Onko hoitaja stalkannut?
Kävin torstaina eräällä hoitajalla.
Nyt sen niminen hlö on fb:n listalla.
!!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omahoitajani bannasi facessa heti kun hoitosuhde loppui. Terveisiä kupittaan mulgulle!
Miksi bannasi
Naureskeli aikansa.
Mille?
Olen sh mielenterveys- ja päihdepuolella. Voin taata ettei kiinnosta tippaakaan kytätä potilaiden somea. Siinä on ihan tarpeeksi, että myötäelän heidän elämänsä mahd. pahimpia hetkiä, yritän keksiä ratkaisuja ongelmiin ja kuuntelen huolia. Mä oon todella intohimoinen työni suhteen ja sen hetken kun mä oon tekemisissä potilaani kanssa mä todellakin asetan itseni heidän asemaan. Mun pääkoppa ei pidemmän päälle kestä, jos menen tutkimaan heidän juttuja vielä kontaktin ulkopuolella. Trust me, 90% todennäköisyydellä joku sattuma. Some salakuuntelee, kyttää ja jäljittää meitä kokoajan. Oot saattanu esim. laittaa päivityksen "Matti on paikassa Tays" ja seuraavassa hetkessä fb tyrkyttää sinulle henkilöitä joiden työpaikaksi on merkattu Tays.
Tiedän varmuudella niin sairaita sairaalan työntekijöitä jotka stalkkavat kiinnostavimmat potilaansa ja saattavat seurata kaupungillekin. Näistä vaan Valviraan heti ilmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omahoitajani bannasi facessa heti kun hoitosuhde loppui. Terveisiä kupittaan mulgulle!
Miksi bannasi
Naureskeli aikansa.
Mille?
Olet niin utelias, että olet varmasti hoitaja, mutta sanotaanko näin, että tämä ja nämä asiat selviävät ja tulevat esille aikanaan.
Uteliaita stalkkerihoitajia löytyy, mutta samantyyppisiä ihmisiä löytyy varmasti joka ammattikunnasta. Voi olla, että onkin hakenut sinua nimellä facesta, mutta voi myös olla, että on tapahtunut tätä perus älypuhelimen salakuuntelua. Teillä molemmilla älypuhelimet käden ulottuvilla, missä kaikki henkilötietonne ja sijaintinne, puhelimet vieläpä lähekkäin potilaskontaktin ajan. Hoitaja mahdollisesti toistanut nimeäsi ääneen pari kertaa (tyyliin 'Oliko Liisa Virtanen, joo katsotaas täältä tuosta Liisa Virtanen) tms ja älypuhelin tekee omat temppunsa samalla. Pelottavaa minusta, mutta tuota tapahtuu.
Lisäys kommenttiin nro 50, siis tarkoitan ammatikuntia missä vaitiolovelvollisuus tai muuten vaan oletus että tiedot pysyy salassa. Opettajat, Kelan työntekijät, verotoimiston ihmiset, pankin virkailijat yms
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:03"]No ei ole. Siinähän pyörii ties mitä kavereiden kavereita jne. Voi olla et se on ollu siinä ennenkin mut et oo vaan kiinnittäny huomiota kun nimi ei oo ehkä ollut tuttu. Ja mitä sitten vaikka oliski stalkannu, julkinen profiili kannattaa pitää sellaisena et on yks paskan hailee stalkkaako joku vai ei.
Juuri noin. En käsitä sitä että ihmiset on facessa ja pitävät julkisesti kaikkien nähtävänä esim profiilikuvan ja muitakin kuvia ja tekstejä ja sitten parkuvat kun joku v...tu stalkkeri on käynyt kyyläämässä. Voiko olla niin että joku ei tajua olevansa kaikille avoimessa nettisysteemissä? Siltä ainakin vaikuttaa. Mutta jos joku ei ole asiaa vielä tajunnut niin tässä totuus facesta: Eli kenellä tahansa on täysi oikeus käydä lukemassa kenen tahansa seinää ja katsoa kuvat ja kaikki mitä ikinä siellä on kenellä tahansa. Eikö tällainen henkilö syyllisty mihinkään rikokseen eikä ole stalkkar tai kyttääjä.
En yleensäkään ymmärrä miksi on facessa jos ei halua kenenkään lukevan sitä. Ja ne muut voi halutessaan estää ja laittaa kaikki vain kavereille nähtäviksi.[/quot
Tämä!
Hoitajilla on ne nimilaput rinnassa, kuulema on pakko olla näkyvillä. Googletin itse nimen perusteella hoitajaa ja sieltä facesta löytyi saman näköinen nainen, profiilissa oli sitten kissankuvia ja perhekuvia. Luulin että siellä olisi ollut ammattiin liittyviä juttuja ja keskusteluja, mutta en päässyt katsomaan kun en ollut kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla on ne nimilaput rinnassa, kuulema on pakko olla näkyvillä. Googletin itse nimen perusteella hoitajaa ja sieltä facesta löytyi saman näköinen nainen, profiilissa oli sitten kissankuvia ja perhekuvia. Luulin että siellä olisi ollut ammattiin liittyviä juttuja ja keskusteluja, mutta en päässyt katsomaan kun en ollut kaveri.
Pyysitkö kaveriksi?
Naureskeli aikansa.