Kuinka kauan nää menkkamaiset kivut jatkuu (alkuraskaus)?
Olen ollut 4 vuotta sitten viimeks raskaana ja silloin tulin raskaaksi yllättäen pillereiden läpi ja en muista, että millaisia oireita tai oireettomuutta sillloin tunsin, kun kaikki kävi niin nopeaa ja yllättäen.
Menkkojen olis kuulunut alkaa 3 päivää sitten ja samana päivänä teinkin jo positiivisen raskaustestin, koska aloitimme yrityksen viime kierrossa niin totta kai sitä malttamattomana jo toivoi, että ekassa kierrossa kävis tärppi, ja niin kävikin.
Mutta mulla alkoi nää menkkamaiset kivut alavatsalla jo pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa ja jatkuneet jo ainakin se 4-5 päivää nyt. Ei siis jatkuvasti satu vatsaan mutta kipristelee samaan tapaan kuin menkkojen alkaessa aina muutaman kerran päivässä.
Kuinka kauan teillä on jatkuneet ne menkkakivut?
Kommentit (6)
Mulla on ollut noita menkkamaisia kipuja koko alkuraskauden, nyt viikolla 10+4.
Mulla oli noita kipuja vain viidessä keskenmenossa. Onnistunessa ei ollut kipuja. Voihanbolla, että saat keskenmenon, mutta toivotan, ettet saisi.
Mulla oli samanlaista, mutten kyllä yhtään muista kauan sitä kesti..
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:21"]
Mulla oli noita kipuja vain viidessä keskenmenossa. Onnistunessa ei ollut kipuja. Voihanbolla, että saat keskenmenon, mutta toivotan, ettet saisi.
[/quote]
Ikävä kuulla, että olet kokenut viisi keskenmenoa :(
Toivon totta kai, ettei tämä menisi kesken, mutta totta kai ymmärrän, että jos kaikki ei ole lähtenyt kehittymään oikein niin parempi se keskenmeno sitten on.
Sanottakoon se, että nämä kivut eivät kuitenkaan ole yhtä pahoja kuin itse menkkojen aikaan. Sellaista pientä kipuilua, mikä yleensä vain enteilis menkkoja, sama tunne. Aika moni on listannut nämä alkuraskauden oireiksi, mutta se juuri nyt kiinnostikin, että kuinka kauan ne oikein jatkuu.
ap
mulla oli aika pitkään niitä, johtuvat kai kohdun kasvusta? myös oli veristä vuotoa rv 12 jälkeen, mutta syntyi terve tyttö silti näistä kivuista ja verisistä vuodoista :) myös rv 20 jälkeen tuli kipukohtauksia kun puukolla olisi lyöty mahaan, liekö sitten supistuksia vaikka synnytyksessä olivat aivan erilaisia.
up