko ajan.

Vierailija
20/35 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:46"]

On niissä niissä hieman plussaa ja vähän hajataittoa, eli esim telkkua katsellessa tarvitsen niitä. Eli aivan täysin imagolaseista ei ole kyse. Ne lasit eivät kuitenkaan ole vahvat, eli en törmäile kotona päin seiniä - ainakaan selvinpäin. Ja sehän on hyvä juttu jos näkö huononee lasien käytön takia, sittenhän minulla on parempi syy pitää niitä päässä. Minulla on ärsyttävät silmäpussit ja lasit pitävät ne hyvin piilossa, joten näytän lasit päässä paremmalta.

ap

[/quote]

Plussa laseja tarvitaan yleensä silloin, kun ei nähdä lähelle, eli näet kauas hyvin, joten miksi tarvitset telkkaria katsellesa niitä??? Mulla on miinus lasit ja en näkisi telkkaria ilman niitä, mutta voin lukea kirjaa ilman laseja. Oletkohan nyt sekoittanut plussan ja miinuksen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi