Mitkä asiat eivät sinusta ole kokemisen arvoisia?
Minulle ne olisivat vanhemmuus, purjehdus valtameren yli, köyhyys ja psykedeeliset huumeet.
Kommentit (54)
"Vanhemmuudesta en puolestaan pitäisi, en arovsta sitä, ja sen riskit ovat aivan suhteettomat mahdolliseen palkintoon nähden. -ap"
En millään lailla arvostele valintaasi olla lapseton, jokainen tekee niinkuin itse haluaa ja toisille se sopiikin, mutta pakko sanoa että se palkinto kyllä on kaikkien riskien arvoinen ^_^ sitähän ei voi ymmärtää ennenkuin on itse kokenut (kliseistä mutta totta). Enpä tunne ketään joka olisi erimieltä lapsen saatuaan (oli sitten suunniteltu nyytti tai ei)
Ymmärsin kuitenkin pointtisi
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:50"]
Mietin vain että harvat huvikseen "kokeilevat" köyhyyttä, minkä olit listannut myös.
[/quote]
Ei, mutta kyllähän köyhyyden sielua jalostavasta vaikutuksesta on puhuttu jo ainakin keskiajalta lähtien. Köyhyydestä oppii nöryyttä, perusasioiden arvostamista ja ties mitä. Tämä on sitä "henkistä kasvua". Todellisuudessa köyhyydessä ei ole mitään romantisoimisen arvoista. Se on ihan perseestä. -ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:04"]
En millään lailla arvostele valintaasi olla lapseton, jokainen tekee niinkuin itse haluaa ja toisille se sopiikin, mutta pakko sanoa että se palkinto kyllä on kaikkien riskien arvoinen
[/quote]
Minusta se ei ole. -ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:16"]Minulle ne olisivat vanhemmuus, purjehdus valtameren yli, köyhyys ja psykedeeliset huumeet.
[/quote]
Ootko kokeillu kaikkea? Vasta sitte voi sanoa oliko sen arvosta kun on kokemusta
Alkoholi. Teininä oli siistii olla kännissä ja kiva uutuuden viehätys. Nyt kolmekymppisenä en näe mitään järkeä vetää kännejä. Hirveekänni ettei pysy jaloillaan, tekee typeryyksiä, huono olo, riidan haastaminen, krapula ja morkkis, rahan meno, ihmissuhteiden pilaaminen. Siinä monta syytä miksi ei kannata ryypätä ja rellestää. Mieheni samaa ikäluokkaa kuin mä, eikä ole koskaan ollut kännissä, ei kertaakaan! Alussa ihmettelin ja nyt arvostan suuresti.
Tupakka. Ei vaadi perusteluja.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:16"]Minulle ne olisivat vanhemmuus, purjehdus valtameren yli, köyhyys ja psykedeeliset huumeet.
[/quote]
Hakatuksi ja raiskatuksi tuleminen lapsena. Koulukiusatuksi joutuminen ala-asteella.
Pieni pippeli, krapula, Forrest Gump-elokuva.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 01:21"]Alkoholi. Teininä oli siistii olla kännissä ja kiva uutuuden viehätys. Nyt kolmekymppisenä en näe mitään järkeä vetää kännejä. Hirveekänni ettei pysy jaloillaan, tekee typeryyksiä, huono olo, riidan haastaminen, krapula ja morkkis, rahan meno, ihmissuhteiden pilaaminen.
[/quote]
Jos ei pysty juomaan alkoholia tulematta humalaan ja toisaalta humaltua tekemättä moisia typeryyksiä, varnan kannattaakin pysyä alkoholista erossa. Ei se kaikille sovi. -ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:16"]Minulle ne olisivat vanhemmuus, purjehdus valtameren yli, köyhyys ja psykedeeliset huumeet.
[/quote]
Ootko kokeillu kaikkea? Vasta sitte voi sanoa oliko sen arvosta kun on kokemusta
[/quote]
Miksi ihmeessä asia olisi näin? -ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:23"]
En millään lailla arvostele valintaasi olla lapseton, jokainen tekee niinkuin itse haluaa ja toisille se sopiikin, mutta pakko sanoa että se palkinto kyllä on kaikkien riskien arvoinen
[/quote]
Minusta se ei ole. -ap
[/quote]Ethän ole ottanut sitä riskiä.
Tässä ilmeisesti ajatellaan, että kokemisen arvoista on yhtäkuin hyvä asia. Minulla on kokemus, joka ei ollut hyvä, mutta kokemisen arvoinen kyllä. Keskenmeno oli minulle arvokas läksy elämästä, en minä sitä itselleni toivonut, enkä halunnut, mutta jälkeenpäin voin sanoa, että se oli minulle arvokas kokemus, vaikutti minuun ja sai ajattelemaan elämästäni eritavoin. En enää odottanut, että kaikki tulee minulle silloin kuin haluan sellaisena kuin haluan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:27"]Thaimaa [/quote] Phuketissako kävit? Ite oon Thaimaassa tykännyt reissata, mutta kävin vähän syrjäisemmillä alueilla.
[/quote]
Maapallolla on muitakin mestoja kun se iän ikuinen thaimaa :/ Ennemmin laitan reissurahat vaikka antarktikselle matkustamiseen kun sinne hikiseen viemäriin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:23"]
[/quote]
Minusta se ei ole. -ap
[/quote]Ethän ole ottanut sitä riskiä.
[/quote]
En niin, koska se ei ole kokemisen eik näin ollen myöskää riskin ottamisen arvoinen. -ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:27"]Thaimaa
[/quote]
Phuketissako kävit? Ite oon Thaimaassa tykännyt reissata, mutta kävin vähän syrjäisemmillä alueilla.